Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Białe klosze MZ 250

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hecktor2
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:10, 02 Paź 2009    Temat postu: Białe klosze MZ 250

Witam, postanowiłem ostatnio zmienić kierunki w mojej Etce, bo stare były już mocno zdezelowane. Gdy założyłem kierunki (przy których się nieźle natrudziłem) zauważyłem że stara, okrągła czerwona lampa już w ogóle nie pasuje do tych kierunków. Więc postanowiłem kupić lampe, tylko jest jeden problem, w mojej Etce, gdy rozkręciłem lampę tylnią zobaczyłem że są 2 oddzielne żarówki jedna do stopu a druga do świateł pozycyjnych. Przeglądając foty białych (kwadratowych) świateł zobaczyłem, że w tej lampie jest tylko jedna zarówka. I tu jest problem, bo niem czy nowa lampa będzie pasować. Więc: czy wszystkie kwadratowe lampy mają tylko jedną żarówke? I jeśli tak, to jak można podpiąć nową lampę do starej instalacji?.

Z góry dzięki.
Hecktor2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:53, 02 Paź 2009    Temat postu:

Da sie to przerobić bez większego problemu, musisz tylko odpowiednio podłączyć czujniki świateł stopu. Napisz jakie masz czujniki, czy masz hamulec tarczowy, postaram Ci sie to w miare prosto wytłumaczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hecktor2
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:25, 02 Paź 2009    Temat postu:

Z przodu tarczą, z tylu oczywiscie bęben, lecz tylni stop nie dziala (zmieniając kolo urwałem błaszkę masujaca, czy jak to sie tam nazywa)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:36, 03 Paź 2009    Temat postu:

jeszcze jedno pytanie czy zanim czujnik tylnego hamulca przestał działać wszystko było w 100% sprawne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hecktor2
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:20, 03 Paź 2009    Temat postu:

Wszystko było w porządku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:36, 03 Paź 2009    Temat postu:

http://www.mzetz.fora.pl/schematy,29/instalacja-mz,835.html
Ty masz instalacje tą pierwszą i trzecią, a chcesz mieć tą drugą.
Różnią sie one właśnie tylko podłączeniem czujników stopu, tym że na czujnik nie jest podawana masa tylko prąd. Do czujnika hamulca przedniego musisz doprowadzić + tak jak jest na drugim schemacie (od przełącznika świateł) albo bezpośrednio od bezpiecznika tam gdzie jest podłączony kabel który daje teraz prąd na tylną żarówkę stop (czerwono czarny), od tego samego złącza musisz poprowadzić kabel na czujnik światła stop tylnego hamulca, czujnik musisz wymienić na taki zewnętrzny np: [link widoczny dla zalogowanych] uruchamiany dźwignią hamulca, do tego czujnika poprowadzasz + od bezpiecznika i ten co był do tylnego bębna. Dalej pozostaje tylko podłączyć tylną żarówkę, do jednego włókna (mniejszego) światło pozycyjne (szary przewód) a do drugiego (większego) brązowo-czarny ten co był w podłączony do żarówki stop.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hecktor2
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:45, 06 Paź 2009    Temat postu:

A nie wystarczyłoby po prostu wymienić żarówki na taką z dwoma żarnikami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:19, 06 Paź 2009    Temat postu:

Do kwadratowej lampy tylko i wyłącznie taka.
A nie wystarczy tylko żarówki bo tak jak pisałem w okrągłej lampie stop zapala sie za pomocą masy czyli (-) a w kwadratowej przez podawanie prądu czyli (+)
wbrew pozorom to co napisałem jest bardzo proste, jeśli jakieś wątpliwości lub prościej wytłumaczyć to możesz odezwać sie na GG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin