Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZ 300

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:30, 20 Maj 2010    Temat postu: MZ 300

Znalazlem opis na necie ktory przyda sie Mztkowiczom do przerobienia pojemnosci 250 na 300 cm. Jest to kompletny opis ze zdjeciami i dokladnymi wymiarami solidnie zrobiony przez kolegow z niemiec. Niestety tekst jest po niemiecku. Ktos bedzie sie nudzil niech przetlumaczy w google Mruga
Dokument Word.

DL:[link widoczny dla zalogowanych]

Dodam ze cos takiego swego czasu bylo robione w Jawie TS, z 350 pojemnosc wzrastala do ponad 400. Trzeba bylo jeszcze zmnienic dysze w gazniku z 92 na 100 i byla jazda Very Happy osobiscie tego nie robilem, ale mam juz pare cylindrow na taka przerobke wiec kto wie;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 22:39, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:18, 21 Maj 2010    Temat postu:

Nieźle pokazane i widać że podeszli konkretnie do sprawy. Najgorsza przy tej przeróbce są zmiany faz rozrządu i albo piłuje się tłok od góry albo podkłada coś pod cylinder. Ja osobiście jakbym podkładał pod cylinder to jedną grubą podkładkę czy uszczelkę a nie trzy. Widać też że przycięli cylinder od góry i splanowali głowice by wyrównać po podkładkach.
Co do jawy to chciałbym zrobić tak by dwa tłoki chodziły razem, nie miałem przyjemności takim czymś śmigać ale wiem i to nie od jednej osoby że lata konkretnie. Jak masz trochę towaru do przeróbek to może spróbuj Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:27, 21 Maj 2010    Temat postu:

znaczy OsteR9019 tam jest podkladka okolo 2 mm i 2 uszczelki Mruga

Nie ja czegos takiego nie zrobie, bo slyszalem ze wal sie rozjezdza dosyc szybko jak oba tloki chodza jednoczesnie w jawie.
Mam jeszcze silnik CZ 350, jak nie zabraknie checi to go podrasuje do ponad 400 pojemnosci:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:45, 22 Maj 2010    Temat postu:

A no to że się silnik rozleci to nawet o tym nie wspominam bo to jasne Wesoly ale tak na jeden sezon spokojnie starczy. Takie rozwiązanie było w starych sportowych jawach. Ja jakbym miał jakiś silnik to bym to zrobił bo w sumie wymianie podlega tylko wał, kupiłbym jakiś za grosze i tyle, cała impreza zamknęłaby się może w 150zł a jak się popsuje to wracam do starego.
A jakie tłoki muszą być żeby wyszło te 400cc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:46, 22 Maj 2010    Temat postu:

nie zamknelo by sie bo :
przerobienie walu z regenracja- 300
nowe lozyska walu(bo na starych nie ma co) 60 oryginalne
tarcze komplet 40
i tak mozna wymieniac...
Watpie czy jeden sezon wytrzyma. kolesie tak zrobili to tylko silnik zaburczal wkrecil sie na obroty...a silnik mial takie drgania ze motot caly drzal, po okolo 5 minutach wal sie rozlecial.
Pozatym Twin Sport ma standardowo 27, kilka modyfikacji daje 30...dlatego ja osobisie walu bym nie ruszal.

Tloki kupujesz od warburga na srednice 75 mm i oddajesz razem z nimi cylindry na szlif. Tloki trzeba obrobic z dolu zeby fazy otwierania okien sie zgadzaly.

Tu kupisz pierscienie i inne ciekawe rzeczy : [link widoczny dla zalogowanych] lacznie z pierscieniami pokrytymi chromem
a tu tloki na zamowienie i nie tylko. Stopy uzywane to AK20 takze o niebo lepsze jak te stare i prywaciarskie AK12.>[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam ze moto impex bazuje na strym typie produkcji tlokow, tzn po odlewie tloki zostawiane sa do samo ostygnicia co powoduje ze nie puchna pozniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Sob 20:49, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:04, 23 Maj 2010    Temat postu:

Uuu jakoś drogo tam u Ciebie. Ten wał co teraz mam w mz był zregenerowany za jakieś 70-80zł, wszystko korbowód i robota. No i to śmiga, chodź nie zawsze było jeżdżone spokojnie, zdecydowanie więcej wstawiania:D niż normalnej jazdy. Mijają już prawie 2 lata i żadnych oznak zmęczenia.
A te przypadki o których słyszałem to jeden cały sezon a inny to sypnął się z innego powodu, coś na skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:12, 23 Maj 2010    Temat postu:

Bo nie policzyles ze w Jawie masz 2 korbowody Jezyk a ogolnie 3 lozyska do wymiany, bo w srodku walu jest jeszcze lozysko podporowe. Dlatego to tyle kosztuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:09, 23 Maj 2010    Temat postu:

Właśnie dlatego że dwie korby to powiedziałem 150 Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sk52
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:43, 19 Lip 2012    Temat postu:

Probował ktoś kiedys to przerabiac? jestem ciekawy czy warto. Jakie sa konsekwencje jak chodzi itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:45, 19 Lip 2012    Temat postu:

Konsekwencje czego ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin