Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motorynka Pony - regulacja zapłonu HELP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / INNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:55, 02 Cze 2007    Temat postu: Motorynka Pony - regulacja zapłonu HELP

Witam... Dopiero zaczynam swoją przygodę z motorynką, dlatego czy ktoś mógłby mi dokładnie objaśnić jak wyregulować w niej zapłon?? Czytałem w innych postach regulację innych motorowerów, ale jakoś nie mogę się w tym odnaleźć... Czy ktoś miły mógłby napisać dokłaną instrukcję?.. Po koleji, co i jak należy zrobić?? Góry dzięki...
Powrót do góry
matisl
Administrator
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob 15:39, 02 Cze 2007    Temat postu:

Wesoly

odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki na 8 on zapłonu, wkladasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarke) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cefasz z powrotem tłoka(do tyłum nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyles jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby sie nie przestawila, wkladasz ją spowrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jezeli sie otwierają za wcześnie to opóźniasz zaplon, a jak za pozno sie otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch walu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 21:24, 02 Cze 2007    Temat postu:

Więc jeśli zaczynasz ja ci to wytłumaczę najprościej sam miałem problemy żeby sie na początku odnaleźć w tym wszystkim.Więc tak jak masz magneto to masz tam w środku takie 2 łapki kręć magnetem aż sie rozsuną i jak sie rozsuną to weź 3 żyletki i je wsadź w szparę jeżeli nie wchodzą to przerwa jest za mała a jak wchodzą bez problemu to za duża od tej przerwy będzie zależeć jaka będzie iskra a co sie wiąże z tym jak będzie pracował silnik tę przerwę regulujesz w ten sposób że masz w środku 2 śrubki jedna jest kontrująca a 2 regulujesz i ustaw tak żeby te żyletki wchodziły z małym oporem ale nie za dużym.Po ustawieniu przerwy czas na ustawienie kata wyprzedzenia zapłonu czyli mówiąc prościej kiedy ma być iskra przed tym zanim tłok dojdzie maksymalnie do góry najprościej bez żadnych narzędzi jest ustawić to tak że wkładasz jakąś rurkę do cylindra i kręcisz magnetem w te stronę w którą normalnie obraca sie silnik kopnij w kopniak i zobacz w która stronę sie kręci i jak tłok będzie w górze to markerem zaznacz sobie ten punkt potem wyjmij te rurkę i odmierz na suwmiarce a ile odmierzysz to musisz znać wartość kata wyprzedzenia zapłonu dla motorynki ja nie wiem ile musi być ja w swoim skuterze mam 1,8mm ja postaram sie to znaleźć i napisze a jak nie to znajdź sam i jak odmierzysz to na suwmiarce tyle ile masz dane przykładasz do rurki suwmiarkę i odmierzasz te odległość w górę od kreski która zrobiłeś wcześniej wkładasz te rurkę do cylindra i kręcisz magnetem w odwrotnym kierunku niż sie kręci cylinder cofnie sie i rurka opadnie i kiedy ta kreska zacznie wchodzić do cylindra to tak zostawiasz i odkręcasz 3 śrubki od podstawy magneta i w te łapki wkładasz pasek papieru i kręcisz w lewo lub w prawo zależy jak masz ustawione teraz i musisz ciągnąć papierek i kręcić podstawa magneta aż papierek wyjdzie jak wyjdzie to przykręcasz te 3 śrubki i powinno być wszystko cacy postarałem sie to tobie wytłumaczyć w jak najprostszy sposób jak nie dasz sobie rady to daj mi swoje gg to ci wszystko wyjaśnię tak ze zrozumiesz o co chodzi z ta magia zapłonu
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 21:41, 02 Cze 2007    Temat postu:

Kat wyprzedzenia wynosi 3mm.powodzenia w ustawianiu jak by coś to wal śmiało.
Powrót do góry
kamillo
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: polska

PostWysłany: Nie 19:59, 07 Gru 2008    Temat postu:

Mam problem z zapłonem w motorynce między magnetami w magnecie a tymi drugimi co robią iskre mam ok 1mm przerwy jak to zmiejszyc ta przerwe bo mam przez to slabba iskre i mi nie pali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:44, 08 Gru 2008    Temat postu:

kamillo o co ci chodzi bo nie rozumiem ?? chodzi ci o platynki ?? na platynkach ma być przerwa od 2 do 3mm zależy w jakim pizdziku Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / INNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin