Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem po społoweieniu karterów ETZ 150
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:20, 19 Cze 2011    Temat postu:

Witam , wczoraj wziąłem się za składanie silnika , ok kartery nagrzałem , łożyska same weszły w rozgrzane kartery , wszystko git , łożysko na sprzęgle podkleiłem , luz , to drugie też lekko dla pewności tylko coś wystawało z gniazda ale to później o tym , potem miałem kilka przegod z blokującym się wale w rozgrzanych łożyskach , dwa razy problem z zakleszczonym wałem i cała operacja do powtórzenia , w końcu zagrzałem do 130'' karter z łożyskami i wał wpadł sam , potem wziąłem zagrzalem drugi karter , przyłożyłem oczywiście posmarowałem silikonem , no i skręcam , pierwsze co to im mocniej dokręcę karter , to wałek pośredni obraca się luźno , ale gdy wbiję bieg , to ciężko obrócić , musiałem założyć zabierak i kręcić wałkiem to wtedy poszło , i teraz nie wiem czy skrzynia źle złożona czy co , albo przez to łożysko takie objawy , tak jak by coś się o coś zapierało albo ściskało , potem , olałem to , zacząłem wbijać łożysko z prawej strony na wał , nie dośc że wbiłem złą strona to jeszcze nie zabezpieczyłem łożysk z lewej strony i się przesunęły z wałem , i silnik do rozbiórki , wał był sklejony z łożyskami i dlatego wyszedł z łożyskami z karteru , łożysko zostało też z prawej strony , i teraz powiedzcie czy te łożyska po takich przejściach są dobre , wał daję do sprawdzenia bo nie jestem pewien , i co może być z tą skrzynią albo z czymś innym , kurna , dwa błędy a nawet trzy i silnik do roboty od nowa . Pomóżcie bo pierwszy raz mam silnik taki który mnie tak zagiął ,Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-19, 11:52 ]
Chyba że źle zrobiłem , bo nie uderzyłem w wałek sprzęgłowy a potem w zdawczy tak aby skrzynia się zsunęła i może od tego tak ciężko się obracało , nie wiem już brak pomysłów


Pomóżcie chlopaki bo nie wiem co robić ,Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:47, 20 Cze 2011    Temat postu:

Jak nie wbijałeś na chama to łożyska powinny być ok.
Co do karterów może są z innych serii, od któregoś roku były nawet nieco inne łożyska.
Spróbuj bez wału i sylikonu złożyć silnik i tak sprawdzisz skrzynie. A i jeszcze przy składaniu załóż prawe łożysko najpierw na wał potem nagrzany karter.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:13, 20 Cze 2011    Temat postu:

Kartery z jednej pary , rozkładane pierwszy raz od fabryki , łożyska na ciepło , a co do prawego to wbijasz je do wału aż się dotknie i dystansujesz potem , chyba zrobie tak jak mi radzisz , złożę bez skrzyni i się zobaczy , Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:12, 22 Cze 2011    Temat postu:

Gdy włożysz najpierw łożysko wystarczy założyć sam karter który możesz rozgrzać, a gdy zamkniesz silnik to już nie podgrzejesz i jak wbijasz tarcie występuje na czopie walu i w gnieździe łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:07, 25 Cze 2011    Temat postu:

Grzejesz prawy karter i łożysko , a po drugie prawy karter wiercony jest z większym luzem montażowym , dlatego nie ma mowy o zakleszczeniu łożyska w rozgrzanym karterze ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:13, 26 Cze 2011    Temat postu:

Dobrze nie będziemy się kłócić, nie jedna droga prowadzi do celu, oczywiście mnie mówię że Twoja jest zła czy gorsza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:29, 26 Cze 2011    Temat postu:

Ale jednak martwi mnie to czemu ta skrzynia się blokuje , po skręceniu prawej połówki i co raz mocniejszym dokręcaniu coraz bardziej się blokuje , hmmm , dzisiaj będę składał silnik także muszę wiedzieć mniej więcej o co tam chodzi , druga rzecz , ostatnio wypadła mi aluminiowa podkładka , dosyć gruba , chyba 1-2mm , pasuje na wałek zmieniacza tylko nie wiem czy ona tam jest , i nie wiem czy ją dawać ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:33, 26 Cze 2011    Temat postu:

Przeglądałem schemat i nie ma tam podkładki pod wałek zmieniacza , hnmm , gdzie indziej je j nie było , i nie przypominam sobie żebym ją widział przy rozbieraniu , może gdzieś leżała na stole , trudno , złożę bez niej ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herrq666
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 20:06, 26 Cze 2011    Temat postu:

Moim zdaniem winę ponosi podklejane łożysko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:08, 26 Cze 2011    Temat postu:

Binladen napisał:
Przeglądałem schemat i nie ma tam podkładki pod wałek zmieniacza , hnmm , gdzie indziej je j nie było , i nie przypominam sobie żebym ją widział przy rozbieraniu , może gdzieś leżała na stole , trudno , złożę bez niej ,Pozdro


chodzi Ci o taki ślimak co przesuwa wodziki?? bo na nim muszą być po dwóch stronach jako dystans.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:26, 01 Lip 2011    Temat postu:

A to tam była , wiem o co ci chodzi , silnik póki co złożyłem , ale po paru KM łożysko SKF nowe się rozwaliło z prawej strony , poprostu dostało luzu , nie wiem od czego , teraz mam założone KOYO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:51, 01 Lip 2011    Temat postu:

Nowe ??!! Przejdz na FAG bardzo dobre łożyska Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin