Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawirowywacz w motocyklu

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:29, 05 Kwi 2010    Temat postu: Zawirowywacz w motocyklu

Opiszę teraz pewien patent rodem z lat osiemdziesiątych, zawirowywacz powietrza-strumiennica. Projekt bylym zrobiony pod silnik malego fiata, ale z powodzeniem mozna to wykorzystac do motocykla. Umnie w Jawie dziala to juz od roku i jestem w pelni zadowolony.

Jest to zawirowywacz powietrza??
Do czego służy? Ano do tego, by cząsteczki emulsji paliwowej z gażnika połączyły z większą ilością cząstek zasysanego powietrza przechodzącego przez gardziel w tej samej jednostce czasu. Inaczej: Tworzy się lepszą "mgłę" paliwowo-powietrzną, w której lepiej odparowuje paliwo.
Po co to robić? Głównie po to, by zmniejszyć straty energii chemicznej zawartej w paliwie, bo akurat za mało to paliwo ma do dyspozycji cząsteczek tlenu, by się elegancko spalić zwiększając swoją objetosc. Wiadomo, że gdy dwie cząstki mają do dyspozycji jedną cząstkę, a tylko 1 może się z nią "skleić, to któraś z nich nie skorzysta, tylko zostanie wypluta bezużytecznie . Tak więc zawirowywacz, jak sama nazwa wskazuje powoduje wpadanie strugi powietrza w ruch odbiegajacy od prostego jak strzała lotu, tylko rozpoczyna jej ruch, zbliżony do kształtu korkociąga. Korkociag jest tutaj dobrym przykładem, bo gdy wsadzimy w korek gwoździa, to co najwyzej bedziemy mogli sobie nim poruszać tam i spowrotem, a winka sie nie napijemy, ale korkociąg z racji swojej wiekszej powierzchni przylegania do korka i samozaparcia na tej samej długosci co gwóźdź pozwoli nam ugasić pragnienie alkoholowego głodu zaraz po wyjeciu koreczka

Co dało zamontowanie zawirowywacza w motocyklu?
1- obniżenie zużycia paliwa.
2- lepsze osiągi.
3- lepszą pracę na wolnych obrotach.

Dzieki temu urzadzonku zyskujemy duzo. Silnik lepiej reaguje na dodanie gazu, szybciej sie wkreca, potrzebuje mniej paliwa.
Mozan tez pokombinowac z wyprzedzeniem zaplonu o kilka stopni. Jednak nalezy z tym nie przesadzic....
I nalezy pamietac ze teraz silnik zasysa mniej paliwa czyli mniej oleju do smarowania tloka. Nalezy zwiekszyc stosunke oleju o kilka gramow, zeby przez przypadek nie miec problemu z zatartym tlokiem. Ja leje o 20 ml wiecej oleju na 5 litrow.

Na foto jest przedstawione jak zawirowywacz mozna wykonacz. Nalezy obliczyc proporcje bokow i ta zaleznosc wykorzystac do zrobienia wlasnego zawirowywacza. Kat zagiecia lopatek tez jest wazny. Nie nalezy z tym przesadzic gdyz zyskamy tylko wiekszy opor a nie poprawienie osiagow.

Zawirowywacz umiesczamy miedzy filtrem a gaznikiem.
Najlepiej jest to zrobic z blachy aluminiowej lub miedzianej o grubosci przynajmniej 0.5. z puszki nie rubcie bo sladu nie zostanie po niej nawet!!!A wycinamy tak aby oba elementy wchodzily na wcisk.



Na rysunku jest podana zaleznosc średnicy do dlugosci ktora wynosi 1.6. Ta zaleznosc jest potrzebna do obliczenia swoje strumiennicy. Srednice naszej strumiennicy mnozymy przez nasza zaleznosc (1.6) i wychodzi nam dlugosc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Nie 20:40, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:03, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Widziałem jak koleś zrobił to w ETZ250 i miał problem ze spalaniem stukowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:51, 06 Kwi 2010    Temat postu:

od roku czasu nie mam zadnych problemow a wrecz same korzysci Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:43, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Jak do silnika 2t to trzeba lać więcej oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 06 Kwi 2010    Temat postu:

napisalem na niebiesko Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> SCHEMATY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin