Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa TS 350 - za duże ładowanie akumulatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malyart
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:02, 06 Cze 2008    Temat postu: Jawa TS 350 - za duże ładowanie akumulatora

Problem polega na tym, że akumulator ładuje się prądem większym niż 14 V oczywiście w zależności od prędkości obrotowej silnika. Początkowo
myślałem, że regulator napiecia jest zepsuty, wymieniłem go i dalej to
samo. Więc postanowiłem posprawdzać wszystko po koleji wg ksiązki
sprawdzenie alternatora wygląda następująco:
- podczas pracy silnika z prędkością obrotowa większa niż 1000 obr/min
można zaobserwować:
- kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub
prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości
obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y- 86 alternatora powinno
wynosić 6 - 7,2 V.

U mnie wogóle się to nie zgadza, miernik pokazuje jakieś warości 0,3 V -
nie znam się zbytnio na elektryce pojazdowej ale voltomierz takie wskazania mi pokazuje - na alternatorze ok 0,3 a na akumulatorze ponad 14 V przy wiekszych obrotach co skutkuje psuciem akumulatora.
Jakie może byc rozwiązanie tego problemu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:16, 13 Mar 2010    Temat postu:

Jedna z przyczyn moze byc za mala pojemnosc akumulatora. producent podaj ze powinien byc 5,5 Ah jedak mozna tez zainstalowac 6Ah jesli wejdzie w skrzynke na aku.
2 przyczyna moze byc wlasnie instalacja ladowania. Uklad ładowania TS zostal tak zaprojektowany zeby aku bylo doladowywane nawet przy jezdzie z wlaczonymi swiatlami, osobiscie zawsze jezdze z wlaczonymi.
3 ja doalem kondensator okolo 300nf/250V do ukladu ladowania gdyz palilo mi zarowki swiatla glownego. po 10 Km zarnik wybuchal poprostu.
A po tej modyfikacji problem znikna i akumulator nie jest przeladowywany gdzy kondensator gromadzi zbedne ladunki.
Otym patencie powiedzial mi stary mechanik mial taki problem w WSK 175.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:41, 13 Mar 2010    Temat postu:

W jawie to wielu by chciało mieć za duży "prąd", z reguły jest tak że tego prądu brakuje. Napięciem ładowania powyżej 14V nie ma się co martwić, powinno być od 13,9-14,5. Nowy akumulator całkowicie naładowany może na ogniwo mieć 2,5V co daje 15V (2,5 razy 6 ogniw), ale po podłączeniu odbiornika jak to jest przy prądzie stałym napięcie spada. Napisz jakie masz dokładnie napięcie na zaciskach w motocyklu z podłączonym akumulatorem, jeśli nie przekroczy 14.5V to ja bym się nie martwił.
Pomierz jak jest na wolnych obrotach z wyłączonym oświetleniem i po włączeniu, potem jak jest gdy obroty rosną itd i podziel się wynikami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:17, 14 Mar 2010    Temat postu:

OsteR9019 napisał:
W jawie to wielu by chciało mieć za duży "prąd", z reguły jest tak że tego prądu brakuje.

Dlaczego tak sadzisz?? Ja po 3 tygodniach musze uzupelnic wode w aku bo wyparowuje z przeladowania a smigam na swiatlach. Mam 2 letni aku o pojemnosci 5.5Ah ale mam zwiekszony przekroj przewodow Wesoly nieznacznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:22, 14 Mar 2010    Temat postu:

Nie mówię że zawsze ale widziałem wiele osób którym działał tylko jeden cylinder właśnie z powodu zbyt małego prądu. Pod prostownikiem wszystko ok a po odłączeniu jeden garnek padał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:29, 14 Mar 2010    Temat postu:

Moze i masz racje, bynajmniej te ktore naprawialem chodzily jak marzenie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 14 Mar 2010    Temat postu:

Dlatego nie można uogólniać, znam też takie osoby co na jawe nie powiedzą złego słowa, ja też nic do tych motorów nie mam. No ale jakie problemy były to tylko z elektryką, jeden ze znajomych nawet 2 zapasowe akumulatory woził.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:16, 14 Mar 2010    Temat postu:

Wiesz bynajmniej nie uogolniam tego to dwoch czy kilku przypadkow. Wydaje mi sie ze jesli urzytkownik dba dobrze o moto to i z elektryka nie bedzie problemow Smile chociaz mialem sytuacje ze mi prostownik padl po wlozeniu kluczyka do stacyjki Very Happy ,dlatego te motocykle sa tak ciekawe. Nigdy nie wiesz co moze sie stac:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:27, 15 Mar 2010    Temat postu:

Zgadzam się, to że nie wiadomo co sie może stać ma swój urok ale nie 200 km od domu HEHE. Jak znasz się na rzeczy i jak coś niedomaga i potrafisz problem rozwiązać to problemu nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:29, 15 Mar 2010    Temat postu:

zagadzam sie i jeszcze dochodzi wiedza praktyczna Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin