Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowanie MZ.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian33324
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biłgoraj
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:24, 12 Lut 2013    Temat postu: Malowanie MZ.

Witam, kupiłem ostatnio MZ ETZ 150 i chce ją jakoś ładnie pomalować, ponieważ ma poobdzierany lakier bardzo. Zacznijmy od tego, że będę ją sam malował, bo cały osprzęt do malowania posiadam. Tylko doradźcie mi na jaki kolor mam ją malować, w tej chwili jest oryginalny srebrny, i chyba też ją na taki kolor pomaluje czyli srebrny metalic. Hmm.. Co tam jeszcze, co będzie mi potrzebne i jakie i ile ? Czyli: Papier ścierny czy wodny ? Jakie grubości ? Ile będzie potrzebne podkładu ? I ile farby ? Ehh.. Zapomniałem dodać, że bak, boczki i felgi będą malowane najprawdopodobniej tak jak pisałem na srebrno, a błotniki na czarno, żeby podchodziło pod oryginał. I czy jak wszystko już zrobię, czyli zmatuję, podkładem dam i pomaluję lakierem (metalikiem) to czy później trzeba coś na to jeszcze dawać, jakiś lakier czy coś ? Czy starczy tylko farba i koniec ? Pozdrawiam i proszę o poważne rady i pomoc. Z góry dziękuję. Wink


PS: I powiem wam, że kupiłem, można powiedzieć że trafiłem mz etz 150 za 600zł z papierami, tzn. Cciał 700zł ale wytarowałem. I silnik pieknie codzi tylko trzeba wymienic zębatkę w silniku od kopniaka bo nie odbija. No i pomalować. Mruga pozdro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mzecia
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:48, 13 Lut 2013    Temat postu:

papier ci bedzie potrzebny do czyszczenia, papier wodny tez cie bedzie potrzebny. Jezeli bak jest pozaginany bedzie ci potrzebna szpachla Pozniej juz jak wymalujesz lakierem metalikiem to pasowało by pomalowac bezbarwnym Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrian33324
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biłgoraj
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:37, 13 Lut 2013    Temat postu:

Nie, nie ma zaieć itp ? Tylko malować ? To będzie mi potrzebny zwykły papier ścierny ? Ppaier wodny jakie rubości ? I nie będę malował na metalic, tylko na połysk, to cyba nie trzeba lakierem co ? Napisz mi ktoś robotę krok po kroku ?
Czyli: Bo nie wiem czy dobrze myślę.
Stary lakier zetrzeć papierem ściernym.
Podkładem pomalować
Podkład papierem wodnym cyknąć
I


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mzecia
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:15, 14 Lut 2013    Temat postu:

Tak jak nie ma zagięć to to trzesz papierem ściernym pierw 80 później 150 albo 120 Później ładnie to wszytko otłuszczasz już nie dotykając palcami najlepiej zęby to już wsiało na czymś później malujesz czekasz aż podkład wyschnie na 2 dzień jak już będzie podkład suchy to bierzesz papier wodny ja np tarłem papierem wodnym 800 ładnie później czekasz aż wyschnie i malujesz.. tzn pasowało by na każdy lakier bo jak wylejesz benzynę na lakier a nie pomalujesz bezbarwnym to ci sie farba rozpuści chyba Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:21, 14 Lut 2013    Temat postu:

Najlepiej wypiaskować ramę i kłaść od zera farbę wtedy masz pewność że nie zgotuje farby podczas malowania.

Zanim zaczniesz malować poczytaj dużo literatury. Kupuj dobre lakiery HS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrian33324
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biłgoraj
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:52, 15 Lut 2013    Temat postu: Zakupy zrobione i początki prac !

Witam zrobiłem wczoraj zakupy i kupiłem:
Farbę akrylową (czy coś w tym stylu) kolor niebieski połysk.
Farbę akrylową (czy coś w tym stylu) kolor czarny połysk.
Podkład.
Utwardzacze.
Rozpuszczalnik (nitro)
Papier wodny.
No i wczoraj starłem papierem wodnym bak i jeden boczek, a dzisiaj lecimy dalej. Później podkład i malujemy. Mruga Pozdro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:00, 16 Lut 2013    Temat postu:

Rozumiem że podkład masz też akrylowy?? Co do tych kolorów to bym Ci polecił bardziej malowanie kolorem akrylowym a później nakładanie kilka warstw bezbarwnego.

Malowałem kiedyś właśnie farbami akrylowymi dla kolegi (bo chciał taniej) i były z lakierem od razu wymieszane. Efekt był ładny ale to nie to.

Lakier bezbarwny kup najlepiej HS (taki sam rodzaj jak masz na nadwoziu samochodu) nie boi on sie zarysowań i można go polerować.

Nie zapomnij że podkład też szlifujesz papierem wodnym. 800 a później dla super efektu 1500 Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:04, 20 Lut 2013    Temat postu:

Mam nadzieje że się nie spóźniłem z odpowiedzią. Jak już matowałeś pod podkład papierem wodnym to zacząłeś od dupy strony.
Fajnie jakbyś pokazał mniej więcej jak to wygląda jakie duże są odpryski czy są wgnioty itd. Zakładam że nie masz szlifierki oscylacyjnej więc napisze tak. Odpryski zacznij rozszlifowywać 120, po uzyskaniu płynnego przejścia popraw 240 żeby zmniejszyć rysy i ogólnie całość pod podkład 240-320 NA SUCHO. Na miejsca przetarć do gołego metalu daj podkład epoksydowy, na stary zmatowany lakier i plamy epoksydowego daj podkład akrylowy. Matowanie podkładu p600-800 w technologii na mokro. Dalej lakier akrylowy, jeśli ma być metalik to baza + lakier bezbarwny. Tak to wygląda w dużym skrócie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin