Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sucha świeca w ETZ 251 POMOCY !!! Nie mogę odpalić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz7871
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:20, 11 Lip 2012    Temat postu: Sucha świeca w ETZ 251 POMOCY !!! Nie mogę odpalić

Napisze krótko. Mam etz 251, problem jest z niedochodzącym paliwem do świecy. Na pierwszym gaźniku wyczyszczonym i na drugim wyczyszczonym dokładnie nie dochodzi paliwo. Dodam, że na jednym gaźniku jeździłem długo tylko zmieniłem go bo nie dało ustawić się wolnych obrotów a na drugim jeździłem teraz i nagle podczas jazdy mi zgasł. Po wykręceniu gaźnika spoglądnąłem na króciec i był mokry, czyli benzyna z gaźnika płynęła dalej, a świeca sucha. Myślę, że tłok zasysa paliwo i idzie ono na wał i z wału kanałami nie wraca na tłok do świecy (ja tylko tak myślę). Cz to wina simeringów na wale?? ja już nie jestem tego pewny i pytam was. szczelność między cylindrem a karterami i głowicą jest dobra był remontowany miesiąc temu, i gość powiedział mi że założył jeden stary jakiś simering od strony wirnika bo ulatywało powietrze a z 2 strony nawet nie patrzył ale motor jeździł to się nie przejmowałem. Czego może być to wina skoro nie moczy świecy a paliwo z gaźnika idzie?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich MZ-tkowiczów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:27, 11 Lip 2012    Temat postu: Re: Sucha świeca w ETZ 251 POMOCY !!! Nie mogę odpalić

lukasz7871 napisał:
...Cz to wina simeringów na wale?? ja już nie jestem tego pewny i pytam was. szczelność między cylindrem a karterami i głowicą jest dobra był remontowany miesiąc temu, i gość powiedział mi że założył jeden stary jakiś simering od strony wirnika bo ulatywało powietrze a z 2 strony nawet nie patrzył ale motor jeździł to się nie przejmowałem. Czego może być to wina skoro nie moczy świecy a paliwo z gaźnika idzie?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich MZ-tkowiczów

Myślę że sam już odpowiedziałeś na swoje pytanie. Brak uszczelnienia na wale powoduje tak właśnie objawy czyli bardzo trudne odpalenie motocykla nawet przy długim pchaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz7871
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:51, 11 Lip 2012    Temat postu:

To wymienię łożyska i simeringi i spróbuję ponownie. Mam nadziej, że to pomoże ale napewno nie zaszkodzi. W razie czego będę pisał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alleluja55
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stręgielek / Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:20, 13 Lip 2012    Temat postu:

Ja bym na początek sprawdził olej na pewno wyczujesz jak dostał benzynę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz7871
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:11, 13 Lip 2012    Temat postu: sucha świeca etz 251

Zakupiłem już i tak łożyska i simeringi. W sobotę oddaje motor mechanikowi który mi to złoży, w sumie i tak mi mówił wcześniej żebym zakupił te łozyska i simeringi bo był lekki luz na łożyskach, a simering to jeden załozył mi jakis używany bo stary przepuszczał powietrze od strony wirnika a z drugiej strony nawet nie sprawdzał tylko kazał mi to kupić. A ja oczywiście patrze motor jeździ to olałem to, mój błąd. Z kolei napewno nie zaszkodzi wymiana łozysk i simeringów na nowe, a jeżeli znów będzie świeca sucha i mechanik nie będzie wiedział co z tym zrobić spytam was o pomoc.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH MZ-tkowiczów, MZ ETZ 251 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz7871
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:00, 17 Lip 2012    Temat postu:

Już wiem co dolegało mojej eMZecie. Szukałem winy w simeringach a tu tłok zrobił niespodziankę. Nie wiem jakim cudem wyskoczyło zabezpieczenie z tłoka ale już wiem co z nią była i teraz będzie trzeba szlifa zrobić. Spora ryska na cylku tak myślę, ze z 1 szlifu do 3 lub 4 będzie trzeba zrobić raczej.
A tak w ogóle jakie tłoki polecacie? Czy ktoś ma może na sprzedaż głowice do etz 251? W mojej jest gwint troche zjechany na świece z krótkim gwintem i dlatego jeździłem na samochodowej. Acha i jak ktos robił takiego szlifa np tak jak bd musiał z 1 do 3 to ile płaciliście? Chcę porównać ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:13, 18 Lip 2012    Temat postu:

Mimo wszystko wymieniłeś te uszczelniacze??

Niby dobre są tłoki z AlMOT, dobrej klasy stop bo aż AK20 tu masz link [link widoczny dla zalogowanych].
Kup tłok i pod tłok zrobisz szlif, od raz zabezpieczenia bierz nowe. Cena szlifu to zależy... VAT poszedł w górę to ceny się pozmieniały. Ja w jednej firmie płaciłem 30 a w drugiej już 80 z tłokiem. Przy czym w tej co drożej zapłaciłem lepiej mi to zrobili.

Co do głowicy ja mam uszkodzoną głowicę do Kobuza w której u tokarza będę wstawiał tulejkę do świec z długim gwintem. Moto lepiej się zachowuje na BKR6EKC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz7871
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:21, 18 Lip 2012    Temat postu:

Tak oczywiście wymieniłem łożyska i simeringi. Jutro jadę z cylkiem do szlifu i wtedy się okaże, który to będzie szlif. Z tego co słyszałem od znajomych jak mam wybierać tłoka to najlepiej najciemniejszy. Z tego co się uczę w szkole na Podstawach konstrukcji maszyn to im ciemniejszy stop metalu tym więcej węgla tylko nie wiem co z ta podatnością na wysokie temperatury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:43, 18 Lip 2012    Temat postu:

Ta tylko te porady tyczą się do stali a nie do stopów aluminium. Stopy aluminium są opisywane wartością AK ( i tu wyróżniamy różne), standard na tłoki to AK 12 a bardzo dobry stop to AK20 Mruga nie daj sobie wmówić tylko zasięgnij lektury Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin