Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaźnik od jawy, zapłon typu B
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:30, 13 Lip 2011    Temat postu: gaźnik od jawy, zapłon typu B

Witam, w tym tygodniu dostanę w swoje rączki gaźnik od jawy 350ts który zamierzam wsadzić do mojej etki 150 Wesoly
moje pytania, bo nigdy nie miałem tego gaźnika w rękach, jaki tam ustawia się poziom paliwa (chodzi mi o normalny poziom taki jaki jest dla jawy) i jak zaczynać regulację obrotów, 1,5obrota odkręcić śrubę od powietrza jak jak w BVF ?




i jeszcze ustawianie zapłonu, nie wiem czy przyjdzie mi do niego instrukcja czy nie, jest to zapłon elektroniczny typu B. wiec jak go podłączyć jak nie będę miał instrukcji?

i jak go ustawić mam czujnik zegarowy Wesoly
napisze tak jak mi się wydaje, wiec tak:
wsadzamy czujnik zamiast świecy, ustawimy GMP, jak już ustawimy obracamy nasz czujnik aby była wskazówka w punkcie 0, potem sprawdzamy jeszcze raz dla pewności czy GMP się zgadza. Następnie kręcimy wałem tak aby nasz czujnik i właśnie jak kręcimy Jezyk aż wskazówka przejdzie dwa razy przez punkt 0 i potem kręcimy jeszcze pół, czy 2 i pół kreski do tylu wiem że śmieszne pytanie ale wole mieć wszystko git przygotowane.

jak ustawimy 2,5mm przed gmp, to luzujemy impulsator, i poruszamy nim tak żeby przeskoczyła iskra, jak przeskoczy to przykręcamy w tym miejscu impulsator i zaplon ustawiony Wesoly


to czego nie wiem proszę napisać a to co źle rozumiem wytłumaczyć Wesoly dziękuję i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek1207 dnia Śro 16:32, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:41, 13 Lip 2011    Temat postu:

odnośnie tematu gaźnika to zerknij sobie na moją stronkę Laughing
[link widoczny dla zalogowanych] tam znajdziesz wszystko odnośnie gaźnika. Muszę Cię zmartwić bo może dojść do tego że ten gaźnik będzie Ci zalewał silnik bez uprzedniej zmiany dysz, gdyż nominalna pojemność jednego gara w JAWA TS to 175 a nie 150 więc zapotrzebowanie na paliwo Jawa ma większe.

Co do ustawiania zapłonu było. Opcja szukaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:02, 13 Lip 2011    Temat postu:

otóż drogi motorzysto, wcale mnie nie zmartwiłeś Wesoly
zalewało nie będzie, nie trzeba zmieniać dysz ani nic w tym gaźniku, trzeba tylko gumowy wąż aby połączyć gaźnik z krućcem od mztki a potem gra i buczy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:49, 13 Lip 2011    Temat postu:

tomek1207 napisał:
otóż drogi motorzysto, wcale mnie nie zmartwiłeś Wesoly
zalewało nie będzie, nie trzeba zmieniać dysz ani nic w tym gaźniku, trzeba tylko gumowy wąż aby połączyć gaźnik z krućcem od mztki a potem gra i buczy Wesoly


przetestowałeś czy z opisów na innym forum przeczytałeś??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:01, 13 Lip 2011    Temat postu:

przeczytane i przetestowane u mojego kolegi, który też tak ma. tylko nie mam jak się z nim skontaktować, jeśli występuje zalewanie to wystarczy zmniejszyć poziom paliwa i po problemie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:16, 13 Lip 2011    Temat postu:

to dosyć ciekawe...ale większego spalania to nie zmniejszy w porównania do oryginalnego gaźnika BVF. Powiem Ci tyle że jak zmniejszysz poziom paliwa w komorze to w przypadku Ikova występuje trudność z uruchomieniem gdyż konstrukcja jest podobna do BVF, dysze są zatopione w paliwie a szczególnie dysza ssania.

Ja bym zmienił dysze jednak Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:20, 13 Lip 2011    Temat postu:

kwestia odpowiedniej regulacji i wszystko będzie ok.

a i mam pytanie, dzisiaj odkręciłem kolanko i wymacałem że na tłoku jest trochę nagaru, da się go jakoś ściągnąć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:36, 14 Lip 2011    Temat postu:

zależy czy duża warstw jest, jeżeli duża do do dupy masz olej w mieszance...jeżeli nie to ja bym zostawił bo przy odkręceniu głowicy trzeba zmienić uszczelkę na nowa.

Tak jeżeli zaczniesz regulować poziomem iglicy na przepustnicy to nie zapomnij że 2T bierze olej z mieszanki a co za tym idzie mniej mieszanki=zacieranie silnika. Po to na docieraniu podwyższa się iglice, a po dotarciu opuszcza się. No ale kombinuj jak chcesz mieć taki gaźnik Jezyk

Tak zapytam z ciekawości dlaczego akurat Ikov a nie oryginalny gaźnik?? Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:43, 14 Lip 2011    Temat postu:

dlaczego Jikov ?
Gaźnik mam do wymiany i tak i tak, a że go dostane za darmo więc co mi szkodzi? Poczytałem na internecie, i jak się okazuje MZ chodzi na nim lepiej. Lepiej wkręca się na obroty, lepiej idzie na 5biegu. I co mnie najbardziej zadziwiło nikt nie żalił się że dużo więcej pali, jeśli ktoś dobrze ustawił gaźnik to paliło tyle samo. Jeśli mi się nie uda i będzie źle to wsadzę oryginalnego BFV Wesoly Ale jak uda się to będę z siebie dumny, jedyny chyba w powiecie taką modyfikację będę miał Wesoly Zapłon i gaźnik przyjdzie mi dzisiaj bądź jutro. Efektami się pochwalę Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:06, 14 Lip 2011    Temat postu:

oki, czekam na relacja z modernizacji Mruga

zamontuj zawirowywacz powietrza to wtedy zobaczysz różnice Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek1207
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:46, 14 Lip 2011    Temat postu:

nie mam pojęcia co to jest, nie słyszałem o tym, a myślę że jak by było takie mega to każdy by to montował albo przynajmniej bym trafił na jakiś artykuł
coś mi się wydaje że wał albo coś przez to coś może po dupie dostać


edit.
o przepraszam jednak masz rację!

tylko moje pytania, czy ten zwiarowywacz wykonuje się pod silnik czy pod gaźnik ;>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek1207 dnia Czw 12:55, 14 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:49, 14 Lip 2011    Temat postu:

pod gaźnik drogi kolego Mruga bo to jest patent z lat 70 w motocyklach i samochodach stosowany...mało osób o tym wie bo żeby to zadziałało to trzeba dobrze to wykonać. Mam takie urządzenie w Jawa 350 Twin Sport od 3 lat i nie narzekam, daje mniejsze spalanie i to znacznie (moja jawa pali na trasie przy 100km/h do 3,5 litra) elastyczniejszy silnik i lepszy start z wolnych obrotów.

Artykuł masz o tym tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Ja wykonuje je z blachy aluminiowej o grubości 1 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin