Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaplon etz 150, zmiana na elektryka?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loza6
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:50, 21 Cze 2011    Temat postu: zaplon etz 150, zmiana na elektryka?

mój kolega ma tak jak ją mz 150 tylko że z zapłonem elektronicznym, a ją z normalnym na platynki, i u niego po remoncie za który dali ok 1400zł mz na 5tce spada z obrotów wydaję mi się że to wina zapłonu bo wsadzal oddemnie gaznik i świece i nadal nic nawet bez tunika to samo, jego tata uważa że to przez zapłon i chce się że mną zamienic bo uważa że klasyczny jest lepszy i da się go wyregulować a elektryka nie, co mi doradzaćie? Jest to oryginalny zapłon wymienić się czy nie? jeśli opłaca mi się to Jak wyregulować taki zapłon bo narazie nie mem czujnika gmp.

[link widoczny dla zalogowanych] oto ten zapłon, taki sam ma moj kumpel co chce się zamienić

jeszcze jedno, czy jest możliwość że ten zapłon jest zły? skoro na nim jeździ to wydaje się że jest dobry tylko nie potrafią go ustawić, bo to jest typ taki jak by klasyczny, Klasyka najlepsza i koniec..
Powiedział tak:

"Ten piepszony elektryk to się nadaje! Taki jak łozoskiego to zapłon, mechaniczny dobry i nigdy sie nie popsuje, i da sie zawsze wyregulować a too? jak bylo w polonezach?! byl mechaniczny palil zawsze zima nie zima! wsadzili te moduly nie moduly i w zimie juz, chujaa"

tak więc, zamieniać się, czy nie ?Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:55, 21 Cze 2011    Temat postu:

róznica jest taka ze nie ma
elementów mechanicznych wiec
nie ma wypalanie styków,
zyżywania krzywki itd . raz
ustawiony zapłon działa cały czas
w zapłonie zwykłym przerwanie
prądu cewki następuje poprzez
róznica jest taka ze nie ma
elementów mechanicznych wiec
nie ma wypalanie styków /
zyżywaniakrzywki itp . raz
ustawiony zapłon działa cały czas w zapłonie zwykłym przerwanie
prądu cewki następuje poprzez
fizyczne rozwarcie się
przerywacza
w elektroniku za przerwanie
odpowiada tranzystor kluczujacy
szybsze otwieranie obwodu cewki
to lepsza iskra naświecy
wielkość indukcji pola
magnetyczego na uzwojeiu
wtórnymzależ od
szybkosci zmiany napięcia na
uzwojeniu pierwotnym
fizyczne rozwarcie się
przerywacza
w elektroniku za przerwanie
odpowiada tranzystor kluczujacy
szybsze otwieranie obwodu cewki
to lepsza iskra naświecy
wielkość indukcji pola
magnetyczego na uzwojeiu
wtórnymzależ od
szybkosci zmiany napięcia na
uzwojeniu pierwotnym. Ja bym brał ELEKTRONICZNY!

I to że na 5 mu nie ciągnie to nie bedzie wina zapłonu elektrycznego!Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kura256 dnia Wto 10:02, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:48, 21 Cze 2011    Temat postu:

kura256 a jeżeli element wykonawczy zalany w żywice tego modułu co kolega chce się wymienić jest uszkodzony lub przegrzewa się (spadanie z obrotów na 5 biegu to może być wina układu). loza6 to zamontuje i co???

W klasycznym ustawiasz sobie wyprzedzenie i przerwę na platynkach i wio. Regulacja przerwy przy niezapominaniu nasmarowania filca krzywki można robić co dwa tygodnie lub i dłużej, a jeżeli to Cię zniechęca to można kupić moduł do klasycznego przerywacza i problem z głowy.

Będziesz miał to samo co układ bezstykowy ale mniejszą awaryjność i mniejsze koszta wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 21 Cze 2011    Temat postu:

Chłopie weź to zostaw u siebie , nie wiadomo co on ci wciska za bubel , skoro zapłon u niego jest zły to czemu się chce zamieniać . wiadomo że elektryk jest lepszy od klasyka , dlatego uważam że kolega coś kręci , a co do piątego biegu jest dużo możliwości , od gaźnika po zapłon , ale stawiam albo na złą regulacją zgrubną gaźnika albo zapłon lekko przyspieszyć , tyle ode mnie ,pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:18, 21 Cze 2011    Temat postu:

No nie wiem z elektryki cienki jestem, ja tam bym stawiał że ten siusiek źle dotarł ten moto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 22 Cze 2011    Temat postu:

jedyną wadą tego zapłonu jest to że musi być dobrze naładowany akumulator (bynajmniej u mnie). Elektronik wymiata, nie ma bawienia z przerwą, iskrzenia styków, kondensatora,,, bywa że zamontujesz krzywkę nierówno i masz iskre w dwóch miejscach. Lekki luz na łożysku powoduje zmianę przerwy na przerywaczu, ustawiasz dobrze w trakcie pracy lata jak chce miałem taki skrajny przypadek że silnik normalnie pracując na wolnych obrotach zaczął chodzić do tyłu BEZ GASZENIA, strzałka na 1500 obr i nagle spada na zero ???? Na elektroniku nigdy to się nie stanie. Co mi się jeszcze przypomina to to że ten zapłon nie boi się wody, a co zrobi odrobina wilgoci na platynach?
To że gość mówi że badziew wynika z tego że się nie zna, "trochę techniki i się gubi" typowy człowiek starej daty. Klasyczne przerywacze działały przes dziesiątki lat 50 - 60 może więcej co świadczy o tym że nie są złe ale nie będą najlepsze wiecznie.
Tak jak już było napisane moduł możesz podpiąć też pod platyny wtedy odpada wypalanie styków i kondensator, ja kiedyś podpinałem moduł od VW i iskra była "ZAJEBISTA" taka jaka musi być.
A czemu nie jedzie na 5 biegu, źle dotarty, filtr powietrza zapchany lub nieszczelny dolot, gaźnik itd itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin