Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z MZ ETZ 150 ... juz nie mam pomysłów co jest źle :(
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:01, 24 Cze 2007    Temat postu: Problem z MZ ETZ 150 ... juz nie mam pomysłów co jest źle :(

Witam
Posiadam MZ ETZ 150. Ostatnio przeszła remont (wymiana wału, łożysk, simmeringów, nowy tłok, pierścienie, tarcze sprzęgła itp)
MZ jest złożona, silnik pracuje w miarę OK, jednak nie tak jak powinien.
Zarówno przed samym remontem (w dniu rozebrania silnika) jak i teraz objawy są podobne:

1. Spalanie - bardzo duże
2. Kopci - oleju nie ciągnie, bo go nie ubywa, na 100% za dużo paliwa dostaje i nie przepala
3. Generalnie jeździć się da, ale to gó**o a nie jazda, muli na niskich obrotach, na wyższych trochę lepiej, ale bez rewelacji
4. Reguluje gaźnik jak tylko się da i niewiele pomaga - reguluje śrubkami od składu mieszanki i od wolnych obrotów (na wolne praktycznie nie reaguje, na druga podobnie, jednak np przy całkowicie wykręconej potrafi dostać wyższych obrotów! a chyba powinna gasnąć)
5. Świeca - czarna, na mój gust za dużo paliwa i jak już wspominałem nie przepala
6. Nierówna praca silnika - np na niższych jakby sie zalewała, na wyższych przerywa czasem.


Drugi dzień się tym męczę i już brakuje mi pomysłów. Filtr powietrza jest praktycznie nowy. Poziom paliwa w gaźniku ustawiony jest w miarę OK.
cały gaźnik był czyszczony kompresorem, ale chyba jutro go wygotuję w wodzie z octem dla pewności. Poziom iglicy ustawiałem w każdym możliwym zakresie, nie bardzo to pomaga.
Zauważyłem, że czasem przy odpalaniu czy jak sama zgaśnie to strzela w tłumik, więc kombinowałem z zapłonem. Trochę go przyśpieszyłem (zapłon elektroniczny) i w mnie jest lepiej (nie strzela w tłumik)

Kombinowałem, ale niestety moje pomysły się pomału kończą. W mojej okolicy nie ma ETZ 150 żeby gaźnik przełożyć i sprawdzić.



Zwracam się do was z prośba o POMOC, bowiem nie daje już sam rady Smutny
Powrót do góry
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Nie 23:16, 24 Cze 2007    Temat postu:

pozadnie przeczysc gaznik daj do niego nowe uszczelki ale nie te z papieru z kapletu tylko takie odzielnie kupowane z grubszego materialu,
sprawdz czy zaworek nie przecieka gwintem,
zaplon ustaw najlepiej na kreskach fabrycznych
a poziom paliwa ma byc ustawiony dobrze a nie w miare ok
mam nadzieje ze przydaly sie moje rady


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 23:30, 24 Cze 2007    Temat postu:

jaki zaworek masz na mysli?
poziom paliwa jest 26-7 i 35mm z tego co pamiętam... powinno być chyba 29 i 32, ale nic nie zmieniałem, a dawniej dobrze chodziła...

P.S. Pewnie, że rady sie przydały Wesoly Zawsze się przydają dlatego dzięki Wesoly
Powrót do góry
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Nie 23:57, 24 Cze 2007    Temat postu:

w etz150 mpoziom paliwa powinien byc ustawiony 29 i 32,
mialem na myli ten zaworek [link widoczny dla zalogowanych] to wlasnie plywak go zamyka i otwiera, sprawdz czy nie cieknie z niego jak jest zamkniety moze bezposrenio przez niego lub gwintem sączyc sie paliwo, i jeszce raz mowie o uszczelkach zeby gaznikiem lewego powietrza nie lapal - ja mialem zle uszczelki i tez byla gow*no nie jazda
a jak masz za duzy poziom paliwa to ci wypieprza gaznikiem i nic dziwnego ze w baku ubywa Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 11:11, 25 Cze 2007    Temat postu:

Mówisz że strasznie kopci a nie bierze oleju, może poprostu zadużo oleju do benzyny wlałeś
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 11:25, 25 Cze 2007    Temat postu:

No właśnie nie bardzo W baku miałem ok 1-1,5l paliwa trochę bogatego, ale ostatnio dolałem ok 7l rozrobionego dobrze. Pomieszało się i jest dobrze, tzn tak mi sie wydaje bo sprawdzić tego sie nie da, a na dotarcie może dostać troszkę bogatsza mieszankę... Wg mnie jest to kwestia gaźnika, wydaje mi się, że będzie trzeba kupić nowy, albo wymienić wszystkie dysze?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 13:15, 25 Cze 2007    Temat postu:

Najpierw kup zestaw naprawczy za 10 zł, a jak nie pomoże to dopiero mysl nad nowym gaźnikiem.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 14:23, 25 Cze 2007    Temat postu:

Tak tez zrobię - zestaw naprawczy, a sam gaźnik wygotuje, żeby go porządnie przeczyściło
Powrót do góry
patryk
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:16, 25 Cze 2007    Temat postu:

I napisz czy cos zestaw naprawczy ci coś da bo ja mam właśnie tak samo jak mówisz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 20:49, 25 Cze 2007    Temat postu:

Problem można powiedzieć rozwiązany - brakowało gumki na lince (tłoczku) ssania.
Chodzi OK, teraz tylko kwestia regulacji, gaźnika, oraz dokładnego ustawienia zapłonu, ponieważ jak pisałem, był ruszany.

Myśle, że zestaw naprawszy pomoże, jednak w moim przypadku nie było to przyczyna. Ale, że już kupiłem, to też założyłem do gaźnika i jest OK

Wszystkim którzy oferowali pomoc serdecznie dziękuje.
Powrót do góry
kamilord26
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:05, 11 Paź 2008    Temat postu:

Witam chlopaki ma problem z moja mz etz 150 zrobilem jej gruntowny remon tzn wymiana łozysk nowy cylinder simeringi regeneracja wału. wszystko niby jest dobrze ale na pierwszych trzech biegach jak dobrze przeciage na 2 biegu to na kolo pujdzie ale jak wrzucam czworke to jeszcze jakos jedzie dalem rade na tym biegu 100km/h wyciagnac i wrzucam piaty biek a yu brak sily ogromna jak by dziura mulacz cos takiego wogule nie chce jechac ale to nic prosze was pomuzcie mi bo jusz mnie szlak trafia po remoncie a tu na piatym biegu nie chce jechac prosze was o jakies propozycje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:47, 11 Paź 2008    Temat postu:

Sprawdz czy masz dobrze ustawiony zapłon, jak to nie pomoże regulacja gaznika Jezyk, ale to będzie bardziej opuzniony zapłon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin