Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cieknący olej ETZ 150
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loza6
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:01, 23 Maj 2011    Temat postu: cieknący olej ETZ 150

Właśnie wróciłem do domu z przejażdżki, ja etz 150, kumpel etz 250 i kumpel "czwórą" jedziemy, stanelismy na browara wypiliśmy i ogień, trochę kółek itp, i znowu na browara, wypiliśmy, patrze a tu na oponie olej, myślę co jest? patrze na nóżkę od strony alternatora tak samo olej.. wycieka od tej strony

i tekst kumpla co ma czwórę: aaaaaaaaahaa! już kurka simering do wymiany!



i moje pytanie, o jaki simering chodzi? mowil ze pod zebatką tam pewnie jest ten simering czy tam coś i że trzeba to wymienić i nie będzie ciekło, i czy żeby go wymienić trzeba rozpoławiać śilnik ?? czy zębatke ściągnąć wystarczy i jakoś zmienić ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loza6
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:03, 23 Maj 2011    Temat postu:

dodam że oleju było za dużo plus do tego zamiast hipola nalałem lux 10 bo innego nie było pod ręką..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:14, 23 Maj 2011    Temat postu:

Simering pod zębatką zdawczą , max 30 minut roboty , chyba ze leci z popychacza ale to nie aż w takich ilościach , simer poszedł , wymień i śmigaj ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:16, 23 Maj 2011    Temat postu:

Odkręcasz zębatkę , i tam masz chyba o ile dobrze pamiętam taką blachę , dekielek w którym jest simer , wybijasz go , wbijasz nowy , uszczelniasz silikonem i zakładasz i jeździsz ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:58, 24 Maj 2011    Temat postu:

A jaki olej polecacie do takich 150ek bo mi na hipolu ciągnie sprzęgło pomimo że są nowe tarcze są nowe i przegło dobrze ustawione

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:04, 24 Maj 2011    Temat postu:

Lux 10 wystarczy , albo hipol MF 80 , czyli każdy olej z lepkością 80W , i do przekładni ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:27, 24 Maj 2011    Temat postu:

Lux 10 nie nadaje się do MZtek. Ten olej nie zawiera wielu komponentów smarujących...

Hipol olej ma 5 klas i co najmniej 4 pod klasy. Polecam olej klasy Hipol GL4 MF SAE 80 w zupełności wystarcza. Bo GL5 to lepszej jakości trochę ale to już przesada

kura256 jeżeli na normalnym oleju ciągnie Ci sprzęgło czyli na takim jaki powinien być to znaczy że za słabe sprężyny są już...serwisowałem ponad 7 MZ rożnego stanu technicznego i zawsze lałem hipol i wszystko chodziło jak złoto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:32, 24 Maj 2011    Temat postu:

W etz 150 jest jedna sprężyna "talerzowa" [link widoczny dla zalogowanych] tu masz oryginalną sprężynę na której pojeździsz a pojeździsz , ten koleś ma najlepsze części na rynku jakie można spotkać ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loza6
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:52, 24 Maj 2011    Temat postu:

olej spuszczony, wszystko zmienione, silikonu dowalone jest dobrze Wesoly)

a to łożysko co tam jest pod simeringiem i tą blaszką to powinno tak latać? tzn jak biorę za ten frez czy co to co jest na nim zębatka to można pociągnąć że idzie ono lekko do przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:18, 24 Maj 2011    Temat postu:

chodzi o łożysko w karterze czy wałek chodzi w łożysku lub wałek razem z łożyskiem wyłazi??

Podkładka taka metalowa okrągła powinna być, pełni ona role dystansu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:19, 24 Maj 2011    Temat postu:

Widać że ktoś robił remont mało "profesjonalnie" otóż w mz 150 prawy karter grzejesz sam i przykładasz na lewą połówkę , i potem grzejesz łożyska i wbijasz je od zewnątrz do końca wałka i wału , potem dystansujesz podkładkami dystansowymi tak aby pierścień zęwnętrzny łożyska miał luz 0.2-0.3mm od początku karteru , tzn. chodzi o to żeby łożysko nie było na równi z karterem tylko dobite do wałka , jak chcesz mogę to bardziej wytłumaczyć , a powiedz , rusza się łożysko w karterze czy wałek w łożysku , w sumie nie powinno się ruszać łożysko w karterze , a wałek przy okazji kiedyś przyklej na klej LOCTITE i bedzie git ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loza6
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:59, 25 Maj 2011    Temat postu:

tylko że ona nigdy nie była rozpoławiana..
jedyne rzeczy jakie były w niej robione to zmiana linki, gaźnika wymiana łańcuszka sprzęgłowego i tarcz.. do silnika nigdy nikt się nie dotykał wszystko oryginalnie jest zrobione..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin