Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Profesjonalny tuning silników 2T w tym JAWA,CZ,K,IŻ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:00, 15 Mar 2010    Temat postu: Profesjonalny tuning silników 2T w tym JAWA,CZ,K,IŻ

Artykul nie jest mojego autorstwa zostal sciagniety z rozyjskiej strony(nie bylo zakazu rozpowszechniania).
Oryginal w wersji rosyjskiej jest do sciagniecia tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Całość ma około 100 stron.

Milej lektury życze Very Happy

Tekst tlumaczony przez google. To przedsmak tego co jest w artykule.
Przetlumaczony tekst mozna pobrac z tad: [link widoczny dla zalogowanych]

SILNIK
Zmuszanie silników dwusuwowych. W walce o "Grand Prix" w motocross niezawodne i lekkie silniki dwusuwowe całkowicie zastąpić cztery silniki motocykla, przewyższając ich przyspieszenia, maksymalnej mocy i prostoty konstrukcji.
Kiedy zmuszając dwusuwowy silnik główny zapewnić większą obszarach przepływu w celu uzyskania maksymalnego napełniania butli mieszaniny pracy.
Na uprated silniki powinny zapewnić skuteczne chłodzenie, wyrażone w wysoko rozwiniętych odcinania cylindra i głowicy cylindra, poprzez produkcję nowych T-shirty cylindra i głowicy cylindra lub spawania na płytach aluminiowych standardowych głowic cylindrów i koszulkę, z późn frezowania.
W produkcji nowych silników, pożądane jest, aby zapewnić chłodzenie płetw na skrzyni korbowej.
Aby zapewnić gwarantowane dwusuwowy silnik pracuje z dużą prędkością w celu zapewnienia instalacji separatorów (stal, posrebrzanych) w
dolny i górny koniec Korbowód i ustawić miękkie, wąskie, stal, chromowana pierścieni tłokowych na fałszywe sztuce lub oddane w tłoku formy metalu.
Odpowiednio dobrane, skonfigurować i dostosować dawkę i układów wydechowych, prądnic, lub zapłon tranzystorowy, automatycznego zapłonu wyprzedzeniem i niezbędne iskra może osiągnąć stabilną pracę silnika przy maksymalnej mocy.
Precyzją wykonania i montażu wszystkich części silnika, skrzynia biegów lekko obrotów wału, prawidłowego montażu, regulacji faz rozrządu, regulacja i strojenie silnika na torze mają zasadnicze znaczenie w pobudzaniu silnika.
Rozpoczęcie prac na zwiększenie silnik dwusuwowy, należy pamiętać, i ściśle przestrzegać ich kolejności
(Rys. 29). Daj nam śledzić postęp mieszaniny pracy poprzez silnika:

Fot. 29. Program prac zmuszając niektórych dwusuwowy silnik:
1 zbiornik paliwa, 2-benzokranik, 3-filtr powietrza, 4-gaźnik dysza, 5-6-pipe spożycia węglowodanów, 7-kanał wlotowy, 8-tłokowe 9-obwodnica (blowoff) kanał 10-11-korby wału korbowego Izba, 12 - głowica cylindra, 13-outlet, 14 rury wylotu, 15-tłumik: 16 --
skrzynia biegów


Zbiornik paliwa
Zbiornik paliwa jest kontynuacją poduszką siedzenia zapobiegającym przemieszczaniu się zawodnik na motocyklu.
Ustaw jako niskie, a bliżej środka ciężkości motocykla. Posiada opływowy kształt, bez ostrych zakrętów, w szczelnie zamkniętych i odpowiednio zamocowane za pomocą rurki vozduhootvodnoy korka. Pojemność zbiornika paliwa jest dobierane w zależności od paliwa i czasu znalezienia wyścigów motocyklowych.
W celu określenia zużycia paliwa jest zazwyczaj większa pojemność zbiornika paliwa, należy do szkolenia na torze przyszłych zdarzeń, zmierzone zużycie benzyny i czasu na motocyklu.

Fot. 30. Opcje ustalające zbiornika paliwa: z przodu i tyłu uszy na gumie
krzewów i b-front-uszy na tuleje gumowe. z tyłu trudno zbiornik leży na gąbczastej gumy i pasów mocowanych

Na konkursie w zbiornik paliwa jest napełniony w określonej ilości benzyny i szkolenia
plus jeden litr zabezpieczania. Wybrany zbiornik paliwa o odpowiedniej wielkości. Jeśli nie można zainstalować odpowiedni zbiornik paliwa, a następnie wypełnić odpowiednią sumę dostępnych benzyny. Nadmiar benzyny w transporcie nie jest zalecane. Zawody odbywają się w 2-3 przyjazdu i za każdym razem można zatankować.
Nadmiar benzyny - dodatkowa masa rowerów, a nawet w górnej części, ale szybko opony rider zmniejsza stabilność, obsługi i wpływa na przyspieszenie motocykla, ale także zmniejsza skuteczność hamowania.
Najczęściej pojemność zbiorników paliwa 5,7 litra na motocykle o małej objętości pracy 6,10 litra i dla motocykli o dużej objętości pracy. Zbiornik Benzyna
bezpiecznie przymocowane do ramy motocykla. Aby uniknąć uszy złomu i zbiornik paliwa pękanie podczas deformacji ramy podczas jazdy, jej ustalić na saylentblokah lub
urlopu jeden punkt mocowania komórkowego lub pod zbiornikiem paliwa dołączyć gumy gąbka, filc i zacisnąć pasa (rys. 30).

Zbiornik paliwa jest zazwyczaj wykonany z blachy tłoczenia i spawania. W najlepszym przykładem jest zbiornik paliwa motocykla zainstalowane zapalniczki z włókna szklanego i nylonu, często przezroczyste, co pozwala na kontrolę dostępności benzyny. Zbiornik paliwa, wykonany z aluminium wymaga miękkiej zamontować są zainstalowane na ramie i poduszek z gąbki i dołączyć taśmy lub gumy

Benzokranik.
Przygotowując się do konkursu na każdy motocykl lub szkolenie powinno koncentrować się na wewnętrzny zbiornik gazu czystości, benzyna tankowania i benzokranika pracy.
Na cross-connect motocykle są powszechnie stosowane bezpośrednio Zawory przepływu, z przylutowane vodogryazenepronitsaemoy ogrodzenia siatki w zakresie benzyny. To prosty i niezawodny benzokraniki. Możesz użyć szeregowego benzokraniki z oczyszczalni ścieków, ale przed rassverliv je wszystkie otwory przejście do 4,5 mm. Zawory te nie są tak wiarygodne, jak musisz postępować r. zbiornik i inne szczegóły.
Po zainstalowaniu benzokranika na zbiornik paliwa powinien być dobry skręt, że nie było wycieku lub rzeźby na kanale, jak również zapewnienia, że dźwignia, która otwiera benzokranik, nie było szans, aby zamknąć nogi podczas jazdy. Benzokranik nie powinna przebiegać wszelkie plastyki, ani na tym kanale.
Rury z paliwem zwykle benzomaslostoyky gumowego węża, wprowadzony na wyposażenie Bateria mocno, z pewnym wysiłkiem.
Na letnie imprezy mogą być wykorzystane przejrzysty rur chlorku winylu.
Aby paliwa rura nie jest przypadkiem wskoczył do gaźnika lub benzokranika, złe skompresować je miękką (0,6-0,8 mm) Owinięte trzy lub cztery razy
oraz zaostrzenie końcówki szczypiec. Możesz umieścić na końcach rury z paliwem zamykania pokrywy lub pierścienie.

AIR FILTER
Eksploatacji silnika, jego "oddech", czas pracy i długowieczność grupy tłoka są całkowicie uzależnione od pracy filtra powietrza. Szczególną uwagę należy zwrócić na wybór projektu, instalacji i poprawnego działania filtra powietrza.
Ostatnio prawie wszystkie Cross-motocykli, głośniki na mistrzostwach świata i mistrzostwach krajowych, zestaw filtrów papierowych
elementów, chronionych z bezpośredniego zanieczyszczenia, wodę i pył ze specjalnych służb. Lekkie i doskonałe filtrowanie powietrza do silnika, szybkie zmiany w przypadku skażenia, to co przyciąga sportowców i tylko to, co jest potrzebne w trudnych warunkach współczesnego motocross.
Kiedy zatkany wkład filtra do usunięcia dokładnie tak, aby nie uszkodzić warstwy papieru, na pukanie do płaskiej powierzchni, aby wyprzeć dużych cząstek brudu,
kurzu. Gdy filtr jest bardzo wilgotne i brudne, to powinno zostać zastąpione przez nowe. Przemywać filtr papierowy w benzynie nie może być tak utraciła zdolność filtrowania.
Ustaw filtry papierowe muszą być starannie r. między nimi i uszczelki gumowe pokrywy gąbki. Nie zaleca zdecydowanie zacisk filtry, ponieważ odkształcenia rama filtru
które prowadzi do jego przedwczesnej awarii.
Nowością w 1969 roku został filtry piankowe. Zgodnie z wykładnią pracy są niemal nie do odróżnienia od papieru. Jedyną różnicą jest filtrowanie
element porowatej pianki. Filtry te, jak papier, boją się wilgoci.
W taniość i łatwość, z papieru i pianki filtry są konkurencyjne, duży kołnierz element filtra filtr, ale szybko się zapychać.
Filtry oleju okazały się doskonale w wielu ciężkich motocross, są niezawodne, trwałe i niezawodne. Jedyną wadą ich
wielkiej wagi i złożoności.
Olej oczyszcza powietrza z dużych cząstki ścierne, to powietrze jest w porządku, czyszczenie oczek element (lub farszu nylon), nasączoną w oleju. Dno
Filtr jest pokryty cienką warstwą oleju lub tłuszczu, tak aby w przypadku przekazywania pyłu za pośrednictwem sieci, to rozlicza się w dolnej części filtra (rys. 31). Czasami sportowcy używać filtrów oczek bez kąpieli olejowej. W tym przypadku oczyszczania powietrza gorsze i są bardziej skłonne do płukania filtra. W połączeniu filtrów powietrza w motocrossie nie są używane, ale w warunkach szczególnie zakurzony, niekiedy wskazane podwójnej filtracji powietrza do ochrony silnika.

Dla wszystkich systemów i struktur filtrów powietrza stosowanych w motocyklach, główny warunek - mieć najniższy wskaźnik przepływu powietrza przechodzącego przez
filtra. Jest to możliwe dzięki dużej ilości filtrów i duża powierzchnia filtrowania powierzchni.
Ponadto, podczas instalacji filtra powietrza należy pamiętać, że odległość między gaźnik i filtr ściany powinna być nie mniejsza niż dwa i pół średnicach
dyfuzor o średnicy gaźnika i łączenia rur nie mniej niż średnica gaźnika. Najlepszy ze wszystkich, gdy posiada specjalne mocowania do gaźnika,
i to jest już za pomocą gumowych uszczelnień jest podłączony do filtra powietrza (rys. 31).
W celu zmniejszenia strat mocy silnika na wysokich obrotach, zaleca się objętość obudowy filtra, aby równe lub większe niż dwudziestu tomów butli
Ve> 20 VT
gdzie ve - filtr wielkości;
VTS-objętość walca.
Motocykle klasy 250-750 cm3 trudno się filtr powietrza pożądanej objętości, więc trzeba zainstalować filtry istniejącego obiektu, ale
cały czas dąży do idealnym rozwiązaniem.

CARBURETOR
Dla wysokich opłat moc przepływu sekcji gaźnik powierzchni równej 6,5 cm2 na 100 cm3 pojemności silnika. Na przykład: dla silników o pojemności skokowej 125 cm3 muszą gaźnik z obszaru sekcji przepływu 8.12 cm2 (100 cm3 + 25 cm3)
6,5 - 1,52 = 8,12 cm2, co odpowiada gaźnik z dyfuzorem 32 mm
Możesz obliczyć średnicę gaźnika dyfuzor dla każdej klasy motocykli. Na przykład: w 350 cm3 = 53 mm do 250 cm2 = 45 mm. Gaźników motocykli z Ø53 mm nie istnieje, więc w tym przypadku należy zastosować dwa gaźniki, lub jeden samochód.
Praktyki za pomocą dwóch węglowodanów na motocyklu IZH-57 i jej innych wersjach potwierdza poprawność ścieżki do zwiększenia powierzchni przechodzącej
części gaźnika (za dwa gaźnik Ø 27,5 mm K-28b).
W motocross zwykle niedocenianie marginalna możliwość uzyskania maksymalnej mocy, a to tylko dlatego, że chcesz wielkie przyspieszenie
Krzyża i trwałość silników. Wszystkie gaźniki muszą być wyposażone w specjalną końcówkę. W gaźnika bez czapki z małym zaokrągleniem występuje przy wejściu do rozdzielania przepływu gazu od ściany i tworzy silne turbulencje, co zmniejsza obciążenie łącza i zmniejszenie zawartości węglowodanów butli.

Gaźniki zalecane dla różnych
Motocykl
50 cm3 - K55, K36
125 cm3 i 175 cm3 - K.28 B, K-194 Ø28, K-195 Ø 30;
250 cm3-K-I94 Ø 32;
350 cm3 oraz 500 cm3 - MC ø34.
Gaźnik z centralnej komory pływaka ma kilka zalet w porównaniu z innymi wzorami. Jest dobrze sprawdzone gaźniki gaźnik Leningrad roślin.
Komora pływaka gaźnika z centralnym doskonale współpracuje z każdym rolkach na rowerze, a nie "zalane" silnik z kroplami, łatwo zabezpieczone przed upadkiem
kurzu, brudu i wody.

Tłumik wlotowy
Jeśli jesteś producentem lub wybór rury wlotowej (ris.32) należy zapamiętać i wykonać liczbę obowiązkowych wymagań, co znacznie wpływa na prawo i wskaż żądany tryb pracy silnika.

Długość rury wydechowej jest dobierane w zależności od faz rozrządu, średnica gaźnika dyfuzor oraz przewidywanej maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Podstawowa zasada: im mniejsze spożycie fazy i średnicy dyfuzorów, krótsze rury na wlocie.
Wymagana długość rury wlotowej jest zaznaczone ustawienie i dobór długości odległość między gaźnik wstawkami i cylinder. Zwykle ostateczny projekt silnika na stanowisku badawczym w silnik wybrany najlepszym długość rury wlotowej. A następnie do tych silników są wytwarzane rury, na
długości odpowiednich stron na stoisku. Prace mogą być wykonane w warunkach normalnego ruchu drogowego przy użyciu dwóch kątów czas przejścia bezpośredni
odcinka trasy.
Prawidłowo wybrany długość rury wlotowej pozwala na wykorzystanie efektu rezonansu przepływu gazu, co zwiększa szybkość napełniania butli, czyli wykorzystanie ciśnienia kolumnie wlotu powietrza w sieci kanałów.
Zauważyłem, że już rurki doprowadzającej poprawia silnika w niskich oboootah, ale krótszy jest lepsze dla dużych prędkości. Dla każdego silnika
należy wybrać optymalną długość układu dolotowego (z lustrem butli do końca dyszy).
Wewnętrznej powierzchni rur jedynie przetworzone i wypolerowane do połysku.
Na cross-connect motocykli pożądane ustanowienie rury wlotowej prostopadle do osi cylindra.
Instalacja rury wlotowej w kąt zmniejsza efektywne pole wlocie polu.
Na przykład: po zainstalowaniu wlotu rury pod kątem 45 °
F = 7,76 cm x sos45 ° = 5,55 cm2, tj. 70,6% z
całkowitej powierzchni.
Ten układ wlotu przewodów jest nieopłacalne, ale daje większą płynność przepływu w porównaniu z łuku znajduje się pod kątem 90 °.
Czasami, jako wyjątek ze względu na niekorzystne czynniki strukturalne (małe ze skrzyni korbowej, szyi, itp.) musi mieć wlot rur pod pewnym kątem do osi
butli. W tym przypadku pole do ssania, jednocześnie zachowując pasmo okna (rys. 33).

Dla bardziej gęstą za świeże mieszanka rury wlotowej i kurtka cylindra, do którego jest załączone, zaleca się zainstalowanie tłuszczu (5 - 8 mm), specjalny pad izolacji termicznej lub przewodu łączącego gaźnik z gumowego węża. Gaźnik rury Oddział bezpiecznie przymocowane do kurtki z butli z czterech, a trzecie rur kanału podzielone przez pięć śrub lub nakrętek. Dla lepszej masy uszczelniającej
uszczelki najlepiej zrobić z paranita grubości 0,5 mm i smarować bakelitu lakieru.
Po naprawie rur, aby sprawdzić, czy plomby nie zatkaniu części okna.
W przypadku węża benzomaslostoykogo między cylinder i gaźnik do zmniejszenia produkcji ciepła i gaźnik drgania, należy zwrócić uwagę
rzetelność ustalania opaski zaciskowe do rurki i włożyć gaźnika (rys. 34).

Między przewodem i wprowadzenie 5-10 mm, jest wystarczająca.
Długość rury wlotowej jest zaznaczone doświadczalnie, a zależy to od konstrukcji silnika. W silnikach motocykli Cross-pobranie długość rury wynosi od 50 do 200 mm (mierzona od lustra do osłon cylindra gaźnika). Ogólna długość dróg spożycia wybranych doświadczalnie dla każdego silnika
i może być 200-350 mm.
Łączna długość dróg spożycia składa się z:
LVP Σ = Δ + L1 + L2 + P.

gdzie Δ - długość ścieżki w butli;
L1 - Długość rury wydechowej;
Łk długości gaźnik;
L2 długość dyszy gaźnika do filtra powietrza.
Wybór optymalnego układu dolotowego długość dla każdego silnika na stanowisku lub na drodze z szeryfy czasu. Optymalna długość układu dolotowego do maksymalnej mocy silnika może zostać obliczona według wzoru:

Σ LVP =
Gdzie n - liczba obrotów wału korbowego
AB - średnica filtra powietrza
- prędkość dźwięku (T 20,1 m / sek)
SN T = 273 + t0vch C
t0vch C - temperatura mieszaniny po gaźnika.


INLET OKNO
W celu lepszego wypełnienia skrzyni korbowej obszarze wlotowym silnika okna butli musi być równa 1,1-1,4 sekcji przepływu gaźnik obszarze, jak okno jest w pełni otwarte tylko przez krótki czas, trwające spożycia.
Fazy spożycia na wszystkich sportowych silników dwusuwowych są prawie identyczne i są mierzone w kątach obrotu wału korbowego lub odsetek tłoka.
Znając pracy objętość walca i obliczania wymaganej przepustowości wlotu pole powierzchni, należy określić etap spożycia. Fazy Cross-spożycie dla motocykli
Każdego roku blisko do fazy motocykli pierścień spożycia Autostrada (205-210 ° fazy dzisiaj). Najlepsze fazy spożycie większości Cross-motocykle w przedziale 160-190 ° obrotu wału korbowego.
Zazwyczaj na etapie spożycie fazy zwolnienia, ale z powodzeniem dostosować przycinanie niższe (regulacyjne) krawędź płaszcza tłoka o 2-5mm, co z kolei przyczynia się do stworzenia stałego przepływu gazu przez w pełni otwarty do spożycia, podczas gdy okna. Aby uprościć obliczenia wysokości wlotu okna (na każdym skoku) musi podjąć procent wysokości okna, aby przesunąć tłok w przybliżeniu:
B = 42-43% H,
gdzie B - wysokość wlotu okno;
h-suwowy.
Szerokość okna jest zwykle wykonywane w wysokości 62-63% średnicy cylindra (mierzonej wzdłuż cięciwy), ale jeśli dokonasz okno z bluzy, następnie szerokość okna można przynieść do 80%
Średnica cylindra.
Pole wlocie Rodzaj zazwyczaj znajduje się mały promień krzywizny kwadratowych na rogach, do najlepszego wykorzystania przejścia narzędzia
obszar okna. Najlepsze pole wlocie opcji - jest płaskie, kwadratowe pudełko bez zworki.
Minimalny promień na rogach wlocie okno 5 mm. Ostre krawędzie zaokrąglone promieniem okno 0,5 mm ze wszystkich stron.
Szerokość mostu między oknami jest zależna od średnicy cylindra i podjąć równą 0,05-0,1 średnicy cylindra. Dolna krawędź wlotu okno było otwarte, gdy tłok na całym obszarze, jak otwarcie okna są bardzo małe, a niech się maksymalną liczbę pracujących mieszanki.
Musisz pamiętać o przekroju okna, powinny być wystarczające dla tej klasy (6,5 sm2na silnik o pojemności 100 cm3). Tylko w takim wypadku, silnik będzie
"Breathe" łatwo i opóźnienia w sposób mieszaniny pracy nie będzie.
Ścisła, precyzyjny układ i wykonywania wszystkich rozmiarów zmieści żądanego okna spożycia w cylindrze. Po zakończeniu cięcia okna i zamontowania na koszulce powinien być polerowane na połysk powierzchni kanału.

PISTON
Piston - jest jednym z najważniejszych i najbardziej krytycznych elementów silników sportowych. Większość silników tłokowych się do uprawiania sportów ponownie. Zwykle tłok jest odlewane ze stopu aluminium chill odlewania pod ciśnieniem. Najlepszy kawałek kute tłoki wykonane są z materiału z AK, a następnie obróbce cieplnej.
W przypadku produkcji nowego tłokowych lub wykorzystanie istniejącego powinna zwracać uwagę na liczbę obowiązkowych wymagań dla silników tłokowych sportu. Tłoka muszą być wiarygodne i trudne, trzeba mieć:
a) żeber (od bobyshek sworznia tłoka do dołu), że nie było kruszenia i separacji denka tłoka;
b) żebra na przepon wlot i spalin (spódnica, że nie jest zniekształcony na końcu);
c) grubości tłoka co najmniej 5 mm oraz żeber (aby wykluczyć możliwość spalania i wykrawanie dole głowica tłoka);
d) potężnych bossów tłoka, co odpowiada 1,5-pin średnicy tłoka (wytrzymywać duże obciążenia przekazywane przez tłok korbowód);
d) materiały stopu tłok musi mieć mały współczynnik rozszerzalności liniowej i objętościowe ekspansji.
Współczynnik rozszerzalności liniowej materiału na tłok w temperaturze 100 ° C - 0,01.
Net Prace z powierzchni prostopadłej osi sworznia tłoka i tłok, wymaganej głębokości rowków pod pierścienie zachowaniu, prawo do świadczenia niezawodnych instalacji normalnej, bezawaryjnej pracy tłoka.
Pierścień pin mocujący tłok w rowki muszą być zalane na 0,6-0,7 średnica drutu pierścieni. Zużyte lub słabo wysklepione pierścieni tłokowych zainstalowany na nie, ponieważ mogą one wylatywać i wybić tłok, głowice cylindrów, wału korbowego silnika.
Otwór pod pin tłoka odbywa się na lądowanie przesuwne, i musi koniecznie mieć kanałów do smarowania.
Głębokość rowka pod pierścień tłok jest taki, że pierścień został pochowany w jej 0,3-0,4 mm i szerokość rowka była równa szerokości pierścienia 0.03.
Zaleca się docierania pierścieni tłokowych w rowkach. Należy to zrobić przed instalacją blokowania styków. Aby to zrobić, należy zainstalować pierścieni tłokowych w rowek na tłok lekko naoliwione jej oleju silnikowego, włóż pierścień tłokowy do cylindra na głębokość 10-15 mm i obracania tłoka, a otrzymasz bezpłatną pierścienie ślizgowe w rowek tłoka. Następnie spłukać tłok w benzynie, usuń pierścieni tłokowych, określonych w prawo zatrzymać miejsce.
Położenie górnego w kształcie litery L pierścień w tej samej płaszczyźnie z brzegu głową kula
tłoka pozwala precyzyjnie przycięte, dostosować fazy blowdown i spalin, ale obawy o przegrzanie i uszkodzenie pierścieni tłokowych (złej jakości) zmusza je mieć 1-2 mm poniżej kuli (rys. 35).

Przy użyciu płaskich pierścieni tłokowych w tym samym miejscu, gdzie znajduje się górna krawędź tłoka.
Rowki w kształcie litery L, pierścienie - stopniem, w tej samej luki, koncentrując się pierścienia w rowku (Rys. 36).

Aby zwiększyć dynamikę przepływu gazu od wlotu do rundy dolnej krawędzi płaszcza tłoka promieniu R = 5 mm.
Wartość podcięcia płaszcza tłoka wlotu 2 - 5 mm, z zapilovkoy promienia zaokrąglenia i polerowanie krawędzi.
Aby nierozdzielający strumienia gazu więcej czasu na zarządzanie krawędź tłoka muszą iść na około 10-15% w przypadku udaru od górnej krawędzi okna. Najlepsze rezultaty osiąga się przez podnoszenie tłoka powyżej górnej krawędzi okna na 3,5-5 mm.
Podczas instalacji nowego tłoka musi pamiętać o przekroju okna blowdown obszar na tłok. Powinny one być nie mniejsza niż okno tuleje cylindrowe.

Korzystanie seryjny tłoki do celów sportowych.
Serial tłoki mogą być wykorzystywane do celów sportowych, ale pamiętaj, aby dopasować je. W przypadku braku niezbędnych sportowych silników tłokowych można sredneforsirovannyh seryjny Pistons K-175, T-200. IJ, "Planeta 3". IZH - "Jupiter-3".
Projektowania masowych produkowane tłoki w pełni zdolny do New Groove dodatkowych pierścieni tłokowych, znajduje się w górnej części. Dolny pierścień w tej sprawie, nie mówiąc, i jego rowek głuchy bolcami z drutu aluminiowego, ograniczenie przepływu gazów spalinowych do okna.
Korki Factory pierścienie wycięte, zainstalować nowe zamki aby pierścienie nie należą do okien cylindra.
Instalacja korki pierścieni tłokowych.
Aby zainstalować korki w rowku tłoka, po wstępnym layout, które nastąpiły w otwór o średnicy 1,8-2 mm. Aby poprawnie wykonać liczenia korki pierścienie, trzeba zbudować silnik bez głowicy cylindra, i wyginanie, upewnij się, że przystanki są obszary wolne od okien, najlepiej w jednakowej odległości od krawędzi w pobliżu okna.
Głębokość korki instalacji otworu 6-8 mm. Na korek stron z drutu stalowego o średnicy 2,5 mm. Butt Zapilivaetsya i zaokrąglony koniec stożka 1,8-2,5 mm, wysokości 6 mm (Rys. 37).

W podgrzewana do temperatury 100 ° C, nastawna z małym młotkiem korek zatykanie się aż nie wchodzi cały głębokości dziury. Dłuższy koniec gryzienie paznokci, wystające plików zapilivaetsya część igły do wysokości pod pierścień tłokowy równa połowie groove.
Pierścienie tłokowe.
Wiele strat mechanicznych w silniku jest wynikiem tarcia tłoka
i pierścieni tłokowych na ścianach cylindra. Aby zmniejszyć te straty potrzebują dobrego smarowania, mniejsze tarcie powierzchniowe. Istotne znaczenie w tym względzie jest grubość
pierścienie tłokowe, jakości, ilości, design.
Jakości silnika zależy przede wszystkim od pracy, takie powiązanie, jak tłok-pierścień tłokowy-liner. Pierścienie tłokowe zapewniają niezbędne integralności i najbardziej korzystne warunki odprowadzania ciepła. Pomimo pozornej prostoty projektu, pierścieni tłokowych jest tak szczegółowo, co jest przedmiotem specjalnych wymagań dotyczących wytwarzania wysokiej precyzji. Odporność na ścieranie pierścieni tłokowych w dużej mierze decyduje o trwałości
całego silnika. Surowce pierścieni tłokowych jest realizowane przez poszczególne odlewy piaskowe, przynajmniej od maslot. Pierścienie tłokowe odlewane są ze specjalnego żeliwa szarego głosów. W posednee czasie dokonywania pierścienie zaczęli używać wysokiej wytrzymałości żeliwa sferoidalnego i stali.
Konstrukcja pierścieni tłokowych.
Najbardziej rozpowszechnione są pierścienie tłokowe o prostokątnym przekroju. Pierścień górny współpracuje z pół-tarcie suche i poddane maksymalnej zużycie i korozję wysokich obciążeniach temperatury. Dlatego pracy
powierzchni pierścieni tłokowych kompresji, zwykle chromowana. Grubość chromowanie 0,08-0,18 mm na głębokości porowate warstwy 20-60 mikronów.
Z warunków najlepiej działa i obniżyć ciśnienie wytwarzane pierścieni tłokowych w środku Stoitchkov. To w kształcie litery L typu skręcanie pierścień (rys. 38.i).

Bieganie jest w nich niższy strefy (rys. 38.6). Szczególne ciśnienia takiego pierścienia na ścianach cylindra, a to jest głównym czynnikiem wpływającym na wydajność pierścieni tłokowych, dwukrotnie mniej niż pierścienie o przekroju prostokątnym.
W przypadku standardowych prostokątnych pierścienie potrzebę zapewnienia wewnętrznej jednostronny skos (ryc. 38, e). To motocykle seryjne pierścień "IZH", "Kovrovtsa";
"Tula" i inne. Szczególne pierścienia nacisku na ścianach cylindra mają różne silniki ma szeroki zakres 0,5-2,9 kg/cm2.
Ponieważ średnica zmniejsza powierzchni pierścienia ciśnienia. Zmiany sprężystości przy tej samej średnicy, został osiągnięty głównie z powodu zmian w grubości pierścieni.
Wielkie znaczenie w pierścień tłokowy ma wielkości luki w zamku. Sportowych silników lukę w zamku pochodzi 0,1 mm na 25 mm nominalna
Zewnętrzna średnica pierścienia.
Stosunek nominalnej średnicy do grubości do pierścieni tłokowych
Ar / T = 20-27,
gdzie DN - nominalna średnica pierścienia, T-grubości pierścienia.
Na wysokiej sportów motorowych prędkość jest ograniczona do wysokości ryzyka pierścienie duże siły bezwładności, które przyczyniają się do wibracji i zużycia rowków
Wysokość tłokowych i pierścieni siebie. Wysokość pierścieni tłokowych zależy od średnicy cylindra i wynosi 6,6-2 mm maksymalne, z wyjątkiem litery L, w których wysokość może być większa.
Różnica pomiędzy wewnętrzną średnicą pierścienia i rowka tłoka kompresji pierścienie 0,25-0,75 mm.
Bardziej istotne jest prześwit między pierścienie tłokowe i rowków na wysokości 0,03-0,05 mm. Powierzchni pierścienia musi być doskonałej jakości. Pierścienie tłokowe powinny być gładkie, czyste i wolne od rys skurczowych, pory, zlewy, porowatość, itp.
Negatywny wpływ na działanie silnika może mieć wypaczenia pierścieni tłokowych, który zwykle występuje w wyniku wewnętrznych podkreśla, lub zaniedbania obsługi pierścieni. Jakość pierścieni tłokowych w dużej mierze zależy od gęstości odpowiadają ich powierzchni roboczej do tulei ściany (jak określono wartość łuku luki uzbrojenia lub światło).
Optymalna grubość pierścienie 0,6-1,2 mm do motocykli cross-connect.
Montaż dwóch pierścieni jest wystarczające dla dobrej pary uszczelnienia cylindra --
tłoka.
Pierścień w kształcie litery L - lekki, elastyczny i dobrze uszczelnienie luki pomiędzy tłokiem a cylindrem.
L kształcie pierścienia można zwykłych ceriynyh pierścieni.
Pierścień jest zainstalowany w trzpień, kończy się na wymaganą grubość, to jest wgłębienie. Możesz użyć prostego płaskiego pierścienia, zmniejszając Standardowa wysokość do 1,5-2 mm i umieszczone na tłok przez wielkość ich rowki. Główną korzyścią z tego - zmniejszenie tarcia i nacisku na powierzchni tulei, łatwość, elastyczność.
W ostatnich latach okazały się zainstalować jeden pierścień w kształcie litery L (oczywiście, z dobrych, tłok tight). Wysokość w kształcie litery L pierścieni 2-3 mm. Lepiej jest, jeżeli jest ze stali i chromu koniecznie.
Manufacturing technology chromowane pierścienie tłokowe stali.
Stali w kształcie litery L chromowanymi obwódkami powinny zapewniać specjalne wykres ciśnienia na lustrze butli, które uzyskuje się poprzez zmianę przekroju pierścienia, przez specjalne kopiarki. Kserokopiarki są stworzeni dla siebie rozmiar pierścieni tłokowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pon 12:08, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin