Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelnianie NRDowskiej pompki hamulcowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matisl
Administrator
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob 11:05, 08 Lip 2006    Temat postu: Uszczelnianie NRDowskiej pompki hamulcowej

O tym że MZciarskie pompki mają przeciekające uszczelki wie każdy kto choć trochę jeździł ETZtką. Rozwiązaniem problemu jest albo wymiana pompki na pompkę produkcji japońskiej – co jest rozwiązaniem pewniejszym, ale dość drogim, albo uszczelnienie pompki oryginalnej – co jest znacznie tańsze, choć mniej niezawodne. Nie polecam zakładania oryginalnych uszczelek – bo takie rozwiązanie sprawdza się co najwyżej na kilka dni. Można wykorzystać w tym celu szereg patentów, pamiętając o tym, że praca przy hamulcach jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym i powinny się go podejmować osoby dobrze obeznane z mechaniką. Od tego zależy przecież Twoje bezpieczeństwo – wszystko wykonujesz na własne ryzyko – ja nie odpowiadam za efekt Twoich działań. Oto trzy znane mi alternatywne sposoby uszczelnienia pompki.

1. Założenie na tę część tłoczka która słabo przylega do uszczelki i powoduje wycieki rurki termokurczliwej – zwiększa się średnica części roboczej tłoczka, uszczelka znacznie lepiej przylega i wycieki znikają. Nie testowałem tego patentu i nie wypowiem się co do jego skuteczności i trwałości.
2. Wytoczenie nowego tłoczka – którego część robocza przylegająca do uszczelki ma większą o 1 mm średnicę. Szczegóły dotyczące tego rozwiązania znajdziesz w internecie. Nie testowałem go – więc nie wypowiem się co do jego skuteczności i trwałości.
3. Zastąpienie oryginalnej uszczelki simmeringiem.

Na ostatnim rozwiązaniu skupię się trochę dłużej. Więcej szczegółów na jego temat znajdziesz również w internecie. Zastosowaliśmy je u Krzysztofa – i mimo że robiłem to pierwszy raz i nie byłem zadowolony z jakości wykonania – Jemu odpowiadało. W każdym razie hamuje ostro i nic nie cieknie - jak zacznie to cię dopadnę. Krzysztof

Aby go wykonać potrzebne są :

1. Simmeringi o wymiarach 10 x 20 x 7 – najlepiej kilka – bo ich zainstalowanie jest dość trudne i łatwo je uszkodzić. Warto popytać o simmeringi odporne na wysokie ciśnienie, ewentualnie z wargą przeciwpyłową. Koszt jednej sztuki to 2-3 zł.
2. Papier ścierny 1000, pasta polerska, od biedy pasta BHP lub pasta do zębów i kawałek płótna.
3. Wiertarka
4. Ktoś kto ma wprawne ręce Mruga

Wykonanie jest następujące. Najpierw demontujemy pompkę z motocykla i bardzo dokładnie czyścimy – bo wszelkie drobiny piasku mają tendencję do przedostawania się do środka pompki. Po oczyszczeniu całości wyciągamy pierścień zabezpieczający uszczelkę, następnie zaś sam tłoczek i uszczelkę – którą można teraz wyrzucić. Chwytamy ręką za tą część tłoczka, która współpracuje z uszczelką (tą część, którą będziemy szlifować) i mocujemy go drugim końcem w wiertarce (patrz zdjęcie). Najpierw ostrożnie wygładzamy papierem ściernym 1000, potem polerujemy [pasta polerska na płótnie] – ma być tak lśniąca jak rury teleskopów. Następnie należy dokładnie wyczyścić tłoczek z pasty polerskiej i nałożyć na niego simmering, po uprzednim zwilżeniu obu części płynem hamulcowym. Tak przygotowany tłoczek montuje się w pompce hamulcowej – najlepiej robić to w dwie osoby. Simmering należy popychać tak jak łożysko - przy użyciu rurki równomiernie naciska się na jego ścianki. Jeśli nie uda się za pierwszym razem – nie przejmuj się ! Mnie też nie wyszło i właśnie dlatego kupiłeś kilka simmeringów. Gdy wszystko jest na miejscu – mocuje się pompkę na miejscu, zalewa płyn hamulcowy, odpowietrza i testuje jej działanie.

Szlifujemy część tłoczka zaznaczoną na zdjęciu.





Jeśli nie pomoże to polecam kupić wężyk termokurczliwy i nałożyć na tłoczek i podgrzać. Ja tek mam i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 11:21, 12 Paź 2006    Temat postu:

Polecam 3sposób z simmeringiem,działa!Nie kupujcie orginalnej uszczelki bo nic nie zmieni.
Powrót do góry
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:38, 28 Paź 2006    Temat postu:

Ja tam kurw... Silikon lub ostatnią kartke z bloku rysunkowego, Tylko ostatnio dałem tak ładnie Silikonu że go w cale niebyło widać Jezyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 22:43, 28 Paź 2006    Temat postu:

płyn hamulcowy rozpuszcza silikon Jezyk ( juz to przerabiałem)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 22:11, 29 Paź 2006    Temat postu:

a co zrobić jak leci nie środkiem simeringa tylgo bokiem się przeciska między pąpom a simeringiem
Powrót do góry
Toniu3546
Crossman
Crossman



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:24, 15 Sty 2007    Temat postu:

Wymień go Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:59, 26 Sty 2007    Temat postu:

a nie lepiej kupić jakąś pompke od jakiegos japonca?? ja mam taką i sprawuje sie bardzo dobrze. Żadnych wycieków.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 20:28, 03 Kwi 2007    Temat postu:

Jak macie zwykły uszczelniacz to dajcie miedzianą podkładke
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 14:43, 18 Kwi 2007    Temat postu:

zastosowałem simmering i jak narazie nie uciekła ani kropla Mruga oby tak dalej Mruga a z tym kupowaniem odrazu 2 simmeringów to troche przesada... wystarczy przy wciskaniu go użyć rurki o odpowiednim obwodzie i nie ma mowy o uszkodzeniu simmeringa (ja użyłem jakiegoś starego sforznia tłokowego) Mruga
Powrót do góry
DawidCWR
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pon 20:33, 25 Cze 2007    Temat postu:

Mi zbiorniczek pęknął po wywrotce brata i strasznie uciekał płyn i chlapał na wszystkie strony(wcześniej pompka była szczelna), pęknięcie było na całym gwincie, dlatego musiałem to jakoś uszczelnić bo nowa pompka jest droga, ojciec przyniósł mi z kopalni sznurek którym uszczelniają pompy na dole(mam teraz tego w domu tyle że mogę uszczelnić wszystkie pompki od MZ w Polsce i jeszcze zostanie:D), owinoąłem gwint i narazie nic nie cieknie Wesoly zobaczymy ja się to będzie sprawować na dłuższą metę ale narazie nie uciekła ani kropla Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chlopczyk79
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:17, 31 Lip 2009    Temat postu:

Druga opcja admina jest bardzo tania i długo służyMruga <sprawdzone>

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chlopczyk79 dnia Pią 21:18, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yuby51
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:53, 27 Sie 2009    Temat postu:

A czym może być spowodowane to że cieknie mi i to strasznie, mimo że założyłem ten simmering o wymiarach 10na20na7, i do tego strasznie lekko wchodził mi na ten tłoczek:/. Tłoczek oczywiście wypolerowałem, wcześniej cieklo dużo mniej na oryginalnej uszczelce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin