Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak ustawia sie zapłon?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawek112222
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:19, 03 Paź 2008    Temat postu: jak ustawia sie zapłon?

jak sie ustawia dokłanie zapłon,pytam bo nie moge znalesc tego na forum;/ jak mozecie to mi wytłumaczcie lub dajecie linka jak sie to robi a mam etz 150

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:17, 04 Paź 2008    Temat postu:

to ci wytlumacze na prosto jak ja robie,wpierw odkrecasz swiece przykladasz do cyindra i kopiesz czy ma iskre (albo poruszaj platynkami)jak iskra jest slaba sprawdz jeszcze na dwoch swiecach najlepiej,jesli dalej nic wez kawalek jakiegos preta albo srubokreta,wsadz w otów od swiecy do cylindra,krec walem az uzyskasz GMP(górne martwe polozenie)czyli ze tlok bedzie na samej górze i sprawdz przerwe na prerywaczu(metodą prób i błedów)jesli i to nie pomoze,to poluzowujesz subki podstawy platynek i albo przyspieszasz albo opózniasz,raczej na oko,to juz zalezy od objawów,chyba ze masz czujnik zegarowy albo inne bajery to ustawiasz według istrukcji

pozdro ManiuS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mucha
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:52, 05 Paź 2008    Temat postu:

co do ustawiania zapłonu najlepiej czujnik zegarowy w GMP iod tego miejsca cownac około4 mm w lewo wałem iwtedy powinien rozchylac sie przerywacz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawek112222
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:48, 07 Paź 2008    Temat postu:

witam a tak po ludzku, kiedy ma iskra sie pojawic?
w tym martwym pukcie? czy troszke wczesnie a moze pózniej?jak najlepiej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:01, 07 Paź 2008    Temat postu:

Jak tłok jest u samej góry w pukcie GMP wtedy następuje wybuch mieszanki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawek112222
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:00, 07 Paź 2008    Temat postu:

czyli należy ustawic tak by iskra była w tym momecie tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:16, 07 Paź 2008    Temat postu:

w momencie gdy tlok jest w gmp przerywacz powinien sie rozchylic,jezeli chcesz dokladnie to zrobic to sczelinomierz(ustawiasz przerwe miedzy platynkami)i czujnik zegarowy,wtedy korzystasz z ksiazki serwisowej,a jak na oko to tak jak na poczatku postu;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
diablo1990
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:31, 07 Paź 2008    Temat postu:

ej. nie moze ustawic w gmp. benzyna tak wolno sie zapala, ze zaplon powinien byc wczesniej niz gmp. ja mam w jawie 5mm przed gmp i dopiero chodzi, jak powinna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:54, 07 Paź 2008    Temat postu:

5mm!?to masz ladnie wal wyjebany..3.2 to juz ludzie mówia ze za bardzo...a bez narzedzi to moze tylko na oko,czyli tak jak mowilem..metoda prób i błedów..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
diablo1990
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:14, 08 Paź 2008    Temat postu:

wal po regeneracji.

cytat z ksiazki serwisowej:
W razie braku takiego sprawdzianu w otwór świecy należy włożyć zwykły pręt (zwrócić uwagę, aby pręt nie wpadł do cylindra w chwili, gdy tłok znajduje się w zwrocie wewnętrznym). Obracając wałem korbowym za pomocą klucza 10 mm, osadzonego na łbie śruby mocującej wirnik alternatora, trzeba znaleźć zwrot zewnętrzny tłoka. Następnie na poziomie górnych krawędzi żebrowania głowicy zaznaczyć kreską na pręcie opierającym się jednym końcem o tłok, a po wyjęciu pręta w odległości 3 mm (wartość wyprzedzenia) powyżej istniejącej kreski narysować drugą kreskę.
- za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość styków w górnym przerywaczu zapłonu, która powinna wynosić 0,3 - 0,4 mm;
- znajdujący się w wyposażeniu motocykla szczelinomierz grubości 0,3 mm powinien przesunąć się luźno między stykami, natomiast grubszy 0,4 mm nie powinien się przesuwać;
- należy również sprawdzić równoległość powierzchni styków przerywacza (nieruchomego - kowadełka i ruchomego - młoteczka);
- w razie niewłaściwej przerwy między stykami trzeba je ustawić poprzez poluzowanie śruby (2, rys. 5.11) i odpowiednie przesunięcie płytki przerywacza;
- po ustawieniu dokręcić śrubę 2 ;
- ponownie sprawdzić, czy tłok znajduje się w górnym zwrotnym punkcie, a sprawdzianem pokręcić tak, aby rysa na trzpieniu znajdowała się na jednakowym poziomie z krawędzią kontrolną;
- obrócić wał korbowy w lewo (w odwrotnym kierunku do obrotów silnika) tak, aby obniżyć położenie tłoka o wymaganą wartość wyprzedzenia zapłonu tzn. 2,7 do 3,2 mm (według wskazań sprawdzianu).
W tym punkcie musi nastąpić zwarcie styków. Świadczy o tym zaświecenie żarówki kontrolnej włączonej w obwód między masę motocykla a młoteczek przerywacza zapłonu (przy włączonym kluczyku stacyjki). Jeżeli styki łączą się wcześniej (mniejsze wyprzedzenie) lub później (większe wyprzedzenie), należy poluzować śruby 3 mocujące podstawę 6 do stojana alternatora i obrócić ją we właściwym kierunku. Obracając podstawę w lewo zwiększa się wyprzedzenie zapłonu, natomiast obracając w prawo - zmniejsza. Po wyregulowaniu wyprzedzenia należy jeszcze raz sprawdzić odległość styków przerywacza, która może się zmienić przy częściowej deformacji podstawy. W taki sam sposób reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu lewego cylindra, obracając przy tym płytkę 7, na której jest osadzony przerywacz lewego cylindra. Nie wolno przy tym luzować podstawy 6, gdyż zmieniłoby to ustawiony wcześniej kąt wyprzedzenia zapłonu prawego cylindra.


moze dlatego ludzie maja problemy z odpalaniem jaw, bo zle ustawiaja zaplon. jak mialem ustawiony na 3mm przed gmp, to prawie zawsze pchalem. jak tylko ustawilem tak, jak jest tu napisane nie pchalem ani razu. i kazdy sie dziwi, jak ja to zrobilem, ze mi jawa na kopa pali. wystarczy czytac!!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez diablo1990 dnia Śro 15:15, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:08, 08 Paź 2008    Temat postu:

to to wiadomo,ale jesli obracasz sie w temacie jaw,to z tej ksiazki co podales jest bład,poniewwqaz orginalna serwisówkwa podaje nie od 2.7 tylko od 2.3,ale jak wiadomo kazdy motor reaguje inaczej,i jeszcze jedna ciekawostka,jak ustawiasz zaplon nie krec walem,w jawie oczywiscie ma on dosyc duze opory i za kazdym razem minimalnie wykrzywia sie czop..dlatego przezornie lepiej wbic czwórke i kolem obkrecac Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
diablo1990
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:08, 08 Paź 2008    Temat postu:

jak wykreci sie swiece obydwie i wał jest ok, i silnik dotarty, to po obrocie kluczykiem dosc energicznie wal obroci sie nawet 2-3 razy;P a autorow ksiazek serwisowych bylo kilka:) wiec roznie podaja. ja ustawialem zapłon wg. tego, uzywalem sowmiarki, szczelinomierza i zarow:D zajelo mi to moze z 10 minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin