Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mz 150 zapłon
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fodro
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pią 14:36, 25 Lis 2011    Temat postu: Mz 150 zapłon

Witam wszystkich kolegów !! Mam taki nietypowy problem... robiłem remont silnika Mz150 wszystko ok... silnik po złożeniu zapalił na drugi dzień krótka podróż (około 80km), wszystko ok... następnego dnia motorka nie mogę odpalić... iskra jest, problem w tym że DMP... i nie ma możliwości ustawienia zapłonu żeby była w GMP... nawet jak maksymalnie przestawiam cały zapłon to krzywka która jest na wirniku odchylać zaczyna przerywać dopiero gdy tłok na samym dole... tak jakby się coś o 180 stopni przestawiło... Sprawdziłem wirnik czy przypadkiem klin się nie zerwał i było ok... nie wiem co jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:58, 25 Lis 2011    Temat postu:

sprawdź czy pod wirnikiem jest klinek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:42, 25 Lis 2011    Temat postu:

a na krzywce przypadkiem nie ma tez klina??takiego malego precika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fodro
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pią 18:04, 25 Lis 2011    Temat postu:

W tekście napisałem właśnie że klin pod wirnikiem sprawdzony i był na swoim miejscu i jest tam nadal, na krzywce jest owszem ale wirnik też ma wcięcie na niego także to też jest dobrze założone...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:26, 25 Lis 2011    Temat postu:

Mogła się przestawić cała krzywka lub wirnik ma bicie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:37, 26 Lis 2011    Temat postu:

Sprawdź krzywkę czy się nie przestawiła , lub ją odkręć i przestaw o 180 stopni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fodro89
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:01, 28 Lis 2011    Temat postu:

Chłopaki po pierwsze jak może być krzywy wał jak motorek wcześniej odpalił... przecież gdyby wał był krzywty to w ogóle by nie jeździł... po drugie nie można krzywki obrócić o 180stopni... chyba że ja o czymś nie wiem, wirnik też jest wyrażnie napisane że się nie przestawił... więc coś innego, tylko co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:27, 28 Lis 2011    Temat postu:

Kolego fodro , nikt nie pisał że wał krzywy , tylko wirnik ale nie wiem co to ma do tego , bo iskra by była , czop wału nie przestawił się na bank , ponieważ czop i przeciwwaga to jedna całość , kolego rozbierz wszystko na spokojnie i złóż wszystko na spokojnie i obbadaj wszystkie elementy , nie ma bata , musi działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:26, 28 Lis 2011    Temat postu:

zaplon elektronik czy platyny???
tez tak kedys mialem w wsk 175 identyczny problem(wtedy jeszcze nie znalem sie tak na motoryzacji jak dzis) i problemu nigdy nie rozwiazalem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:52, 29 Lis 2011    Temat postu:

Ustaw tłok w GMP, następnie zobacz w jakim momencie jest krzywka. Zdejmij wirnik i zobacz w którym momencie jest klin (nie ruszając wału).

Najlepiej zrobić porównanie z dobrym moto. Chodzi mi tu o to że może być czop wału przekręcony o 180 stopni...wtedy można spróbować odwrotnie całą podstawę zamontować i powinno być po problemie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:38, 29 Lis 2011    Temat postu:

czop nie moze sie przekrecic poniewaz stanowi jednosc z przeciwwaga walu( to nie wsk)
moze rowek pod klin jest tak rozwalony ze zaraz jak moto zalapie klin scina i wszystko sie przestawia.
Mam takie pytanie czy ona czasem nie odpalala Ci na lewych obrotach albo nie przestaawiala sie w czasie jazdy??(tzn gasla i po odpaleniu chodzila do tylu?)wlasnie przypomnialem sobie ze jak mialem tak w wsk 4 to krecac walem do przodu zaplon byl w DMP a krecac do tylu zaplon byl w GMP


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BOOSTER212 dnia Wto 13:46, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:35, 29 Lis 2011    Temat postu:

BOOSTER212 napisał:
czop nie moze sie przekrecic poniewaz stanowi jednosc z przeciwwaga walu( to nie wsk)
moze rowek pod klin jest tak rozwalony ze zaraz jak moto zalapie klin scina i wszystko sie przestawia.
Mam takie pytanie czy ona czasem nie odpalala Ci na lewych obrotach albo nie przestaawiala sie w czasie jazdy??(tzn gasla i po odpaleniu chodzila do tylu?)wlasnie przypomnialem sobie ze jak mialem tak w wsk 4 to krecac walem do przodu zaplon byl w DMP a krecac do tylu zaplon byl w GMP


Tak to czemu można kupić czopy do wału?? Czopy są wprasowywane w przeciwwagi, tak ma WSK (ba w niektórych modelach WSK czopy miały wieloklin i czopów nie dało się obrócić), Jawa, CZ, i MZ. Taki jest proces technologiczny gdyż czop musi być utwardzony powierzchniowo a przeciwwaga nie jest. Jak byś utwardził sam czop tworzący jedną całość z przeciwwagą?? Drugie popatrz na zdjęcia niedowiarku, obejrzałem z 5 zdjęć i na każdym widać że czop jest wprasowywany w przeciwwagę. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj na ten temat.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 15:36, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin