Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przy włączaniu świateł moto gaśnie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brzoza006
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:22, 05 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki bardzo za wskazówki Wesoly Poszukam czegoś ciekawego jeszcze na ten temat i mam nadzieje że coś uda mi się zdziałać Wesoly Bo po wymianie regulatora na ten elektroniczny co pokazałem problem nie zniknął... Więc stawiam na prostownik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:40, 06 Cze 2011    Temat postu:

prostownik możesz wstawić z mojej stronki, na dole w profilu masz link. na Pw mogę wieczorem Ci wysłać schemat jak i co przerobić a później wstawię na forum.

Tylko odezwij się do mnie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu masz jedną modyfikacje ale do niej potrzebujesz 3 diod 1 amperowych wlutować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzoza006
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:46, 06 Cze 2011    Temat postu:

A miecie gdzieś jakąś instrukcje jak to robić krok po kroku? Ze 3 strony temu znalazłem temat 'Diody prostownicze!!!!!!!' Tam OsteR9019 wstawił chyba ciekawy link, a motorzysta86 elegancko jeszcze opisał. Tylko że ten link nie działa....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:49, 06 Cze 2011    Temat postu:

Witam, jeżeli wasz prostownik wykazuje niedomagania, a do rzeczy: diody przepuszczają napięcie w dwie strony, to nic innego jak kupić nowy, którego cena waha się od 130-190 zł, wlutowanie oryginalnych diod, z którymi jest kłopot ponieważ są drogie i ciężko je dostać, albo najtańsza rzecz: zlutować swój własny prostownik
Podam wam na moim przykładzie co i ile kosztowało, mnie wyniosło wszystko 40 zł.

Więc tak:
-Mostek Prostowniczy 2x25A 50V
-Mostek Prostowniczy 2x2A 50V (u mnie w sklepie nie było 2A , 3A lub 4A też może być)
-Przewód 1m Czarnego i 1m Czerwonego (może wydawać się dużo ale kiedyś może się przydać )
-Cyna
-Kalafonia
-Rurka Termokurczliwa
-Nożyczki
-Kleszczyki
-Zapalniczka
-Konektory męskie
-Plastikowe pudełeczko lub kawałek 1mm plastikowej płytki (dla spokoju żeby nam nie latało jak żyd po pustym sklepie)

A więc tak, zamieszczam tutaj mały schemacik do którego trzeba się zastosować:
[link widoczny dla zalogowanych]
potem przygotowujemy 2 mostki prostownicze 25A 50V
[link widoczny dla zalogowanych]
2kawałki po 10cm przewodu czerwonego, 3 kawałki rurki termokurczliwej, cynę i kalafonię do poprawiania lutów, konektor męski, i kleszczyki no i zapalniczkę do zaciśnięcia się rurki termokurczliwej.
A więc do pracy, ostrzymy przewody na obydwóch końcach, teraz bierzemy dwa przewody, zaciskamy do jednego konektora dwa przewody i zabezpieczamy rurką, więc zostały nam dwa końce PRZEWODÓW. Jeden koniec lutujemy do + na mostku prostowniczym , z drugim końcem robimy to samo , powinno wam wyjść coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] . Jeżeli mamy przylutowane dwa przewody , to pamiętajcie że to jest wyjście D+ , teraz możemy się wziać za D- , zasada jest ta sama , tylko ze lutujemy do minusa , wszystko widać na rysunku , powinno wyjść coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] i tutaj małe sprostowanie , robiłem ten prostowik jak napalony pies na suke , dopiero potem jeden z kolegów przesłał mi poprawione zdjęcie -- (minusa) na mostku , dlatego nie wzorujcie się na tym zdjęciu . to jest tylko po to aby zobrazować jak to ma mniej więcej wyglądać , Teraz czas wziąć się za wyjścia U V W , na jednym mostku prostowniczym , izolujemy jedno wyjście ~ , wystarczy zastosować mój patent , kawałek rurki termokurczliwej i zagrzać aby się zacisnęła , powinno wygladać tak [link widoczny dla zalogowanych] (ten czarny kwadrat to rurka termokurczliwa tuż po zacisnięciu , fotka marna ale musiałem jakoś zaimprowizować, dalej , zostały nam 3 wolne wyjścia ~ , na jednym mostku jedno na drugim dwa , a teraz do każdego z wyjść osobno lutujemy po 10 cm przewodu , i na każdym z końców przewodu zaciskamy konektorek , i zabezpieczamy rurką termokurczliwą , to są nasze wyjścia U V W , wygląda mniej więcej tak , [link widoczny dla zalogowanych] . Prace nad tymi mostkami uważam za zakończone , czas wziąć się za mostki 2A 50V [link widoczny dla zalogowanych] , takie mam ja , jeżeli kupilibyście inne tzn. o innych kształtach , nie ma żadnego problemu , wszystko zostaje tak jak ma być , tylko kształt inny i nic więcej , oznaczenia te same , a teraz do pracy , jak pewne zauważyliście , wychodzą 4 nózki , już na początku radze przygotować 8 kawałków rurki termokurczliwej , zapalniczkę , cynę i lutownicę , i odrobinę cierpliwości , a więc , wyjścia -- (minus) izolujemy wszystkie , i jeden ~ , zostają nam dwa wyjścia + , i 3 ~ , lutujemy dwa przewody czerwone lub jak kto woli czarne , do + , czyli do nóżek , potem starannie izolujemy rurką termokurczliwą i wychodzi nam wyjście 61, wygląda mniej więcej tak [link widoczny dla zalogowanych] , no i zbliżamy się do końca , zostały nam 3 wyjścia ~ , lutujemy do nich przewody czarne, ma to wygladać mniej wiecej tak [link widoczny dla zalogowanych] , no i więc tak , z mostków 25A , wychodzą też 3 przewody U V W , z mostka 2A też 3 , U V i W , teraz bierzemy 3 konektory , i po dwa przewody do jednego konektora , wychodzą nam wyjścia U V i W ,prościej się nie da, na koniec sprawdzamy jakość wykonanych połączeń , lutów , zabezpieczeń rurką , itd . całość wygląda tak [link widoczny dla zalogowanych] , wykonanie naprawdę nie jest trudne , wystarczy patrzeć uważnie , obchodzić się z lutownicą w najwyższym porządku a prostowniczek będzie służył , Co ja na tym zyskałem?? Na pewno lepsze ładowanie na wolnych obrotach , i równiejsze obroty biegu jałowego , może to i dlatego że wcześniej skakała z obrotami , z powodu słabego ładowania , to tyle ode mnie, Podziękowania dla Yasiec65 i Xargo1 , bez nich nie było by prostowniczka , a teraz coś extra dla kumających inaczej , oryginalny opis Xargo1 jak wykonać prostowniczek , prosze bardzo :




Mostki prostownicze mają 4 wyjścia: +, - i dwa oznaczone jako ~. Bierzesz dwa mostki (minimum 25V 15A, ja polecam co najmniej 50V 25A - mniejsze ryzyka awarii) i łączysz ze sobą + (to jest wyjście D+ w oryginalnym prostowniku) oraz - (D- w oryginalnym prostowniku). Zostają ci cztery wyjścia ~. Jedno z nich izolujesz, pozostałe podłączasz do przewodów U, V i W (kolejność nie ma znaczenia). Teraz bierzesz 3 diody np. 1N4007 i łączysz ze sobą na stałe ich nóżki od strony kresek na obudowach. To jest wyjście 61 z prostownika. Niepołączone nóżki lutujesz kolejno do do używanych przez ciebie wyjść ~. Całość montujesz do jakiejś obudowy i prostownik gotowy.

Ew. zamiast 3 diod 1N4007 możesz użyć kolejnych dwóch mostków prostowniczych. Te mogą być sporo mniejsze - 2A 50V w zupełności wystarczy. Wtedy łączysz 3 wybrane wejścia ~ do miejsc gdzie podłączasz przewody U,V i W, czwarte wejście ~ oraz złącza - izolujesz, a złącza + łączysz ze sobą - to jest wtedy twoje wyjście 61




Jeszcze raz , podziękowania z całego serca dla Yasiec65 i Xargo1 , jak dacie podziękuj to się nie obraże wcale :lol2: , Pozdrawiam i do usłyszenia , Radio Binladen


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:58, 06 Cze 2011    Temat postu:

brzoza006 to podaj link do tego tematu;)

Binladen normalnie wzorowy opis, masz + odemnie Jezyk a tak btw to umnie na stronce jest też Jezyk ale to do Jawy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:00, 06 Cze 2011    Temat postu:

motórzysta86 , hehe , dzięki za słowa uznania , przyda się napewno , niech mają i jeżdżą ,pOZDRO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzoza006
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:07, 06 Cze 2011    Temat postu:

BINLADEN masz wilki + za taki opis!!

Link do tamtego tematu: http://www.mzetz.fora.pl/mz,49/diody-prostownicze,6384.html

Wie może ktoś co to za schemat miał być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:04, 06 Cze 2011    Temat postu:

prawdopodobnie był to schemat prostownika do alternatora MZ.

proszę oto schemat [link widoczny dla zalogowanych]

A tu cały opis, tak pobieżnie to poczytałem, jest to temat o usuwaniu niedomagań i naprawie układów ładowania MZ. Dużo ciekawych rzeczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzoza006
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:11, 06 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki bardzo chłopaki!! Wesoly W wolnej chwili się postaram sprawdzić ten mój cały prostownik Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:56, 08 Cze 2011    Temat postu:

Wymieniłem szczotki chodzi zajebiście wielkie dzięki!


Myślę że temat można zamknoćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin