Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubuśWariat
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocek/Wawa
|
Wysłany: Czw 12:11, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
do dzisiaj nic nie zrobiłem, więc muszę podgiąć blaszkę w mechanicznym regulatorze napięcia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tomek92
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:44, 16 Gru 2009 Temat postu: Brak ladowania MZ 6V |
|
|
Witam. Jestem tu nowy. Problem moj jak w temacie.
brak ladowania akumulatora sprawdzalem chyba wszystko.
-szczotki
-regulator (mam dwa elektroniczny i mechaniczny zaden nie dziala)
Co moze byc przyczyna dodam jeszcze ze jak sprawdzam napiecie przy odpalonym motorku to skaka miedzy 4 a 6V moze pradnica do wymiany? co o tym sadzicie mieliscie podobne przypadki? z gory dzieki pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
Post został pochwalony 0 razy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:20, 17 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Albo wirnik lub styki zaśniedziałe... lecz coś mi tu smierdzi regulatorem ale jak mówisz ze sprawdzałeś to nie weś zobacz ten wirnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek92
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:55, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
raczej stawiam na wirnik tylko jak go sprawdzic? styki sa 100% dobre
i regulator tez powinien byc dobry bo mialem mechaniczny (dobry) ale zmienilem na elektryczny. teraz wsadzam stary i nic:(
wczoraj sie troche bawilem jak odpialem wzbudzenie DF odpalilem motorek
to napiecie na pradnicy bylo ok 0.48V cos kolo tego. potem spialem na krotko aku + do wzbudzenia i wyskoczylo cos okolo 3V
komutator czyscilem szczotki troche zdarte ale nie duzo wirnik ogladalem stojan tez ale zadnej usterki nie znalazlem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:52, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wiesz co weś zmień szczotki... bo spotkałem się właśnie wczoraj z tym samym problemem co prawda w aucie ale lepiej sprawdz szczotki bo tansze są od wirnika... a lepiej szczotki mieć z głowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek92
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:54, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no i wymienilem szczotki jak radziliscie ale nic nie pomoglo.
zalozylem starszy regulator odpalilem motor i zewdzilo mi cewke wzbudzenia wiec ja troche skrocilem i zalozylem, potem wsadzilem reg elektryczny ale ladowanie sie nie pojawilo. moze teraz brak ladowania jest spowodowany zla rezystancja wzbudzenia?
a jest jakis sposob na sprawdzenie wirnika? dodam jeszcze ze platynki mi strasznie iskrza ale to chyba wina kondesatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:58, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam taki problem w ETZ251 że ładowanie niby jest, bez akumulatora silnik pracuje ale przy wyższych obrotach troche przerywa i czasem na wolnych bez aku gaśnie, lampka ładowania tak troche sie żarzy. Jak dodaje gazu to światła przygasają.
Myślę że to może być wina masy, czyli silnik nie jest "zmasowany". Podłącze osobny przewód i zobaczymy, może to jest też przyczyną problemów innych użytkowników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:10, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Może być brak masy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek92
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:12, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No i zbliza sie seson wiec dzisiaj znowu wzialem sie za moja MZ...
mase podlaczylem z aku ale to nic nie pomoglo...
wiec podlaczylem + z aku do wzbudzena (df) i nic jak 5.98 bylo tak jest
Wiec mysle ze to pradnica co sadzicie o tym??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:39, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Może być prądnica i może być także regulator napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek92
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:05, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
sciaglem pradnice i sprawdzalem ja miernikiem na komutatorze wyszlo mi ze jest dobra wszedzie byl przeplyw pradu... a wiec zostaje stojan... no bo jezeli podpialem wzbudzenie pod df a miernik pod szczotki to regulator w tym przypadku odpada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:37, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tomek92 do regulatora ani do pradnicy na uzwojenie DF nie podpinamy podlanczamy pod akumulator bo mozna spalic uzwojenie.
Brak ladowania moze oznaczac ze:
-nie masz zmasowanego regulatora z pradnica dobrze(zrub dodatkowy przewod masy miedzy regulatorem a pradnica.umnie to pomoglo)
-twoj regulator jest spalony
-mozesz miec spalony opornik wzbudzenia pradnicy(to taka rurka z uzwojeniem, jesli jest przypalona to wymien)
-albo spaliles go poprzez zle przykrecenie.
-zle podlaczyles regulator mianowicie
D+ do kontroli ladowania idzie
DF na uzwojenie wzbudzenie do pradnicy
51 przez bezpiecznik do aku
D- to masa wspolna, aku i pradnicy
Pradnica w motocyklu MZ to jak kazda inna pradnica potrzebuje pradu wzbudzenia zeby wytwarzac napiecie. Ten prad wzbudzenia podaj regulator. Nie nalezy samemu regulowac regulatora, osobisicie sam wyregulowalem regulator wedlug kasiazki i nagle przestal dzialac a kupilem drugi orginalny i wszystko dziala. I nigdy nie urzywalem ty elektronicznych bo on maja slaby prad ladowania, jak widzialem u znajomych zawsze zazyla sie kontrola ladowania.
A co sie tyczy szczotek to zeby niesklamac w moim silniku z 1964 roku ich nie wymienialem nigdy.a uzytkuje go juz okolo 5 lat i wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 10:42, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|