Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mz Etz 251e-jak ustawić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matipiekarz
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mielec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:50, 10 Maj 2009    Temat postu: Mz Etz 251e-jak ustawić

Witam posiadam Mz Etz 251 i mam takie pytanie,jak ustawia się elektroniczny zapłon w takim motorku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrM<Z
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:07, 12 Maj 2009    Temat postu:

Heh nie chce zakładać nowego Posta więc podepnę się pod pytanie. Jak ustawić zapłon w MZ ETZ 250 ? Bo kupuję MZ ETZ 250 (za 400zł) i jest iskra ale przerywa i w ogóle gość mi gada więc się pytam jak to zrobić żebym wiedział , kolega jeden mi mówił że jak się będę bawił z elektryką to mogę spalić jakieś (nie wiem jak to nazwał ) fikuśne ustrojstwo pod siedzeniem i to kosztuje około 40zł ale nie wiem co to jest bo regulator napięcia nie sądzę pomóżcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:24, 12 Maj 2009    Temat postu:

Otóż ustawienie elektronicznego zapłonu jest bardzo łatwe, dużo łatwiejsze niż w klasycznym przerywaczu. Co jest najtrudniejsze, musisz ustawić tłok w przedziale 2,5mm do 3mm przed zwrotem zewnętrznym tłoka (przy pomocy suwmiarki czy jakiegoś pręta z podziałką). Co dalej następuje, przy zapłonie są 2 śruby które trzymają płytkę regulacyjną popuszczamy je i przesuwamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gdy mamy tłok ustawiony 2,5mm+0,5mm przed ZZ wkładamy świece do fajki dotykamy do masy włączamy zapłon i przesuwamy powoli przeciwnie z ruchem wskazówek zegara do momentu w którym przeskoczy iskra. Trzeba pamiętać żeby nie przesunąć płytki za bardzo bo iskra może przeskoczyć a jeszcze trochę "siłą bezwładu" nam poleci. Jeśli już wiesz mniej więcej kiedy iskra przeskoczy np za 2-3 podejściem przesuwasz płytkę bardzo powoli i potem tylko dokręcasz.
Co do klasycznego przerywacza zasada jest ta sama tylko trzeba ustawić max przerwę na przerywaczu od 0,3mm do 0,4mm i potrzeba do tego szczelinomierza chyba że mamy jakąś blaszkę czy coś podobnego i wiemy że to ma taką grubość.
Tak sie to robi oczywiście gdy nie mamy żadnych przyrządów i czujników do ustawiania zapłonu i nie jest to metoda full dokładna ale u mnie zdało egzamin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavell92
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:09, 08 Mar 2010    Temat postu:

a ja mam pytanie co do zaplony klasycznego z platynkami bo tam jest ta srubka do ustawiania zaplonui ona mi sie troche zuzyla. Czy mozna ja wymienic i gdzie taka dostac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:01, 08 Mar 2010    Temat postu:

Zapewne masz na myśli śrubę mimośrodową do ustawiania przerwy na przerywaczu.
Wątpię by można ją było gdzieś to kupić bo to jest najmniejszy element i do tego praktycznie nie rozłączny z całym zapłonem. No ale nie ma sie czym martwić, ta śruba sie przydaje ale nie jest niezbędna, w innych motocyklach jej nie ma.
Chyba że chodzi o inną śrubę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavell92
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:47, 08 Mar 2010    Temat postu:

nie właśnie o ta mi chodziło ale kupiłem swoja etke za 150zl z dokumentacja od jakiegoś dziadka i chciał bym ja odnowić aby wszędzie się ładnie prezentowała a ta śrubka bardzo ułatwa ustawianie zapłonu a za kilaka sezonów już się nie będzie nadawać do niczego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:46, 08 Mar 2010    Temat postu:

Tego sie nie ustawia co tydzień Wesoly
no i jak masz wprawę poradzisz sobie spokojnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavell92
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:44, 11 Mar 2010    Temat postu:

juz to kupilem ale samej srubki sie nie da bo ona jest nierozlaczna czescia tej blaszki co sie opuznia bedz przyspiesza zaplon kosztuje to 10zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin