Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie bezpieczne trasy mz 150 etz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Ogólne o motoryzacji - artykuły - dane
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
azja25
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 21:48, 11 Lis 2011    Temat postu: Jakie bezpieczne trasy mz 150 etz

Witam mam mz 150 etz i zrobiony kapitalny remont silnika. Motocykl po remoncie zrobił już 500 km i jest można powiedzieć dotarty. Chciałbym w przyszłym roku trochę więcej pojeżdzić i robić dłuższe trasy jak myślicie jak jest bezpiecznie dla 150-tki jeżdzić aby nie zajechać silnika. Obecnie zajmuję się przywróceniem do życia drugiej 150 etz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:37, 11 Lis 2011    Temat postu:

Oczywiście , jeśli ETZ śmiało śmiga , mało pali i bez awarii to można się wybrać w dalsze trasy , na początek polecam małe trasy po 50km żeby sprawdzić czy ETZ zda egzamin , potem coraz więcej i dłużej , aż w końcu powiesz wreszcie że te sprzęty są niezawodne , jeśli silnik jest zrobiony z głową , bez młotka i przecinaka , zachowane są podstawowe luzy , części wyselekcjonowane i poprawione pod względem pasowania , to silnik starczy na 40 tyś km , chociaż na nowych częściach do sprzęgła to jest to mało prawdopodobne , powiedz ile wydałeś na remont , bo jeśli 500zł max to nie masz się co pchać w turystykę bo zawsze jakaś najtańsza duperelka może wszystko popsuć a przy okazji wiele innych rzeczy , jeśli wydałeś na remont jak ja 2500zł , to wiesz ze masz pewność że zawsze dojedziesz gdzie chcesz i wrócisz jak chcesz .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azja25
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 9:05, 12 Lis 2011    Temat postu:

Robiłem sam silnik nowy wał ifa tłok węgierski 2 szlif nowe łożyska z prawidłowym luzem montarzowym sprzęgło nowe tarcze, łańcuszek czeski koła zębate originalne (udało się znaleść) nowy napęd ( zębatki łańcuch)nowa opona przód wymienione nawet dętki, zapłon elektroniczny typu A i wiele pierdółek typu kranik przewód świecy fajka itp. Całość wyszła 1400 zł. Motocykl nie wymagał malowania ponieważ wizualnie jest w świetnym stanie instalacja równięż ok i zawieszenie też więć tu grzebać nie musiałem. Ale zgadzam sięz tym, że jeśli się robi motocykl dla siebie to nie można oszczędzać na częściaach i kłaść byle czego. Za 500 zł remont silnika to wytrzyma kilka tysięcy. Zastanawia mnie tylko fakt że po przejechaniu już 500 km na dotarciu spróbowałem rozpędzić bardziej moto i pojechało 95 km/h. Może kwestia zębatki bo mam 15z a powinno być chyba 16z bo to wersja 12 konna i kręci siędo 6500 obr. Olej już będę lał 1:50 wcześniej na dotarciu lałem 1:40.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azja25 dnia Sob 9:13, 12 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:03, 12 Lis 2011    Temat postu:

Przed trasą zwróć uwagę na rzeczy które mogą najwcześniej nawalić i skutecznie unieruchomić motocykl. Jeśli silnik jest dobrze złożony, z dobrych części i odpowiednio spasowany to nie ma się co martwić. Na pewno trzeba przejrzeć elektrykę, poczyścić wszystkie styki bo zdarza się że coś zaśniedziało i buuuuu stoisz. Sprawdź ładowanie, stan szczotek i komutatora czy nic nie jest popękane i wyszczerbione, regulator mechaniczny też potrafi nawalić a konkretnie rozlutować się (miałem tak 2 razy albo i więcej). Nowy nie jest drogi i zajmuje mało miejsca więc w dalekie trasy można zabrać. Zapłon na szczęście masz elektroniczny to oznacza że z tym nie robisz nic, nie zużywa się i puki nie rozbierasz nic nie ustawiasz. Czysty gaźnik i jakiś filtr żeby aby nie zapchało dyszy bo to skutecznie zatrzymuje. No i wiadomo jakaś zapasowa świeca nie zaszkodzi, dętki, żarówki, podstawowy zestaw narzędzi, do ETZ można skompletować zestaw narzędzi do wszystkiego poniżej 10 elementów, klucz 10-13, 18 tylne koło, 21 do świec, wkrętak, szczypce, ewentualnie jakiś imbus i bez obaw w drogę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Ogólne o motoryzacji - artykuły - dane Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin