Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZ etz 250 dziwny problem ze sprzęgłem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pedro100
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:47, 29 Lip 2011    Temat postu: MZ etz 250 dziwny problem ze sprzęgłem

Witam, kupiłem MZ etz 250 stała jakieś 20 lat w garażu. Udalo mi sie ja odpalic lecz sprzegło ciągnie. Próbowałem regulacji na płytce (pod malym dekielkiem ) regulowałem też linka lecz bez zadnych rezultatów , sprzegła poprostu nie da sie wyregulować jak podciagne na lince na max to kopniak sie slizga a sprzeglo i tak ciagnie. Gdy odpale motor i wcisne sprzęgło to slychac takie tarcie w silniku i widac ze obroty spadaja z 1,8 tys na 1,5tys po puszczeniu sprzęgła wszystko wraca do normy.

- olej w silniku jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:07, 29 Lip 2011    Temat postu:

Olej ściekł z tarcz i 20 lat czasu zrobiło swoje, mimo że olej jest to przekładki metalowe mogły zardzewieć i stąd to ciągnące sprzęgło (tak ja myślę). Odkręć dekiel, zaznacz sobie jak było złożone sprzęgło (to ważne bo sprzęgła w MZ są wyważane, jak przesuniesz którąś z obudów to po wyważeniu) wymieniasz co jest zardzewiałe, sprężynki przekładki. Składasz i wio Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:11, 29 Lip 2011    Temat postu:

Motórzysta , co masz na myśli sprzęgła są wyważane ?? Przecież tam nie da sięczegoś na odwrót założyć , przecie wszystko się tam kręci .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pedro100
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:23, 29 Lip 2011    Temat postu:

dobra zrobie tak ja napisał kolega. A co z tym szumem i obciazeniem silnika , może łożysko w sprzęgle poszło???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:26, 29 Lip 2011    Temat postu:

Możliwe , lub źle zdystansowane sprzęgło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pedro100
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:09, 29 Lip 2011    Temat postu:

Rozebrałem te sprzęgło, wysmarowałem tarcze olejem załozyłem i jest lekka poprawa ale sprzegła nadal nie da sie wyregulować, i nadal cos szumi w tym silniku łożyska sa dobre

Czy to normalne że sprzęgło zeszło pod lekkim oporem ale rękoma???


Co masz na mysli zle zdystansowane sprzęgło? Wszystkie podkladki mam tak jak na schemacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:32, 29 Lip 2011    Temat postu:

Sprzęgło ma ciasno siedzieć na wale i bez ściągacza nawet nie podchodź , do dotarcia stożek albo wał , lub nowy stożek do kupienia , dystansowanie sprzęgła masz opisane w książce Mz , Silnik 250 jest dziwny dla mnie , ale wszystko jest opisane jak robić w książce Naprawa motocykli MZ ETZ 250

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:05, 29 Lip 2011    Temat postu:

Binladen napisał:
Motórzysta , co masz na myśli sprzęgła są wyważane ?? Przecież tam nie da sięczegoś na odwrót założyć , przecie wszystko się tam kręci .


Chodzi o to że dolna obudowa ma 6 wypustek (czy więcej bo nie pamiętam) i górna pokrywa ma otwory wywarzające...np 1 kołek musi być w 1 otworze w górze Mruga po to zaznacza się położenie względem siebie pokryw.

Pedro100 normalne jest jeżeli skrzynia i łożyska są w dobrym stanie to słychać szum silnika, to jest przypadłość tego silnika 250. Szum jest efektem przeniesienia napędu między sprzęgłem a zębatką wałka głównego skrzyni biegów, jest to przeniesienie napędu poprzez zęby skośne.
A co do stożka to sprzęgło nie powinno zejść lekko, ani ręką. Musi być dobrze osadzone...może być tak że podkładki są zużyte lub słabo dokręciłeś nakrętkę koronkową sprzęgła na wale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pedro100
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:32, 29 Lip 2011    Temat postu:

ale ten szum slychac tylko wtedy jak wcisne klamke sprzęgła.Widac i slychac
ze silnik tak jakby przygasal zdazylem juz rozlozyc te spzeglo i zlozyc zadnych rezultatow to nie dalo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:39, 29 Lip 2011    Temat postu:

A łożysko wycisku w jakim stanie??? Może łożysko wycisku jest uszkodzone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pedro100
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:47, 29 Lip 2011    Temat postu:

lozysko wycisku wyglada normalnie kreci sie tez normalnie (chodzi ci o te lozysko co siedzi w sprzegle)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:52, 29 Lip 2011    Temat postu:

Wyciskowe to chyba to w deklu , a jak wciśniesz klamke i szumi albo daje dziwne dźwięki to źle wydystansowany zabierak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin