Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

schemat silnika wsk 125

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:39, 11 Lis 2006    Temat postu: schemat silnika wsk 125

Potrzebuje schemat silnika wski 125

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 22:09, 11 Lis 2006    Temat postu:

TU jest kilka !

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Obydwa silniki mają cylinder odlewany z żeliwa, czterokanałowy z króćcem do mocowania gaźnika, użebrowany w płaszczyźnie prostopadłej do osi cylindra.

Głowica cylindra odlewana ze stopu aluminium jest mocowana czterema śrubami dwustronnymi, przechodzącymi przez cylinder do obudów silnika.

Szczelne połączenie głowicy z cylindrem zapewnia uszczelka miedziano-azbestowa.

Tłok zastosowany w tych silnikach jest wykonany ze stopu aluminiowo-krzemowego AK12 i ma dwa żeliwne pierścienie uszczelniające.

Sworzeń tłokowy ze stali stopowej mocujący tłok z korbowodem jest osadzony pływająco.

Wał korbowy jest łożyskowany w obudowach na czterech łożyskach 6203. Trzy z nich są smarowane olejem z paliwa, a jedno, od strony przekładni sprzęgłowej, olejem ze skrzyni biegów. Korbowód kłuty ze stali stopowej jest łożyskowany we łbie na trzyrzędowym łożysku rolkowym, a w główce na tulejce brązowej. Kadłub identyczny dla obydwu silników, dwuczęściowy, odlewany ze stopu aluminium, jest jednocześnie obudową skrzynki biegów, sprzęgła i przekładni sprzęgłowej.

Przekładnia sprzęgłowa łańcuchowa przenosi napęd z wału korbowego na sprzęgło łańcuchem tulejkowym, współpracującym z dwoma kołami zębatymi.

W silnikach zastosowano sprzęgło trzytarczowe z wkładkami korkowymi, pracujące w oleju.

Tarcze ściskane są sześcioma sprężynami śrubowymi.

Mechanizm typu ślimakowego, usytuowany w prawej pokrywie silnika, wyłącza sprzęgło przez ściśnięcie sprężyn za pośrednictwem popychacza przechodzącego przez wałek główny skrzynki biegów. Skrzynka biegów, dwuwałkowa, z wałkiem pośrednim, jest smarowana olejem rozbryzgowo. Wałek główny jest łożyskowany obustronnie - z lewej strony ( od strony sprzęgła) na łożysku tocznym, z prawej strony na tulejce brązowej kółka zdawczego. Wałek pośredni jest łożyskowany w tulejkach brązowych. Zmiana biegów nożna polega na zazębieniu kłowym odpowiedzialnych kół zębatych. Gaźnik G20M o przelocie średnicy 20mm z dyszą główną o wydatku 140 ccm/min służy do zasilania silników S01-Z3. Gaźnik G20M2A o przelocie średnicy 20mm z dyszą główną o wydatku 120ccm/min (oznaczenie 85) zastosowano w silnikach S01-Z3A.

Gaźnik G20M2A jest wyposażony w zaworek typu Webera.

Obydwa silniki są wyposażone w iskrownik-prądnicę 31-06 złożoną ze stojana z cewkami ( zapłonową , światła szosowego i ładowania akumulatora). Koło magnesowe tłoczone z blachy stalowej ma przykręcone i zaklinowane magnesy.
Silnik 059 (W2B) i pochodne

Cylinder silnika W2B jest odlewany z lekkiego stopu i ma zalaną tuleję żeliwną. Króciec gaźnika z kołnierzowym mocowaniem jest przykręcony do cylindra dwiema śrubami dwustronnymi.

Głowica silnika wykonana ze stopu aluminium jest mocowana do obudów długimi śrubami dwustronnymi przechodzącymi przez otwory w korpusie cylindra. Konstrukcja i technologia wykonania gwarantuje zupełną szczelność zespołu bez uszczelki między głowicą a cylindrem.

Tłok silnika odlany również ze stopu krzemowo-aluminiowego ma dwa pierścienie uszczelniające, wykonane z żeliwa specjalnego ( górny chromowany). Sworzeń tłokowy jest osadzony pływająco. Wał korbowy jest łożyskowany na dwóch łożyskach 6305 smarowanych olejem zawartym w paliwie.

W silnikach od nr 123280 korbowód jest łożyskowany we łbie korbowodu, w importowanym łożysku igiełkowym firmy Durkopp. Główną zaletą zastosowania tego typu łożyska jest 100% niezawodność wału do przebiegu 30 tyś. km. Łożysko główki korbowodu stanowi tulejka brązowa. kadłub silnika, stanowiący jednocześnie obudowy skrzynki biegów i sprzęgła, jest odlewany ze stopu aluminium metodą ciśnieniową ( w miejscach otworów łożysk wału korbowego ma zalane tuleje stalowe). Komora korbowa jest uszczelniona pierścieniami typu Simmera 40x60x10 i 42x20x10 mm.

Sprzęgło mokre czterotarczowe, z wkładkami korkowymi, pracujące w oleju jest ściskane sprężyną centralną. Mechanizm włączania dźwigniowy, znajdujący się pod prawą pokrywą

silnika, włącza sprzęgło poprzez ściśnięcie sprężyny centralnej za pośrednictwem popychacza przechodzącego przez wałek główny.

Dwuwałkowa skrzynka biegów z wałkiem pośrednim, czterobiegowa, ma koła zębate zazębione na stałe. Włączenie biegów odbywa się nożnie, mechanizmem dźwigniowym, przez zazębienie kłowe odpowiednich par kół zębatych. Wałek główny z lewej strony jest łożyskowany w obudowie na łożysku 6302; z prawej strony na łożysku ślizgowym piasty kołka zdawczego. Kółko zdawcze jest łożyskowane w obudowie na dwurzędowym łożysku rolkowym, a wałek pośredni na tulejkach brązowych wciśniętych w obudowy. Smarowanie skrzyni olejem - rozbryzgowo.

W silniku zastosowano prądnicę 3206 12 V (od 1974roku 6V) o mocy 50W. Stojan prądnicy zewnętrzny składa się z sześciu cewek i jest mocowany do podstawy odlanej ze stopu lekkiego. Wirnik wewnętrzny ma magnesy stałe.

Gaźnik GM26U3 zastosowany w silniku 059 (W2B) ma dysze główną o wydatku 180 ccm/min (oznaczenie 100).
Powrót do góry
patryk
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:46, 15 Lut 2007    Temat postu:

ale mi chodzi o taki szczegółowy:
Zeby był taki http://www.mzetz.fora.pl/viewtopic.php?t=1751 ale nie do mz tylko do wski...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:25, 15 Lut 2007    Temat postu:

Ja nic nie znalazłem jedynie parę informacji o silniku a takie przekroje silników jest w 2dup... a tak rozebranych i jak je złożyć to nie ma tak samo jak do Ogarów 200

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zyrafao2 dnia Pon 15:26, 11 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin