Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZ etZ 250 odwieczny problem i pytanie o klin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darass
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 4:55, 02 Lis 2012    Temat postu: MZ etZ 250 odwieczny problem i pytanie o klin

Witam po sezonie latania trampkiem stęskniłem się za dźwiękiem dyn dyn dyn i postanowiłem wskrzesić swoją etke do życia tj. po zlocie obróciło się sprzęgło jak to w etce jest na wale sama wymiana stożka raczej nic nie da bo już raz wymieniałem. Wymiana wału i stożek średnio mi się uśmiecha przy obecnej jakości części made in PRC zrobione z plastkikowego aluminum a jak już tak inwestować to i szlif. A wiec moje pytanie jest takie czy ktoś z obecnych forumowiczów robił na wale i stożku klin ?? Bo logicznie myśląc jest to chyba jedyne sensowne rozwiązanie by nie pojechać na zlot chwile pomęczyć etke i wracać z obróconym koszem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darass dnia Pią 4:57, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:53, 02 Lis 2012    Temat postu:

Idea klina jest rozumowaniem błędnym. Zawsze będzie go Ci wybijać, gdyż powstają tam duże naprężenia.

Odpowiednim rozwiązaniem jest zrobienie wieloklina. Czop wału trzeba by było wyfrezować odpowiednio a korpus sprzęgła zrobić inny. Wieloklin jest stosowany do przenoszenia dużych obciążeń i na pewno wytrzyma strzały ze sprzęgła.

Dziwne że po jednym wyjeździe Ci już obróciło. Miałem TS250 i mam ES250 z 1964 roku i nic ze sprzęgłem się nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darass
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:33, 02 Lis 2012    Temat postu:

Nie po jednym wyjeździe, ale po jednym sezonie czop wału jest już wyślizgany no i parę lat temu mniejsze fundusze były to i stożek pewnie tańszy był kupiony. możesz gdzieś to w autocadzie rozrysować, z wymiarować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:30, 02 Lis 2012    Temat postu:

Nie zajmuje się takimi rzeczami ze względu na brak czasu, jeżeli byś z wymiarował wał dokładnie to mógłbym zapytać kumpla czy rozrysuje projekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darass
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:32, 02 Lis 2012    Temat postu:

niestety etka jest jakieś 1700 km z stąd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:05, 20 Gru 2012    Temat postu:

Nawiń kawałek blaszki z puszki po napoju, ja tak robiłem i uważam że jest to bardzo dobre rozwiązanie, czyt. zestaw ślizgający się przy odpalaniu, po nawinięciu puszki na stożek jest nie do rozerwania! Aby zdjąć kosz trzeba było przyspawać ściągacz bo gwint nie wytrzymał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin