Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulator

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / POLSKIE MOTOCYKLE (SHL,WSK ...)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:46, 31 Paź 2010    Temat postu: regulator

Witam jako iż elektryk zemnie marny proszę was o pomoc jak sprawdzic regulator mechaniczny (w junaku) otóz mój problem polega na tym ze załozyłem w junaku nową instalacje i kiedy przeszła ja sprawdzic jeszcze bez prądnicy czy działąja swiatła okazał sie problem, podłączyłem aku i wciskam kluczyk i usłyszałem regulator (pstryknął raz) powinny palic sie 2 kontrolki czerwona (ładowanie) i zielona (luz) ale pali sie tylko luz a gdy wyciagne kluczyk powinno wszystko przestawac działąc ale tak nie jest gdy wyciagam kluczyk zaczyna mi swiecic czerwona kontrolka i nadal zielona dopiero jak odłącze aku słysze jak regulator pstryknie i gdy kolejny raz podłacze aku i mam wyciagniety kluczyk to nic sie nie swieci , tak jakby styki sie sklejały na regulatorze i iiii ?? ... Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:53, 31 Paź 2010    Temat postu:

wydaje mi się że Twoj regulator jest uszkodzony lub masz nie tak podłaczone przewody. ten stuk to oznaka że regulator załacza 1 stopień, a nie powinien tego robić gdyż 1 stopien załacza sie gdy jest podawane napiecie na regulator.

Wnioskuje że coś pomyliłeś w przewodach podłaczeniowych....

A sprawdzić można go ale najlepiej to zrobić z prądnicą bo tak bez sprzetu i mierników nie zrobisz tego.

Proponuje zajrzeć do schematu MZ ES 250 lub TS, tam jest podobny schemat tylko że junak ma + na masie motocykla.

Sprawdź czy po zapaleniu się kontrolki ładowania(jak piszesz) akumulator jest szybko rozladowany, oznaczało by to że regulator powoduje zwarcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:38, 03 Lis 2010    Temat postu:

witam wiec jest tak podłączyłem prądnice ok pale janak włozyłęm tak na syzbko prądnice i co na małych obrotach kontrolki sie nie swieca dodam troceh gazu nic ale gdy dodam tak 1/4 gazu janek wejdzie na wyzsze obroty tak kontrolki zaswieca sie (swiatła tez ) tak jak bym nacisnoł jakis przełącznik jak bym je sam włączył wydaje mi sie ze to wina regulatora ze na małych obrotach nie daje pradu a jak wejdzie na wyzsze to pstryknie i załączy prąd sory za taką masło maślane wypowiedz co radzicie z tym ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:40, 03 Lis 2010    Temat postu:

normalnie przecież światła są zapalane ze stacyjki, a nie przez regulator.

Więc tak jak napisałeś masz źle podłączoną stacyjke i przewody. Regulator nie powinien niczego zalanczać.

[link widoczny dla zalogowanych]

czy masz taką instalcje czy nowszego typu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:07, 03 Lis 2010    Temat postu:

tak mam ta instalacje, ale stacyjke mam dobrze podłączona bo to jest tak ze musze dac prawei pół gazu zeby zaczeło wyszystko działac wydaje mi sie ze to wina regulatora bo na dosc wysokich obrotach podaje prad przepuszcza może inaczej jak sprawdzic czy regulator dobrze działa ??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Śro 18:08, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:23, 03 Lis 2010    Temat postu:

Sprawdź miernikiem jakie napięcie podczas pracy daje prądnica i przy jakich obrotach, poźniej sprawdz na wyjsciu regulatora jakie napiecie jest podawane.

A kontroli powinna palić sie do pwenych obrotów, zwykle jest jak silnik ma za niskie, gdy obroty dojdą do około 900 powinno rozpocząć sie ładowanie akumulatora.
W żadnym wypadku odbiorniki same nie powinny śie załanczać, nawet światła.

Sprawdz czy napewno masz wszystko dobrze podłaczone i czy stacyjka jest sprawna.

Stacyjka nowa czy ze starych zapasów??
Sądze że ta nowa instalacja coś Ci szawankuje...kupywałeś ją czy ktoś Ci zrobił??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:36, 03 Lis 2010    Temat postu:

sory troche zamotałem ja nie abrdzo sie rozumiemy napisze jeszcze raz odpalam motór bez aku wciskam kluczyk ustawiam by działały swiatła i odpalam a swiateł nie mam dopiero gdy dodam gazu prawie połowe w tedy swiatła czynaja sie swiecic ale nie tak ledo co jak by pradnica byłą zepsuta to jest raczej tak jakby do ok 1600 obrotów wcalle nie było ładowania dopiero powyzej jest... czyli gdy mam prawie na pół gazu włancza sie ładowanie tak jakby cos blokowało ,,,,napięcie włączenia prądnicy wyłącznikiem samoczynnym powinno wynosić nie mniej niż 6,2V ale nie więcej niż 6,5V zaś napięcie prądnicy ustalane regulatorem napięcia mierzone bez obciążenia i przy odłączonym akumulatorze nie powinno przekraczać 7,6÷8 V przy obrotach najwyższych.''' tak pisze na stronie jacota a umnie sie dzieje za jak mam ponad 7 v to sie załancza łądowanie ... ło trohce pomotałem ale elektryk ze mnie mały i nei umiem tak dobrze wytłumaczyc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:16, 04 Lis 2010    Temat postu:

sory za post pod postem załozyłem prąnice podpiołem akumulator i co gdy gazuje junakiem kontrolka ładowania mruga sobie jak chce prądnica sprawdzona ładowała dobrze sprawdziłem elektryke cze czegos nie zmasciłem wiazke mam ze skuterdebica i podłąnczałem według tego schematu stacyjke mam obecnej produkcji ale gdy podpiołem aku to swiatła i wszystko działa jedynie cos z tym łądowaniem ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:10, 04 Lis 2010    Temat postu:

To teraz rozumiem Mruga

a masz inny regultor?? nawet ten elektroiczny. Zamień regulatory.

Ostatecznie może masz uszkodzony opornik (jeżeli taki jest, bo nie wiem)
od uzwojenia wbudzenia.

A jak czegoś takiego nie ma to pozostaje uszkodzenie regulatora, którego nie naprawisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stegnacjuss
Moderator
Moderator



Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:36, 04 Lis 2010    Temat postu:

ten regulator jest mechaniczny nie wydaje mi sie zeby był on zepsuty chyba wymaga regulacji i oto problem jak to zrobic na necie jest schemat co jak wyregulowac przerwe itd ale sa tez takie blaszki które sie podgina i tego za bardzo nie umiem wyregulowac

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Czw 22:36, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:45, 05 Lis 2010    Temat postu:

tych blaszek nie radze Ci ruszać bo poźniej możesz nie ustawić odpowiedniego prądu, który regulator bedzie podawał na akumulator.

Prawidłowo kompletna regulacja przerpowadza się ze sprzętem, możesz jednynie wyregulować odstęp miedzy stykami za pomocą szczeliniomierza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pią 19:46, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / POLSKIE MOTOCYKLE (SHL,WSK ...) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin