Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson przeróbka tłumika na AoA1
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Sob 22:58, 07 Lip 2007    Temat postu: Simson przeróbka tłumika na AoA1

Przeróbka oryginalnego tłumika na sportowy AoA1. Silnik po przeróbce jest bardziej elastyczny, mocniejszy, kreci sie wyżej. Dźwięk zmienia sie niewiele, nie jest głośniejszy ale bardziej basisty przypomina nieco ETZ.
[link widoczny dla zalogowanych]

Przerabiamy zwykły tłumik DDR ja mam jeszcze nową końcówkę węgierską.
1. Skracamy kolanko o 6-7cm. Ja zrobiłem to tak: włożyłem kolanko w tłumik ile sie da, odznaczyłem to miejsce markerem, zdjąłem tłumik i od tamtej kreski odznaczyłem 2-2,5cm i uciąłem w tym miejscu wyszło krótsze o 6cm.
Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


2. Należy zrobić dwa otwory o średnicy 10mm we wkładzie tłumiącym który znajduje sie w końcówce tłumika (to ta druga krótsza część tłumika). Tak wygląda wkład tłumiący:
[link widoczny dla zalogowanych]

otwory wiercimy w drugiej części wkładu tłumiącego tej bliżej końca a dalej od silnika Mruga wygląda to mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


3. Teraz należy rozbić wylot spalin w końcówce na 16mm. Jest to taka rurka zwężona od strony silnika. Wygląda to mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja tego nie robiłem bo mam nową węgierską końcówkę wydechu w której wylot spalin ma 14mm i jest na całej długości rurki bez zwężenia - niema co rozbić. Węgierska końcówka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Po takiej przeróbce powinien zwiększyć sie V-max ale ja tego jeszcze nie potwierdzam gdyż zmieniałem też tłok i docieram.
nagrałem Filmik i song jak teraz brzęczy mój Simson:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Z nową końcówką i osłonką prezentuje się teraz tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

PS: Wszystko sam pisałem, fotki i rysunki też sam robiłem, żeby nikt sie nie przyczepił że skopiowałem z innego forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Nie 1:02, 08 Lip 2007    Temat postu:

można jeszcze przerobić na AoA2. jest to wskazane przy sportowym cylindrze RZT albo z większą ilością kanałów płuczących, moc przenosi sie na wysokie obroty a polega na dodatkowym skróceniu kolanka o 3cm od strony cylindra. można uciąć i zaklepać tak żeby nakrętka miała sie jak trzymać albo wyciąć 3cm i zaspawać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:35, 08 Lip 2007    Temat postu:

Miałem to zrobione Wesoly i wydmuchiwało mi uszczelkę przez to Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Nie 16:23, 08 Lip 2007    Temat postu:

jaka uszczelke?? nic nie wydmuchuje to jest bezpieczna przerobka, polecam kazdemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skopson94
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ornontowice

PostWysłany: Czw 15:41, 18 Gru 2008    Temat postu:

Mam pytanie czy tlumik trzeba rozcinac czy poprostu da sie jakos rozkrecic ?? posiadam tez pseudo sporta wie ktos moze jak go mozna odblokowac??


Edit by Ostap
Chyba pobiłeś rekord w odświeżaniu tematu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz96
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: biłgoraj lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:01, 13 Mar 2009    Temat postu:

tam w tłumniku pseudo sport jest taka siatka i mozna ją wywalic tylko ona jest w połowie tłumnika trzeba go rozcinac tak mi sie wydaje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukaszch1992
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:27, 10 Cze 2009    Temat postu:

to ten tłumik simka jak sie juz skopson94 pytał trzeba rozciąć czy da sie go jakoś rozebrać??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Wto 1:32, 07 Lip 2009    Temat postu:

oryginał jest dwu-częściowy więc robiera sie trochę siły trzeba u zyć żeby ściągnąć końcówkę - polecam wsadzić płaski śrubokręt miedzy cześci i przekręcić Mruga

jeśli chodzi o psełdosporta to kątówka w dłoń Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Electronic Turbo
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:09, 01 Gru 2009    Temat postu:

witam, mam simsona s51 i cylinder chyba nie jest oryginalny ( napis miedzy zebrami WR lub HR nie pisze wyrażnie)i czy przerobka tlumnika na aoa1 dala by efekty czy nie???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:07, 02 Gru 2009    Temat postu:

Obojętnie co zrobisz z wydechem lub z kolankiem... To coś ci da

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Electronic Turbo
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:44, 02 Gru 2009    Temat postu:

ale nie pogorszy sie???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:51, 02 Gru 2009    Temat postu:

No jedynie jak ściągniesz tłumik to w tedy bardzo zle... silnik 2T musi być trochę przyblokowany Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin