Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po generalnym małe problemy mz etz 150!!!
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:38, 07 Maj 2010    Temat postu: Po generalnym małe problemy mz etz 150!!!

Witam... właśnie wczoraj zrobiłem mojej mz etz 150 generalny remont silnika; cylinder po szlifie ,wał po regeneracji, wszystkie nowe łożyska, simeringi uszczelki. I mam troche problem. nalałem więcej oleju do beznyny żeby sie lepiej dotarła i niewiem czy dobrze zrobiłem bo strasznie kopci i gdy ją odpale to z początku się dławi ale później ładnie chodzi tylko często strzela powietrzem z tłumnika. czy to wina zapłonu czy mieszanki paliwa???
Zapłon ustawiony jest tak że platynki maxymalnie sie otwierają znaczu chodzi ot oże jest największy rozstaw jaki może być bo jak inaczej ustawię to słabo odpala a teraz zawsze za pierwszym razem!!! Co może być winą tego strzelania i mulenia na początku jazdy??? Dodam że gaźnik też był czyszczony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemekp42
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 07 Maj 2010    Temat postu:

Ustaw jeszcze raz zapłon i przerwę na przerywaczu 0.3mm a jak tak nie chce palić to sprawdź kondensator

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:37, 07 Maj 2010    Temat postu:

ok sprawdze!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:38, 07 Maj 2010    Temat postu:

a na przerywaczu to znaczy na platykach czy na świecy??????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemekp42
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:44, 07 Maj 2010    Temat postu:

na platynkach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:55, 08 Maj 2010    Temat postu:

Mam jeszcze do was pytanka...
1. Jeżeli tłok sie założy odwrotnie niż trzeba to może się coś stać??/
Bo mi np. wywaliło jeden pierścień. Czy to wina źle założonego tłoku??
2. Jak można dorobić gwint w głowicy ???
3. jak mozna dorobić gwint w cylindrzee w wydechu???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:22, 08 Maj 2010    Temat postu:

Jezeli zle zalozysz tlok to:
-moze ci go polamac
-moze uszkodzic tuleje cylindra
-mozesz nieodpalic motoru(to jest najczestrzy objaw)
-lamie pierscienie
Jezeli polamalo ci jeden pierscien to mogles przy zakladaniu zle go ustwic i wepchnoles cylinder na sile, lub byl uszkodzony.
Na tloku jest strzalka wybita, kierunkiem zawsze do wydechu.

Co do gwintu w glowicy jest to M14*1,25 bodajrze. Jezeli swieca sie nie trzyma to pozostaje tylko tulejowanie glowicy. Ktos kto ma tokarke i zna sie na tym moze ci to zrobic, ale nie oddawaj dla byle kogo bo pozniej moga byc problemy z osiagami jak tulejka bedzie zle dobrana.
Gwint w cylindrze do przykrecania wydechu mozna poprzez naspawanie aluminium zrobic a pozniej na tokarce wytoczyc gwint lub innego typu patent.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Sob 18:25, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:22, 13 Maj 2010    Temat postu:

Wymieniłem tłok, pierścienie na nowe i jest problem.
Gdy prubuje odpalić to słychać takie grzechotanie w cylindrze jakby pierścień o coś zachaczał i puszczał. Co to może być???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:49, 13 Maj 2010    Temat postu:

a dobrze zalozyles tlok??
moze pierscien pekl ci po zalozeniu cylindra..sprwdzales czy pierscienie w cylindrze maja luz na zamkach??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:23, 13 Maj 2010    Temat postu:

no właśnie tego nie sprawdzałem. Jak zdiołem głowice i palcami ruszałem tłok to on miał troche takie luzy. Ale to chyba się nic nie ma???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:51, 13 Maj 2010    Temat postu:

duzo ma bo tlok w MZ ma fabryczny miec luz 0.03 mm miedzy tlokiem a cylindrem.Dopuszczalne to 0.25 mm. jezli znacznie sie rusza to tlok nie jest dobrze dobrany do srednicy cylindra(wymiar szlifu cylindra niezgadza sie z wymiarem tloka)
Ten kto robil Ci szlif dobrze to zrobil??

I moglo Ci polamac pierscienia ktoregos.

Moja rada na przyszlosc, przed zalozenie sprwdzaj czy pierscienie maja luz w cylindrze. wkladasz je tak zeby byl prostopadle do tuleji cylindra, tak na wysokosci mniej wiecej 2 cm od dolu. Luz pomiedzy koncami pierscieni powinien byc 0.3 do 0.6. Wiekszy powoduje slaba kompresje,natomiast za maly lamie pierscienie(nieznalazlem danych dotyczacych luzu,sugeruje sie podobnymi danymi z innych modeli)
Do tloka tez to mozna stosowac.unika sie wtedy niepotrzebnego rozbierania, a co najwazniejsze uzywanych uszczelek.
Bo uszczelke pod cylinder stosujemy tylko raz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 23:05, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:50, 14 Maj 2010    Temat postu:

I jeszcze jedno. Wogule nie moge ustawić zapłonu.
Cz otwarcie platynek powinno wynosic około 1cm??
Bo u mnie musze otworzyć je max. żeby motor odpalił ale po chwili przejechania strasznie się grzeje. Co to może być .?? Jak prawidłowo ustawić zapłon??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin