Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sposób na uszkodzony wirnik alternatora Jawa 350 TS 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:01, 24 Mar 2011    Temat postu: Sposób na uszkodzony wirnik alternatora Jawa 350 TS 12V

W mojej Jawie 350 TS 12V instalacja zepsuło się ładowanie. Rozebrałem alternator aż do wirnika na wierzchu i zobaczyłem że druciki do cewki obwodu wzbudzenia są urwanie od ślizgaczów i brakuje ich tak po 2 cm. od zewnętrznego ślizgacza odchodził drucik ale od tego bliżej środka odpadł całkowicie. o tego co był drucik przeciągnąłem drut cewki wyciągając go nieci ze zwoju, izolując i przekładając między innymi wyziębieniami wirnika. Natomiast długo próbowałem przylutować drugi kabel do ślizgacza z marnym skutkiem. Pomyślałem, że to jest kabel masowy więc przylutowywałem go do aluminiowego wirnika a kabel Masowy dochodzący do alternatora przykręciłem do masy. Ładowanie wróciło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:14, 24 Mar 2011    Temat postu:

a przyczyną urwania jest zawsze wystający za mocno w głąb alternatora szczotkotrzymacz. Wystarczy pod niego podłożyć 2 cienkie podkładki i po kłopocie.

Z tym lutowaniem to źle zrobiłeś gdyż lut prędzej czy później oderwie się od powierzchni za sprawą siły odśrodkowej, polecam użyć linki miedzianej w osłonie z koszulki lub gołej linki okręconej taśma, po zlutowaniu przywiązanych nylonową nicią do wirnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniek10
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:10, 24 Mar 2011    Temat postu:

A jak to przywiązać? Ten drucik co się zachował o zrobiłem najpierw pętelki i dopiero zlutowałem. Jeżeli już to problem będzie przy druciku od masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:30, 24 Mar 2011    Temat postu:

po weekendzie zrobię foto, prędzej oderwie lut przylutowany do wirnika, a później resztę. Ogólnie tak się nie powinno łączyć masy wirnika gdyż ona przechodzi przez ułożyskowanie wału>kadłub i dopiero na ramę. Mogą wystąpić zakłócenia, lub awaria regulatora.

Zasada jest tak że kable główne(masa i zasilanie wszystkich odbiorników) powinny być możliwie grubymi kablami połączone i tak ażeby straty były możliwie jak najmniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin