Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mz 150 zapłon
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:59, 29 Lis 2011    Temat postu:

to w takim razie idz do pierwszego zakladu badz sklepu z czesciami do mz i powiedz ze chcesz wymienic czop(przy regeneracji) bo masz zjechany gwint badz inne usrtojstwo
i kazdy powie ze sie nie da.Zreszta w 250 lub 251 gdy obrobi sie stozek na wale nikt tego nie wymienia(stozek sprzegla jest miekkszy wiec powinien on sie wyrobic wczesniej ale jesli maszyna ma 30 lat to moglismy zmienic 10 stozkow sprzegla a na wale zostaje taki sam i wal trzeba kupic nowy.

ps, z tego zdjecia mozna wywnioskowac ze czop stopy korbowodu jest wprasowany.Zeby okreslic zamocowanie czopow glownych trzeba by bylo rozebrac wal


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:53, 29 Lis 2011    Temat postu:

Kolega ma 150 więc sprzęgło nie jest na nim mocowane, to raz dwa przesyłam linki do czopów w sklepach internetowych.
Prosze bardzo czop wału w [link widoczny dla zalogowanych] kosztuje 15 złotych, do 250 jest np w [link widoczny dla zalogowanych]

Więc nie mów że nie da się tego kupić bo to jest Jezyk w ETZ i TS 250 czopy są wprasowywane, a skąd wiem bo naprawiałem taki silnik, a sam mam ES 250/1. Jeszcze sokoro jest czop do kupienia to i może być że są wały z możliwością ich wymiany. Proste.


Innej opcji nie widzę jak przestawienie się czopu u kolegi Fodro skoro napisał że klinek jest, prawidłowo składa wszystko a iskra jest w DMP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:15, 29 Lis 2011    Temat postu:

Wirnik ma 3 możliwości osadzenia na czopie wału z czego dwie są zazwyczaj zaślepione i da się tylko wsadzić w jednym położeniu gdy wpust jest właściwej wysokości, co innego gdy jest częściowo ścięty. Inna bardziej prawdopodobna przyczyna to przestawienie się krzywki, niby też ma swego rodzaju rowek ustalający ale jest to dość mizerne i gdy wcześniej było niewłaściwie składane mogło dojść do uszkodzenia i będzie możliwość przestawiania w czasie jazdy. Moja propozycja ściągnij pokrywę od zapłonu, ustaw coś czym można nagrać film choćby telefon, wykręć świecę żeby było lżej i ruszaj w miarę powoli starterem i pokaż potem na forum jak to się wszystko kręci chyba wrzucenie filmu gdziekolwiek nie jest problemem. Jeszcze co do przestawienia czopu jest to wielce nieprawdopodobne gdyż ten czop nie przenosi praktycznie żadnego momentu obrotowego, nawet gdyby był zamontowany rozrusznik czy coś innego kręcącego wirnikiem to wcześniej zetnie wpust.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:40, 29 Lis 2011    Temat postu:

motorzysta86 napisał:
Kolega ma 150 więc sprzęgło nie jest na nim mocowane, to raz dwa przesyłam linki do czopów w sklepach internetowych.
Prosze bardzo czop wału w [link widoczny dla zalogowanych] kosztuje 15 złotych, do 250 jest np w [link widoczny dla zalogowanych]

Więc nie mów że nie da się tego kupić bo to jest Jezyk w ETZ i TS 250 czopy są wprasowywane, a skąd wiem bo naprawiałem taki silnik, a sam mam ES 250/1. Jeszcze sokoro jest czop do kupienia to i może być że są wały z możliwością ich wymiany. Proste.


Innej opcji nie widzę jak przestawienie się czopu u kolegi Fodro skoro napisał że klinek jest, prawidłowo składa wszystko a iskra jest w DMP.



tylko zobacz ze tam nie ma zdjec a chodzi o czop stopy korbowodu Jezyk
kolega OsteR9019 ma racje to nie wsk gdzie magneto jest ciezkie tu jest lekki wirnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BOOSTER212 dnia Wto 18:44, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:03, 29 Lis 2011    Temat postu:

OsteR9019 napisał:
Wirnik ma 3 możliwości osadzenia na czopie wału z czego dwie są zazwyczaj zaślepione i da się tylko wsadzić w jednym położeniu gdy wpust jest właściwej wysokości, co innego gdy jest częściowo ścięty. Inna bardziej prawdopodobna przyczyna to przestawienie się krzywki, niby też ma swego rodzaju rowek ustalający ale jest to dość mizerne i gdy wcześniej było niewłaściwie składane mogło dojść do uszkodzenia i będzie możliwość przestawiania w czasie jazdy. Moja propozycja ściągnij pokrywę od zapłonu, ustaw coś czym można nagrać film choćby telefon, wykręć świecę żeby było lżej i ruszaj w miarę powoli starterem i pokaż potem na forum jak to się wszystko kręci chyba wrzucenie filmu gdziekolwiek nie jest problemem. Jeszcze co do przestawienia czopu jest to wielce nieprawdopodobne gdyż ten czop nie przenosi praktycznie żadnego momentu obrotowego, nawet gdyby był zamontowany rozrusznik czy coś innego kręcącego wirnikiem to wcześniej zetnie wpust.
a kolega napisał
Fodro napisał:
Witam wszystkich kolegów !! Mam taki nietypowy problem... robiłem remont silnika Mz150 wszystko ok... silnik po złożeniu zapalił na drugi dzień krótka podróż (około 80km), wszystko ok... następnego dnia motorka nie mogę odpalić... iskra jest, problem w tym że DMP... i nie ma możliwości ustawienia zapłonu żeby była w GMP... nawet jak maksymalnie przestawiam cały zapłon to krzywka która jest na wirniku odchylać zaczyna przerywać dopiero gdy tłok na samym dole... tak jakby się coś o 180 stopni przestawiło... Sprawdziłem wirnik czy przypadkiem klin się nie zerwał i było ok... nie wiem co jest


Kolega napisał że moto chodziło to jak mógł inaczej zamontować wirnik i krzywkę, skoro tego nie rozbierał tylko sprawdził pierwszo że nie pali i iska jest nie w tym punkcie. Ogarnijcie się trochę Jezyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 19:04, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:30, 29 Lis 2011    Temat postu:

Motórzysto , te wały są chińskiej produkcji , u nich wszystko jest możliwe jednak ja przy remoncie swojej 150 zauważyłem że czop i przeciwwaga jest jedną całością , nie wiem jak jest w 250 , ale wiedzę o 150 mam sporą , jeśli nie wierzysz mam zdjęcia wału wyjętego żywo z silnika , nasuwa mi się jeszcze myśl że na stojanie jest wycięcie na bolec ustalający , możliwe że go nie ma i wszystko jest przestawione ale jednak stojan mocowany jest za pomocą 3 śrub M4chyba , dlatego problem uważam za dziwny .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:19, 29 Lis 2011    Temat postu:

Binladen pomińmy kwestie tego wału. Problem jest bardzo dziwny, bo moto jeździło i po jednej jeździe według kolegi zapłon się przestawił o 180 stopni.

W 250 czopy są wprasowywane (bynajmniej w moim oryginalnym wale z 1964 roku), a tak się zdziwiłem że są do kupienia czopy i przeglądając zdjęcia zauważyłem różne wały. Te zdjęcie co dodałem to raczej chiński wyrób i może kolega Fodro ma taki wał właśnie.. Nie wiem nie mam koncepcji na jego problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:36, 29 Lis 2011    Temat postu:

motorzysta86 napisał:
Kolega napisał że moto chodziło to jak mógł inaczej zamontować wirnik i krzywkę, skoro tego nie rozbierał tylko sprawdził pierwszo że nie pali i iska jest nie w tym punkcie. Ogarnijcie się trochę Jezyk

Ja napisałem jakie są możliwości i dodałem że jeśli wpust jest zerwany istnieje możliwość ustawienia wirnika względem wału w innym położeniu, jeśli wpust jest ok należy tę możliwość wykluczyć. Czytałem temat i nie próbuję tej teorii na siłę przepchnąć dlatego podaje bardziej prawdopodobną jaką jest samoistne obracanie się krzywki względem wirnika gdy nie ma wyraźnego punktu zaczepienia dla rowka krzywki w wirniku.

[/quote]OsteR9019 ma racje to nie wsk gdzie magneto jest ciezkie tu jest lekki wirnik[quote]
Nawet jeśli ten wirnik by ważył 5kg to nie wierzę w to że jest wstanie obrócić czop ponieważ jak wcześniej pisałem zetnie się wpust. Oczywiście jakiś moment obrotowy tam występuje (na tyle mały że uznałem iż jest on nieistotny, dlatego pisałem wcześniej że nie ma jakby co ) przy nagłych zmianach obrotów silnika, ale po to jest wpust jako najsłabszy element by mógł się zerwać bez uszkodzenia czopa wału i wirnika.

Ostatnią przyczyną zamieszania jaka mi przychodzi do głowy jest nagłe skrzywienie wału (wirnika lub samej krzywki). Odchylenie 0.5 przy łożysku nie spowoduje trwałego zablokowania silnika i będzie niby ok ale przy końcu może spowodować takie bicie że krzywka będzie otwierać styki przerywacza w swoim najniższym punkcie. Dlatego prosiłem o nagranie wideo by to ustalić bodź wykluczyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OsteR9019 dnia Wto 22:40, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:08, 30 Lis 2011    Temat postu:

to czekamy na materiał multimedialny Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin