Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zrobic ladowanie akumulatora w Romecie??

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:36, 13 Lis 2006    Temat postu: Jak zrobic ladowanie akumulatora w Romecie??

chce wstawic do rometa akumulator ale nie wiem ja zrobic ladowanie tego czy warto lipowac prostowmnik??
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 10:27, 13 Lis 2006    Temat postu:

W romecie jest napiecie zmienne wiec jest maly problem ale nie mowie ze to jest nie mozliwe Wesoly wszystko jest mozliwe Wesoly) zeby napiecie zmienne przerobic na stale potrzebujesz stabilizator napiecia ktory jedna nuzka wkladasz tam gdzie podlaczasz kabel od swiatel przy silniku a nastepnie do niego plus od akumy a minus od akumy gdzies do ramy gdzie ci wygodnie
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 15:41, 17 Lis 2006    Temat postu:

a można zrobić ładowanie akumulatora inaczej(taniej) nie kupując prostownika??jak sie da to proszę o sprawdzony sposób
Powrót do góry
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:17, 27 Gru 2006    Temat postu:

Ładowanie do rometa, Jeszce troche i wpierdoli*** tam Nitro i turbo sprenzarke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manius
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:52, 27 Gru 2006    Temat postu:

to jest dobry pomysl,mam tez sprawe tylko o ogara jawowskiego,kiedys mialem isntalacje z akumulatorem,ale poprzednie wlasciciel polowe kabli wyrzucil,widzialem tam jakies miejsca na bezpieczniki,a obwod jest zamkniety na stacyjce od poldka Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 8:05, 06 Sty 2007    Temat postu:

Najprościej by było alternator jakiś malutki zamątować i po sprawie,kiedyś sam dumałem i najlepszym wyjściem było wożenie ze sobą 2 aku. jeden w jedną strone a drugi zpowrotem jak tamten się wyładuje.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 19:32, 10 Maj 2007    Temat postu:

W Romecie masz dwie cewki od świateł, razem dają 12V i 20 albo 30W już nie pamiętam.

jest to napięcie zmienne, i takim napięciem akumulatora nie możesz potraktować. trzeba to napięcie wyprostować mostkiem greatza, czyli kostka prostownicza (kilka złotych w sklepie elektronicznym). za mostkiem napięcie musisz odwfiltrować, dajesz kondensator od plusa do masy (może być 4700uF na 25 albo więcej volt). i już masz teoretycznie 15,52V na wyjściu (zakładając, że cewki dają dokładnie 12V).

z tego napięcia najlepiej wystabilizować 6V (czyli dla akumulatora 6 voltowego).
Trzeba zastosować koniecznie stabilizator impulsowy, zwykłe liniowe mają zbyt małą sprawność do tego, a jak wiemy każdy amper jest na wage złota..

układ ze stabilizatorem impulsowym trzeba zastroić na te 7,2V (takim napieciem sie laduje). i włala.

wtedy warto przerobić zapłon na cewke butelkową, sterowaną przerywaczem, i w miejsce starej spod magneta dać trzecią od świateł, w celu podwyższenia mocy ładowania. robiłem tak kiedyś, ale pamietam ze wtedy instalacja musiała być + na ramie minus na kablach.

z 5-6 lat temu to było.... i często ładowanie nie było wystarczające.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin