Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło - pracuje skokami
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek903
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:55, 07 Lut 2012    Temat postu: Sprzęgło - pracuje skokami

Witam.
Mam problem ponieważ moje sprzęgło pracuje skokami, tzn jeżeli wciskam rącze sprzęgł to ona nie pracuje płynnie tylko tak jakby się zacinała. Nie wiem czego to może być wina. Sprawia mi to problem ponieważ podczas ruszania, nie potrafię płynnie puścić sprzęgła. Czy to może być wina tego mechanizmu od wciskania co znajduje się w obudowie. Dodam że jak silnik jest zimny i włączę pierwszy bieg to obróci mi lekko kołem tak jakby dobrze nie wysprzęglało, ale na ciepłym silniku i późnij podczas jazdy jest wszystko ok, czyli wysprzęgla dobrze, ale rączka od sprzęgła pracuje skokami. Wydaje mi się że sprzęgło jest dobre, ponieważ po oględzinach zewnętrznych i po sprawdzeniu tej szczeliny na sprzęgle, która ma wynosić powyżej 0,5 mm.
Proszę o pomoc lub jakąś radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:27, 07 Lut 2012    Temat postu:

Zły olej albo zgrzane tarcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiek903
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:18, 07 Lut 2012    Temat postu:

aha, to widzę że będę musiał iść rozebrać sprzęgło i zobaczę jak te tarcze wyglądają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiek903
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:24, 07 Lut 2012    Temat postu:

Rozebrałem to sprzęgło i wydaje mi się że nie jest źle. Płytki były lekko posklejane ale to pewnie dlatego że dawno nie była palona i też olej zimny bo w garażu ok 0st. C. Z ciekawości pomierzyłem te płytki i wymiary wahają się od ok 3mm na zewnętrznych płytkach do 2,6 na środku. I teraz pytanie, jaka powinna być grubość płytki bo w książce w jednym miejscu pisze że 3,4mm +- 0,1mm, dopuszczalne zużycie 0,2mm a w drugim 3,0mm +-0,1 dopuszczalne zużycie 0,3mm.
Czy płytki byłyby winne skokowej pracy sprzęgła. Dodam że linka jest raczej ok bo jak ciągnę ręcznie za linkę to dźwignia wyciskająca pracuje płynnie, chyba że pod obciążeniem coś w niej jest nie tak?
Dla jasności motorek to MZ 250/1 TS


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzesiek903 dnia Wto 19:28, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:00, 07 Lut 2012    Temat postu:

Więc: (z racji tego że dopiero w kolejny poście napisałeś jaki to silnik)

1. Sprzęgło w TS 250 jest wyważane po złożeniu w fabryce, myślę że złożyłeś je tak jak było złożone. Jeżeli nie to powoli będą Ci szybciej łożyska wyrabiać z braku wyważenia.
2. Jeżeli już rozłożyłeś sprzęgło, sprawdziłeś czy łożysko w obudowie obraca się swobodnie i czy nie ma nadmiernego luzu??
3. Łożysko (wypracowane) w ślimaku też może powodować złe wysprzęglanie.
4. Nie mam wglądu do książki serwisowej więc nie moge zweryfikować dopuszczalnego zużycia tarcz.

Jaki miałeś olej wlany do skrzyni?? Leje się olej przekładniowy klasy GL3 Hipol


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 20:01, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiek903
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:27, 07 Lut 2012    Temat postu:

Wcześniej doczytałem że sprzęgło jest wyważone, więc sobie zaznaczyłem jego wcześniejsze położenie.
Łożysko jest raczej dobre, obraca się swobodnie, a co do luzu to nie zdążyłem sprawdzić więc zobaczę następnym razem.
Co do łożyska w ślimaku to na pewno obraca się swobodnie, a czy ma luzy też nie zdążyłem sprawdzić
Co do oleju to nie jestem pewny jakiej był klasy, ale na pewno hipol przekładniowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:52, 07 Lut 2012    Temat postu:

To git Mruga

Zrób jeszcze test, tylko nie wiem czy przy takiej temperaturze Ci się uda. Przejedź się tak aby rozgrzać olej w skrzyni na tyle aby był ciepły, później pojeździj na pół sprzęgle trochę. Byle nie za dużo. Jak sprzęgło po takim teście będzie działać dobrze tzn że olej jest zły (lub jest za gesty na te warunki zimowe).

Jeżeli nie to będziemy myśleć. Zwykle jeżeli sprzęgło szarpie, to albo tarcze są wykrzywione lub zajechane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:26, 08 Lut 2012    Temat postu:

chłopie lej lux 10 do skrzyni na hipolu gl3 ...skleja tarcze... wiem robiłem ostatnio etz 250 i miałem to samo ... przekładniowy gl3 jest za gęsty i tarcze skleja ... a lux 10 jest rzadszy .. i lepiej działa sprzegło tez miałem wlany hipol gl-3 i robiło mi to co tobie... wlałem lux 10 i jest ok .. wymyj ładnie tarcze benzyna ekstrakcyjna i cale sprzeglo ładnie wymyj wlej lux 10 i bd dzialać.....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Śro 21:30, 08 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:08, 08 Lut 2012    Temat postu:

hary_1991 napisał:
chłopie lej lux 10 do skrzyni na hipolu gl3 ...skleja tarcze... wiem robiłem ostatnio etz 250 i miałem to samo ... przekładniowy gl3 jest za gęsty i tarcze skleja ... a lux 10 jest rzadszy .. i lepiej działa sprzegło tez miałem wlany hipol gl-3 i robiło mi to co tobie... wlałem lux 10 i jest ok .. wymyj ładnie tarcze benzyna ekstrakcyjna i cale sprzeglo ładnie wymyj wlej lux 10 i bd dzialać.....


hary olej GL3 to tylko klasa jakości (olej Lux 10 nie mieści się w żadnej z nich). Wiesz jakiego rodzaju olej lałeś, chodzi o klasę lepkości?? Jeżeli zalałeś inny niż 80W90 to oczywiście miałeś problem. 80W90 to tzw olej wielosezonowy. Można zalać rzadki olej 75W i problemu zimą też nie będzie.

Ja leje do MZ 80W90 i nie mam problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzesiek903
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:03, 09 Lut 2012    Temat postu:

z testem na razie będzie problem, bo mam rozebraną głowice i cylinder bo planuje zrobić szlif i kupić nowy tłok (wał niedawno regenerowałem i jak na razie nie wyczuwam żadnych luzów więc go pozostawię) znalazłem na allegro oryginalny niemiecki ddr
[link widoczny dla zalogowanych]

i zastanawiam się nad jego kupnem bo troszkę się boje, że jak kupie inny to może mi spuchnąć i będzie problem, chyba że polecacie jakiś inny, tańszy.
A wiecie może jakie zrobić pasowanie, bo w książce pisze że luz powinien wynosić 0,04mm?
A co do tego sprzęgła to nie wiem, wydaje mi się że czy ciepły czy zimny to podczas naciskania sprzęgł rączką na kierownicy, czy puszczania, powinien to być ruch płynny, a nie tak jakby się linka zacinała.
Olej tym razem muszę wlać odpowiedni Very Happy
Tak w ogóle to wielkie dzięki za odpowiedzi, pomoc w rozwiązaniu tego dziwnego jak dla mnie problemu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:16, 09 Lut 2012    Temat postu:

przesmaruj linke olejem jakimś ... czy to jadalnym czy silnikowym bo byc że jeszcze nikt jej nie smarował od kad jest w motocyklu...Moturzysta a czemu wsk i inne polskie motocykle jeździły na tym oleju i było wszystko ok... gadalem z ojcem i dziadkiem co o tym myślą mieli tez mz .. tylko oni miely mz trophy..''dziadek do dziś ma '' i mówia ze oni tez lali lux jeździli tysiące km ... i nic sie nie działo....no i ten przekładniowy hipol jest za lepki i sprzęgło nie chodzi poprawnie...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Czw 10:18, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:20, 09 Lut 2012    Temat postu:

nie kupuj tak tłoka....bo jak nie wyda tuleja i zrobią Ci na II szlif i zostaniesz z tłokiem. W MZ jest bardzo mała rozbieżność między szlifami. Chyba że Ci spec mierzył i powiedział że wyda na I szlif, ale zwykle jest dopiero II wychodzi.

Hary dlaczego producent przewidział taki olej gdyż, skrzynia biegów jest skrzynią złożoną bardziej i olej smaruje łożyska wału. Dalej mnie nie rozumiesz, olej Hipol występują w kilku odmianach lepkości i każdy może sobie wybrać odpowiednią lepkość. Zalecany olej to SAE 80.

Nie mów mi że Hipol jest lepkim olejem, bo nawet dla kolegów jak remonty robię to GL3 leje do skrzyni i git. Sprzęgło się nie ślizgało, chodziło płynnie. Reklamacji nie było nigdy przez tyle lat.
Zalej do samochodu do skrzyni inny niż zalecają to zobaczysz jakie herezje się dzieją.

Każdy ma swoje teorie, ja obstaje za Hipolem Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 10:49, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin