Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Od jakiego to motocykla?

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Ogólne o motoryzacji - artykuły - dane
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:08, 24 Mar 2011    Temat postu: Od jakiego to motocykla?

Kupiłem motocykl (Honda cb 450s) ale ma niefabryczny licznik. Potrzebuje konkretnie aby ktoś rozpoznał z jakiego to motocykla, wtedy znajdę sobie schemat, bo potrzebuje podłączyć obrotomierz. Załączam niżej zdjęcia, może ktoś go rozpozna. (Przepraszam za słabą jakość) Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:38, 24 Mar 2011    Temat postu:

Nie rozumiem zbytnio, dałeś fote licznika a chcesz podłączyć obrotomierz...

obrotomierz ma pewnie 3 wyprowadzenia + podświetlanie (masa, zasilanie i impulsy)

Kod:
Jeżeli chcesz go do 2T podpiąć to musisz go i tak rozkręcić i dolutować kondensator na wejście impulsów 220nF


napisz więcej co i jak Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:26, 25 Mar 2011    Temat postu:

Owszem, ma 3 wyprowadzenia ale pytanie jaki przewód do czego i czy obrotomierz jest sterowany masą czy plusem. Potrzebuje po prostu schemat połączeniowy tego motocykla. Chciałem również podłączyć wskaźnik temperatury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:04, 26 Mar 2011    Temat postu:

google nie gryzie..wystarczyło wpisać i jest....


schemat DL: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:47, 26 Mar 2011    Temat postu:

Wszystko spoko i w ogóle fajnie:] Ale te liczniki nie są od Hondy CB450S. Szukałem na Google na różne sposoby i znalazłem tylko bardzo podobny układ w Cagivie Dakocie. Ale niestety nic więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:50, 26 Mar 2011    Temat postu:

A nie trzeba czasem kwarcu wymienić żeby pokazywał prawidłowe obroty? Poza tym skoro mówisz o kondensatorze to trzeba rozkręcać? nie wystarczy zrobić tego na przewodzi impulsowym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:17, 26 Mar 2011    Temat postu:

nie, gdyż zmiana kwarcu zmieni Ci w ogóle wskazania i go nie wyskalujesz...a kondensator dolutowuje się do wejścia na impulsów w obrotomierzu, bez rozbierania się nie da.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:56, 26 Mar 2011    Temat postu:

Masz jakiś schemat z podłączeniem tego kondensatora? Co będzie się działo bez niego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:28, 26 Mar 2011    Temat postu:

bez niego będziesz miał o połowę mniejsze obroty...schemat do tego nie jest potrzebny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:13, 27 Mar 2011    Temat postu:

A nie 2 razy większe? W dwusuwie na jeden obrót wału przypada 1 impuls, a w 4T na 2 obroty jeden impuls więc w 4T np na 2000 obrotów przypada 1000 impulsów, a w 2T na 100 impulsów przypada 1000 impulsów.

Ja kwarc w 4T ma 16MHz to załóżmy że pokazując 6000 obr/min zmieniając go na kwarc 8MHz będzie pokazywał przy 6000 obr na skali obrotomierza 3000 obr. Czyli w teorii dzieli impulsy na połowę, pokazuje jakby co drugi co przekłada się na pokazywanie prawidłowych obrotów silnika 2T.
Ale z tym kondensatorem na wejściu to ciekawy pomysł, bo prościej jest go przylutować ale nadal nie rozumiem po co do tego kondensatora rozbiera obrotomierz skoro daje się go na wejście impulsów to wystarczy go wstawić przed obrotomierzem na przewód sygnałowy.

Ale jakim cudem ten kondensator zmienia wskazania z obrotomierza od 4T na prawidłowe wskazania obrotów silnika 2T?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:22, 27 Mar 2011    Temat postu:

bo kondensator na wejściu jest już jeden a Ty przez z dolutowywanie drugiego, łączysz je równolegle.....

Jeżeli system odczytu jest cyfrowy a ty zmienisz rezonator to układ mikroprocesorowy będzie zbyt wolno obliczał albo w ogóle nie wystartuje z programem, gdyż program jest pisany pod kwarc. A układ wykrywa częstotliwość kwarcu i może zasygnalizować błąd.

Więc Twoje teoretyczne obliczenia mogą mijać się z rzeczywistością...
(podstawy elektroniki)
Tyle.

Z tą prędkością mogłem się pomylić ale mam racje co do wskazań....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Nie 11:22, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:56, 28 Mar 2011    Temat postu:

Co do wskazań to mam racje bo nie będą rzeczywiste (bo o to mi chodziło)...

Temat zamykam, skoro wszystko już jasne. Nowy temat zacznij od nowego postu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pon 10:59, 28 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Ogólne o motoryzacji - artykuły - dane Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin