Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont silnika mz etz 250 poczatkujący
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert_kow
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:38, 06 Maj 2012    Temat postu: remont silnika mz etz 250 poczatkujący

Witam
mam zamiar przeprowadzić remont silnika w mojej nowo zakupionej MZ etz 250 . Nie znam się zbytnio na tym i mam nadzieje ze mi w tym pomożecie . ale tyle wstępu Przejdźmy do konkretów . Silnik mojej maszyny był wyjęty z ramy i częściowo rozebrany podobno przeleżał tak ok 5 lat . ale to raczej nie ważne. dokończyłem rozróbkę silnika racze wcześniej zajmował się jakiś sadysta. Młotek to raczej jego główny klucz. Pierwszy problem na jaki się natknąłem po wstępnej obdukcji to gniazdo łożyska nie wiem ale ktoś napie....lał młotkiem aż pękła obudowa dołączone fotki przedstawiają pęknięcia. niestety nie mogę dodać fotek ??? Pierwsze moje pytanko .Wydaje mi się iż najlepszym wyjściem byłoby zakup drugiego karteru ale chodzi mi jeszcze po głowie dwie rzeczy. klejenie całości jakimś klejem , drugie wyjście spawanie ale czy to nie odkształci materiału?
Proszę o poradę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert_kow dnia Nie 13:46, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:54, 06 Maj 2012    Temat postu:

Wiesz co , kup nowe kartery o tych samych numerach , jak będziesz inwestował w te , to wyjdzie na to samo co kupno nowych , na allegro za kilka zł kupisz silnik nie kompletny , będziesz miał kartery i jakieś drobne części .Kupno drugiego karteru , osobno , mija się z celem , wał i skrzynia nie będzie w jednej osi i będą problemy chociaż nie muszą.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robert_kow
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:55, 06 Maj 2012    Temat postu:

w zasadzie masz racje też się nad tym zastanawiałem czy by nie kupić całego silnika najlepiej nie rozbieranego w moim oprócz karterów skrzynia do roboty wymiana trybów lub jak gdzieś czytałem zmiana katów kieł ,wał raczej trzeba nowy bo mój stoi na korbowodzie rozleciał się koszyczek i s klinowało rolki oraz jeden czop do wymiany koszyk sprzęgłowy a raczej część ze stożkiem do wymiany i na razie tyle. Silnik teraz to część wymienna wiec z numerami nie ma problemów bynajmniej w samochodach wiec i motocyklach raczej też

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:31, 06 Maj 2012    Temat postu:

O tych samych numerach chodzi o to żeby kartery były z jednej paki , wtedy masz pewność że gniazda na łożyska mają wspólną oś , a nie jak inne kartery z innymi numerami , nie chodzi mi o to że silnik to część wymienna , to wiem , jak pisałem wcześniej rozchodzi się o poprawne działanie silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robert_kow
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:05, 06 Maj 2012    Temat postu:

no właśnie o osiowości nie pomyślałem a to podstawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:19, 07 Maj 2012    Temat postu:

ja z tym gniazdem mialem jeszcze gorzej tzn mialem tam dziure.gosc chcial lozysko srubokretem wyjac i przebil na wylot. mialem kupowac nowe polowki ale papierem sciernym od wewnatrz wyrownlem a z zewnatrz zakleilem poxipolem.Chodzilo to niesamowicie bez zadnych problemow.wygladalo to tak zze od srodka dalem plasko kleju w dziure i na zewnatrz.najtansza metoda naprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:00, 07 Maj 2012    Temat postu:

BOOSTER , nie wiem jak ty ale ja nie toleruję naprawy "na drut" , jeśli coś zrobić to porządnie a nie jakieś patenty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:35, 07 Maj 2012    Temat postu:

tylko po co wydawac kilkaset zl na kartery w niewiadomo jakim stanie skoro mozna to zrobic za 10 zl?? ja to zakleilem i nie narzekalem.Jest jeden warunek trzeba miec duze zdolnosci manualne no ale nie kazdy je ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:05, 07 Maj 2012    Temat postu:

Wszystko zależy od właściciela jak chce moto zrobić , można i za 10zł , i można za 500zł . Jak kto uważa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robert_kow
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:39, 07 Maj 2012    Temat postu:

Powiem tak każdy z was ma racje na razie rozgladam sie za całym silnikiem ale wiadomo co sie trafi? . Tak czy inaczej remont wolałbym zrobić dobrze by nie wracać za szybko do tematu silnika. Ale wydawanie kasy też ma swoje granice .Czytajac posty jestem deko przerażony odnośnie opini wykonywanych teraz części do MZ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:30, 07 Maj 2012    Temat postu:

Słuchaj , części najgorsze do zdobycia oryginalne to TŁOKI , reszta ujdzie , jeśli do 250 , tłoki czasem się znajdą oryginalne na III lub IV szlif , rzadziej na II i I szlif , do 150 , bo sam mam , to bardzo ciężko o tłok , i znowu jeśli chodzi o 250 części do sprzęgła są no , nawet nawet , ujdą , ale trzeba z książką robić i samemu wszystko dopasowywać , reszta czyli wał cylek skrzynia są do odratowania DDR , nie ma sensu kupywać CHINY , silnik da się zrobić naprawdę ok , tylko nie rób jak ja silnika do 150 za prawie 2 tyś zł bo nie ma sensu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:59, 08 Maj 2012    Temat postu:

robert_kow napisał:
Powiem tak każdy z was ma racje na razie rozgladam sie za całym silnikiem ale wiadomo co sie trafi? . Tak czy inaczej remont wolałbym zrobić dobrze by nie wracać za szybko do tematu silnika. Ale wydawanie kasy też ma swoje granice .Czytajac posty jestem deko przerażony odnośnie opini wykonywanych teraz części do MZ.


A ja powiem Ci tak zgadzam się z Binladen że jak robić to porządnie. BTW to po co Ci drugi cały silnik?? a jak trafisz na złom w ładnej obudowie?? To tylko zrobisz sobie graciarnie...wykalkuluj czy lepiej opłaca Ci się kupić same kartery czy cały silnik. Pamiętaj ze w tym używanym i tak pewnie będziesz musiał wymieniać tryby w skrzyni...nikt nie sprzedaje rzeczy bez powodu Mruga Te gniazdo co pokazałeś na zdjęciu to normalne że są tam pęknięcia, przeważnie przez nieumiejętne wyciąganie łożyska. Spawanie metodą TIG rozwiązało by sprawę, ale tu kłania się tokarz, gdyż obok jest przylgnia uszczelki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 8:01, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin