Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mz 250 problem z 2 biegiem i wysprzeglaniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:38, 25 Mar 2012    Temat postu: Mz 250 problem z 2 biegiem i wysprzeglaniem

Witam jestem tutaj nowy wiec witam wszystkich.
Wracajac do problemu. oto w mojej mz nie moge wrzucic 2 biegu z jedynki probuje w gore i za nic nie wpada dwojka tylko luz ciagle, nie da sie przeskoczyc od razu na 3. Bardzo rzadko sie zdazalo ze 2 wpadla wtedy skrzynia pomiedzy biegami 2-5 dziala idealnie gdy zredukowalem na 1 problem od nowa. Dodatkowo ostatnio szarpie na jedynce.
Kolejny problem to sprzeglo ktore slabo wysprzegla, na biegu motor ciagnie troche do przodu ze wcisnietym sprzeglem, gdy mocniej podciagne gdy kopie nie obraca walem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:31, 26 Mar 2012    Temat postu:

Problemy ze skrzynia zaczynają się w momencie gdy wodziki są uszkodzone lub kły trybów się wyklepią. Reasumując bez rozpoławiania silnika nic się nie zdiagnozuje.

Co do sprzęgła MZ 250 ma w lewym deklu sprzęgła jest tarcza regulacyjna którym regulujesz napięcie linki sprzęgła. Jeżeli to nie pomaga to sprzęgło należy rozebrać i sprawdzić wysokość tarcz. Przed rozebraniem na obudowach należy zrobić znaki gdyż sprzęgło jest wyważane po złożeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:24, 26 Mar 2012    Temat postu:

tarcze byly zmienianie i doszlifowywane bo byly za grube (sprawdzic wysokosc tarcz) czyli ze za duze moga byc czy co? Wiem ze silnik trzeba rozpolowic w najblizszym czasie sie tym zajme nie wiem wlasnie w czym szukac problemu ze skrzynia (czy jak dodam zdjecia trybow i wodzikow to bedzie ktos w stanie stwierdzic ich stan i przydatnosc?) Sprzeglo wczesniej byl rozpierane i przezemnie i jeszcze wczesniej nigdy nie sprawdzalem przy skladaniu zadnych znakow;/ przez niewywazone szybko mi sie lozysko rozpadnie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1wi7 dnia Pon 14:26, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:32, 26 Mar 2012    Temat postu:

Wszystko zależy od dokładności zdjęć Mruga a co do sprzęgła to zależy jakie bicie będzie. Bardziej szybciej rozwali Ci łożyska wału korbowego.

Jest kilka poradników na niemieckich stronach, a może poczytać też o tym w książce Jeżdżę motocyklem MZ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:17, 26 Mar 2012    Temat postu:

jeżeli chodzi o skrzynie to jak mówi kolega moturzysta trzeba rozpołowić silnik miałem to samo ... u mnie na wałku posrednim wyskoczył segier i tryb latał sobie luźno ... ale jak rozbierzesz odrazu przejżyj stan kłów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 28 Mar 2012    Temat postu:

Przesylam zdjecia wodzikow (byly naspawywane przed poprzednim zlozeniem silnik chodzil na nich moze godzine w sumie juz sa powycierane;/)

Zdjecia dodam w kolejnym poscie bo musze miec min 3 posty Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 28 Mar 2012    Temat postu:

010 :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

011:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

012:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:52, 28 Mar 2012    Temat postu:

zdjecia wodzikow przed naspawywaniem, wytarte podobnie jak teraz (niestety po naspawaniu wytarly sie strasznie szybko;/)

010:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

011:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

012:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do stanu trybow skrzyni biegow nie ma sie do czego przyczepic chyba ze do tych kłów ktore sa na trybach przesuwnych bo nie umiem okreslic ich stanu wiec nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:10, 28 Mar 2012    Temat postu:

Dzisiaj odkrylem jeszcze dodatkowa przyczyne problemu poniewaz ktos wczesniej rozwalil miejsce na seger ktory trzyma lozysko w karterze od strony sprzegla to caly walek od skrzyni biegow wraz z lozyskiem przesuwal sie jakies 2-4mm w strone sprzegla przez co ta dwojka wogole nie wchodzila...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:12, 28 Mar 2012    Temat postu:

Wodzików nie należy napawać gdyż osłabia się ich stop. Ich powierzchnia jest hartowana przez kilkukrotne zanurzenie rozżarzonego metalu w kompieli olejowej. Ty widać podczas spawania tego nie zrobiłeś i nie zahartowałeś materiału.
Prawdopobna przyczyna to właśnie wytarte wodziki szkrzyni, dlatego Ci biegi szarpały.
Co do sprzęgł kłowych w trybach:
tu jest troche [link widoczny dla zalogowanych] i tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
A więcje dowiesz się z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1wi7
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 28 Mar 2012    Temat postu:

Ale jezeli caly walek przesunal sie w strone sprzegla to dwojka tez nie chciala przez to wejsc wogole? Bo zapewne pod wplywem sily ktora wodzik przesuwal tryb 2 biegu caly walek sie przesuwal dlatego zapewne wogole 2 nie lapala nawet...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:14, 29 Mar 2012    Temat postu:

To też może być ale przeczytaj jeszcze raz co napisałem o wodzikach. Jeżeli wodziki będą miały luz w trybach przesuwnych to też biegi będą Ci wyskakiwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin