Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeszcze raz światło stop

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yuby51
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:17, 14 Sie 2009    Temat postu: Jeszcze raz światło stop

A więc mam dość nie typowy problem, otóż, kiedy włącze światła, wszystko działa, tylne pozycyjne, ale również świeci się ten światło stop. Tak więc wykręciłem automat z przedniego hamulca, i odłączyłem kable, z tylnego bębna, wyjąłem ten czarny kabelek, i światło stop świeci nadal. ze schematów elektrycznych nie rozumiem dosłownie nic. i jeszcze małe pytanie, ma etz 250 z okrągłą lampą tylną, która żarówka jest od światła stop?, dolna czy górna?. Dodam, że gdy włączam światła pozycyjne, to z tyłu pali się tylko jedna zarowka, natomiast gdy włącze normalne światła, czyli na stacyjce, o jedno przekręcenie dalej, zapaląją sie dwie zarówki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:43, 14 Sie 2009    Temat postu:

Górna żarówka jest od stopu i powinna być większa.
może masz w tylnej lampie połączone masy dwóch żarówek. To by było najprostsze, powiedz jeszcze czy motocykl na wyłączonych światłach ma iskrę czyi czy zapala. I jak działają pozostałe układy, czy sygnał świetlny dźwiękowy i kierunki działają jak należy ale wszystko w pierwszej pozycji tylko na samym zapłonie bez pozycyjnych i czy stop działa bez włączonych świateł. Jak mi opowiesz wszystko co i jak to będę mógł pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yuby51
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:33, 14 Sie 2009    Temat postu:

Więc tak.
1.gdy wkładam kluczyk do stacyjki, i przekręcam w lewo, czyli włączam zaplon, świeci się górna żarówka w tylnej lampie( na tym położeniu odpalam motocykl) myśle że w tej pozycji kluczyka nie powinna się świecić ta lampka.
2.Gdy przekręcę kluczyk jeszcze raz w lewo górna zarówka w tylnej lampie świeci nadal i do niej zapala się dolna żarówka(wnioskuje że drugie w prawo położenie kluczyka stacyjce to postojowe światła, i tak też jest, to znaczy reflektor przedni daje małe światło)
3. Gdy przkręce kluczyk na trzecią pozycje w stacyjce, w przednim reflektorze świeci się zarówka od świateł mijania, czyli wszystko w porządku, natomiast z tyłu nadal świecą obie zarówki)
Dodam że zarówno długie, krótkie działają, kierunkowskazy wszystkie prawidłowo, klakson także. Jeszcze jest jedna mała zagadka, gdy wloże kluczyk do stacyjki i przekrece w prawo, a nie w lewo zapala się dolna zarówka, ale tylko ona z całego motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:31, 14 Sie 2009    Temat postu:

W takim razie chyba dobrze działałeś. Coś daje mase na żarówke jeśli odłączyłeś czarny kabel od tylnego koła i świeci sie nadal to znaczy że coś z czujnikiem przedniego hamulca. Napisałeś że wykręciłeś automat przedniego hamulca, a jaki masz hamulec? jak tarczowy to to że wykręciłeś a nie odłączyłeś kabli nic nie daje, odłącz kable od czujnika przedniego hamulca bo prawdopodobnie on jest zepsuty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yuby51
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:22, 15 Sie 2009    Temat postu:

no włąsnie chodzi o to że wykręcił automat przedniego tarczowego hamulca, i odłaczyłem kable, bo akurat to postawil na pierwszym miejscy, że w tym moze być problem, ale nie stety to nie to:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:44, 15 Sie 2009    Temat postu:

http://www.mzetz.fora.pl/schematy,29/instalacja-mz,835.html
Tutaj masz schematy, najprostszy jest ten trzeci od góry i podłóg niego będe Ci tłumaczył.
Przekręcenie kluczyka w miejsce zapłonu (o jedno miejsce) powoduje to że prąd zostaje przekierowany do złącza 15 w stacyjce (kwadrat na środku schematu), do tego złącza podłączony jest przewód czerwono-czarny który jest podłączony do HT COIL czyli cewki zapłonowej, dalej jest podłączony do bezpiecznika FUSE gdzie rozdziela sie jeszcze na przerywacz kierunkowskazów FLASHER i w końcu leci do tylnej lampy i podłączony jest do żarówki. Przekręcenie kluczyka w miejsce włączenia zapłonu powoduje właśnie dopływ prądu do tych wszystkich urządzeń także do żarówki, dlatego gdy przekręcisz w przeciwną strone żarówka sie nie świeci.
Tyle teorii.
Problem polega na tym że żarówka dostaje skądś cały czas mase (czyli obwód sie zamyka wtedy kiedy nie chcemy), do niej jest podłączony brązowo-czarny przewód który powinien "dawać mase" kiedy naciśniesz hamulec ale daje ją zawsze. Musisz sprawdzić czy jest dobrze zaizolowany, czy nigdzie nie dotyka do ramy, czy przypadkiem nie jest podłączony do innego prązowego przewodu, czy masa jest odizolowana od żarówki. Ten brązowo-czarny przewód podłączony powinien być do kostki pod siedzeniem (znajdziesz na schemacie) i do niego podłączone są 2 czaren które biegną do czujników stopu one też mogą gdzieś masować, posprawdzaj wszystko. Na początek odłącz oba czarne kable od kostki i włącz zapłon, będziesz wiedział czy w lampie żarówka nie masuje, jeśli będzie świecić to znaczy że problem jest w lampie, jeśli sie nie zaświeci podłącz najpierw tylny hamulec i sprawdź działanie, jak będzie ok to znaczy że kabel od przedniego czujnika grzieś dotyka do masy lub jakiegoś brązowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin