Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turbo spręrzarka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Luźne gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:33, 23 Maj 2007    Temat postu: Turbo spręrzarka

Twoja turbosprężarka jako część Twojego silnika
Twoja turbosprężarka została tak zaprojektowana, aby stosować ją do silnika, do którego jest zamontowana. Silnik i turbosprężarka są od siebie nawzajem zależne w taki sposób aby uzyskać optymalną sprawność. Turbospężarka nie jest wyposażeniem dodatkowym które może być zdemontowane w razie zużycia lub awarii. Urządzenie to wymaga takiego samego utrzymania jak silnik, w szczególności okresowego sprawdzania jego mocowania.
Nie dopatruj się awarii w turbosprężarce, jeżeli zauważysz niedomagania w pracy silnika
Bardzo często turbosprężarka w doskonałym stanie jest demontowana i wymieniana na nową z powodu pozornie złego działania, które w rzeczywistości pochodzi od innych zespołów silnika, jego regulacji lub elementów jego wyposażenia, a nie od samej turbosprężarki.
Zauważyłeś niebieskie spaliny! Przed wymontowaniem turbosprężarki sprawdź, czy wkład filtra powietrza nie jest zanieczyszczony. Sprawdź również, czy przyczyna nadmiernego zużycia oleju nie znajduje się w samym silniku (jego zużycie, wycieki).
Turbosprężarka hałasuje! Zdarza się po prostu, że połączenia śrubowe są poluzowane. Czarne spaliny. Spadek mocy silnika! Jeszcze raz sprawdź przede wszystkim sam silnik.
Pamiętaj o trzech wrogach Twojej turbosprężarki
niedostatecznej ilości oleju,
obcych ciałach w zasysanym powietrzu,
zanieczyszczeniach w oleju.
Niedostateczna ilość oleju objawia się przede wszystkim uszkodzeniem łożysk, ocieraniem kół wirnika, utratą szczelności, a nawet pęknięciem wałka.
Przedostanie się ciała obcego powoduje uszkodzenie łopatek koła, co prowadzi do wyważenia układu wirującego i w konsekwencji do uszkodzenia pierścieni uszczelniających.
Zanieczyszczenia w oleju mogą uszkodzić panewki i czopy wałka, utrudniać przepływ oleju i funkcjonowanie pierścieni uszczelniających. Mogą to być cząstki metalu lub nagaru. Można wyeliminować lub zmniejszyć to ryzyko dbając szczególnie o stan układu ssącego silnika i filtra oleju.
Nie próbuj samodzielnie naprawiać turbosprężarki
Twoja turbosprężarka jest właściwie prostym mechanizmem, ale wykonana jest z tolerancjami rzędu mikrometrów, tylko producent turbosprężarki lub autoryzowane przez niego przedsiębiorstwo ma narzędzia i personel wyspecjalizowany w naprawach tych urządzeń. Zaoszczędzisz czas i pieniądze, ponieważ tylko oni doskonale się na tym znają.
Próbuj przewidywać awarie
Jeżeli zauważysz wycieki oleju, nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki – zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie szybko usunięta. Jeżeli tego nie uczynisz, będziesz zmuszony dokonać naprawy dużo droższej.
Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia może błyskawicznie spowodować poważną awarię (wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska).
Nie montuj Twojej turbosprężarki do innego silnika
Każda turbosprężarka jest konstruowana do określonego typu silnika i specyficznych warunków jego użytkowania. Różne parametry, takie jak pojemność silnika, jego moc, sposób eksploatacji (szosa lub teren), obciążenie pojazdu, wysokość npm to tylko niektóre z czynników, które uwzględnia konstruktor projektując turbosprężarkę. Jednak pomimo tego tylko autoryzowany warsztat może zaproponować zamianę oryginalnej turbosprężarki na inną bez obawy zmiany parametrów silnika.
Pamiętaj o przeszkoleniu kierowcy (operatora)
Najlepsze urządzenie nie wykaże swoich możliwości, jeżeli użytkownik nie jest przygotowany do jego obsługi.
Silniki doładowane wymagają szczególnej przezorności:
Aby wyeliminować zbyt duże zużycie turbosprężarki nie zatrzymuj silnika jeśli pracuje na wysokich obrotach ponieważ wtedy turbosprężarka wiruje nadal z ogromną prędkością, podczas gdy ciśnienie oleju spada do zera.
Uruchamiając silnik poczekaj co najmniej 30 sekund na wypełnienie przewodów olejowych, a dopiero potem możesz zwiększyć obroty.
Nie eksploatuj aż do awarii starej turbosprężarki
Bądź w kontakcie z autoryzowanym warsztatem naprawczym a zapewnisz swojej turbosprężarce długą żywotność. Jej regeneracja jest rozwiązaniem ekonomicznym. Będąc przewidującym zachowasz swoją turbosprężarkę w dobrym stanie przez długie lata i będzie ona pracować wydajnie.
Powierz obsługę Twojej turbosprężarki firmie autoryzowanej przez GARRETT
Wszystkie turbosprężarki powinny być rozmontowane, naprawione i wymienione u autoryzowanego współpartnera GARRETT. Samodzielna naprawa, wymiana oryginalnych części może doprowadzić do skutku odwrotnego od zamierzonego, spowodować awarię i utratę gwarancji. Autoryzowany warsztat dysponuje zapasem nowych turbosprężarek, regulowanych i częściami zamiennymi. Zawsze jest zapewniona szybka obsługa i naprawa.
Pamiętaj o tym, dlaczego Twój silnik jest doładowany
Silniki różnych pojazdów i urządzeń wyposaża się w turbosprężarki z różnych powodów:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Luźne gadki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin