Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa CZ 1962, trup od 15 lat, od czego zacząć??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 08 Cze 2009    Temat postu: Jawa CZ 1962, trup od 15 lat, od czego zacząć??

Witam...
Mój problem wygląda następująco. Odziedziczyłem Jawe 175 1962 rok. Moto był na chodzie przed 15 laty, sam byłem nim wożony. Tera jednak po 15 latach w szopie jest juz strasznie zaniedbany, choć nie katastrofalnie. Postanowiłem go odrestaurować. Z rama itp. spbie poradze, problemem jest jednak silnik. Z tego co pamieta i już zdązyłem sprawdzić wałek startera przy pozycji odpalania sie ślizga (peanie trzeba kupić nowy- na allegro znalazłem)oprócz tego sama nóżka jest juz kilka razy spawana i też pewnie trzebaby wymienić. Zdjąłem już bak, głowice i... tłok ani drgnie... Prosze napiszcie mi czym ruszyc ten zażarty tłok (ponoć wd 40, albo płyn hamulcowy pomagają) i co ewentualnie dalej robić... z tego co wiem to jedyna ustarki w tym motorze, dalej Planowałem wymienić olej, sprawdzić iskre i odpalać...ale... nie wiem też jak elektryka w tym motorze jeszcze działa, czy bez akumulatora można go odpalać i w jakiej pozycji kluczyka itd. Czy jest mi w stanie ktoś sensownie napisać jak sie porządnie zabrać do tej roboty...Nie jestem Ekspertem ale potrafie sie zabrać za takie rzeczy, takż epotrzebuje tylko wskazówek...pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cosmos7 dnia Pon 22:08, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:52, 09 Cze 2009    Temat postu:

Musi być akumulator by była iskra, wykręć świece naładuj akuś i zobacz na jakiej pozycji kluczyka bd iskra Wesoly potem bd działać dalej Wesoly[/quote]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:02, 09 Cze 2009    Temat postu:

Dzięki... tłok już ruszyłem , obyło sie bez uszkodzeń... cylinder, tłok i pierścienie wyglądają zdrowo.... teraz pozostaje zożyć maszyne i działaś z elektryką...pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:31, 10 Cze 2009    Temat postu:

Tylko weś do cylka nalej troche oleju żeby tłok w cylku nie chodził na sucho bo porysujesz głać cylindra a cylka to byś chyba nie chciał wymieniać Wesoly najpierw go odpal potem możesz bawić się z elektryką, nowe spinki jak masz lub pozwiązywać i pozaizolowywać kable najlepiej taśmą z kota, to jest taka taśma czarna Wesoly własnie przeznaczona do elektryki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:40, 10 Cze 2009    Temat postu:

Spoko, zarówno tłok jak i cylinder jest wysmarowany olejem i mam zamiar właśnie teraz zająć sie elektryką, ale w celu odpalenia... tzn. chodzi mi o iskre, natomiast elektryka w sensie świateł i cała blacharka zostanie doprowadzona do użytku jak maszyna bedzie ładnie palić.... teraz szukam akumulatora żeby sprawdzić tą iskrę... Mam pytanko, jaki olej nalać do silnika najlepiej do tego motoru teraz ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:03, 11 Cze 2009    Temat postu:

Olej do przekładni do skrzyni biegów obojętnie jaki tylko musi być przeznaczony do przekładni lub tylniego mostu Wesoly i będzie git, mot zawsze zaczyna się od odpalenia potem bawisz się z innymi rzeczami Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:38, 12 Cze 2009    Temat postu:

I powstał kolejny problem...Nie wiem jaki to powinien byc aku... teraz był zwykły, chyba 6 V, szukałem w sklepie i maja tylko jakies żelowe, może mi ktoś podpowie jaki powinienem zastosować aku...?? Ile amperogodzin itp. Bede wdzięczny za wszelkie dane...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:09, 13 Cze 2009    Temat postu:

Hmmmm teraz nie wiem jaki powinnien być aku 6v czy 12v ? żelowy jest lepszy od elektrolitu bo nie trzeba dolewać płynu, dłużej trzyma prąd latem i zimą a taki elektrolit to trzeba dolewać i lubi się rozładować w zimę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:44, 18 Cze 2009    Temat postu:

Kupiłem juz aku i nową świecę, wszystko zamontowałem i... i nic...owszem po 15 latach działa oświetlenie (długie, krótkie) nawet światło stopu działa. Nie ma jednak najważniejszego, czyli iskry... Może ja coś źle robie ale zamontowałem aku, skoro działa oświetlenie chyba jest dobrze zamontowany, świece wsadziłem w mucek, przyłożyłem do głowicy i jak kopie powinna być iskra, czyż nie... oczywiście badałem w różnych pozycjach kluczyka i nic... Jest tam ta cewka, czy tak iskrownik nie wiem jak to sie nazywa i nie mam pojęcia czy jest dobre, ale skoro kabel prądowy idzie z aku do niej i dalej wyprowadza prąd to chyba jest ok. Prosze o jakiekolwiek wskazówki co dalej z tym zrobić i jak uzyskac tą iskrę w końcu... dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:33, 19 Cze 2009    Temat postu:

ja na twoim miejscu gdybym kupil moto co stalo 15 lat...(moja jawa ts stala 5)silnik z ramy i w goly mak!!po pierwsze lozyska sa zastane,nawet nie chcesz wiedziec w co przeobrazil sie olej w skrzyni,simmeringi nie beda trzymac,i duzo duzo innych lacznie z prawdopopodobnie zjedzonym sprzeglem,ja bym darl ale to twoja decyzja,bo jak cosrobic to raz a porzadnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:11, 19 Cze 2009    Temat postu:

maniuś nie przesadzajmy zależy też w jakim moto stał pomieszczeniach Jezyk moja jawa od 1975 do 2003roku stała w kurniku, i wystarczy że spuściłem starą bęzyne nalałem nowej i nalałem troche więcej mixolu i jawa odpaliła po tylu latach.

Weś sciągnij magneto i weś papier ścierny i przeczyść wszystkie styki które są w iskrowniku wraz z platynkami po założeniu magneta pokręc magnetem i zobacz czy ci platynki chodzą w górę i w duł Jezyk jak iskry dalej nie będzie wymień kondensator, koszt około 15zł a powinno się wymienić po tylu latach stania Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cosmos7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:39, 19 Cze 2009    Temat postu:

Jawy nie kupiłem tylko odziedziczyłem. Stała w garażu okryta jakimiś workami i folią. Mniejsza z tym. Musze zatem sprawdzić to wszystko co mi zyrafao2 napisałeś... dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin