Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sposób na przeczyszczenie tłumika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:39, 28 Sie 2006    Temat postu: sposób na przeczyszczenie tłumika

gdzieś kiedyś od kogoś słyszałem że można szybko i łatwo przeczyścić tłumik.ale zapomniałem od kogo i jak to sięrobiło. jak ktoś zna jakieś sposoby to niech pisze.
Powrót do góry
matisl
Administrator
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 23:52, 28 Sie 2006    Temat postu:

kupuj kreta do udrazniania rur i wlewaj do rury, tylko jeden koniec zatkaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 10:11, 29 Sie 2006    Temat postu:

Mozna tez rozciąć pod obejmą i czyscic
Powrót do góry
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:41, 29 Sie 2006    Temat postu:

Kolega nalał benzyny do środka i zapalił i wyjarało mu i przeczyśćiło go troche a ja robie kompresor wyciągam wszystko i czyszcze i pużniej wkładam szczotke taką długą do wiertarki i czyszcze ją i wyczyśćiłem tak w WSK 125

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 29 Sie 2006    Temat postu:

Kretem też można bo to jest środek ktury wyrzera ten osad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 20:02, 29 Sie 2006    Temat postu:

odkręciłem tłumik wsypałem z pól butelki kreta zalałem wrzątkiem i postawiłem na godzinkę. odwróciłem wsypałem drugą połowę butelki i znowy zalałem wylałem wszystko no i założyłem i przepaliłem trochę rożnicy jest. zdjełem gumę od filtra do gaźika i chodzi lepiej ale założyłem ją spowrotem bo to był tylko test.
a jak ładnie i głośno chodzi bez tłumika na wysokich obrotach i bez filtra. ma takie przyśpieszenie że asfalt zwija na dwójce ładnie ryje na drodze piaskowej. a jak by tak zrobić z dobrej MZ?? to by nieżle wymiatała i było by ją słychać w promieniu kilku kilosów Laughing
jak zdjąć boczek od filtra bo bym go przeczyścił albo wymieni ł na stożkowy.
Powrót do góry
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:54, 05 Wrz 2006    Temat postu: Tuning tumnika

Przeróbka układu wydechowego pozwoli nam uzyskać kilka koni mechanicznych bez żadnych ingerencji w silniku. Układ wydechowy współczesnych aut składa się z kilku podstawowych elementów: kolektora odpowiedzialnego za zebranie spalin z cylindrów i łączenia ich w jedną strugę, katalizatora ogrzewanego przez ciepło spalin, którego zadaniem jest dopalenie przepływających resztek paliwa, dwóch lub trzech tłumików oraz rur łączących poszczególne elementy. Zadaniem całego układu jest usuwanie spalin z silnika oraz zmniejszenie jego głośności. Oczywiście nie zawsze idzie to w parze z osiągami jednostki. Dobrze wykonana przeróbka każdego z elementów układu może mieć wpływ na osiągi i spowodować wzrost mocy nawet o 10%.
Kolektor:
Dobry kolektor to połowa sukcesu. Aby uzyskać jak najlepsze opróżnianie cylindrów ze spalin wszystkie rury powinny mieć równą długość. Wymagany jest także układ tzw. dwa w jednym. W czterocylindrowym silniku wygląda to następująco: do jednej rury wpływają spaliny z pierwszego i czwartego cylindra, a do drugiej z drugiego i trzeciego. Przy takim rozwiązaniu spaliny z poszczególnych cylindrów 'nie przeszkadzają' sobie nawzajem. Najczęściej w autach seryjnych stosowany jest kolektor wykonany z żeliwa. Zastosowanie w jego miejsce stalowego może także znacząco wpłynąć na osiągi (przy odpowiednim zestrojeniu reszty układu) jednak tego typu kolektory produkowane są tylko do nielicznych aut.
Katalizator:
Od momentu, kiedy zaczęto stosować katalizator role przedniego tłumika przejął środkowy. Pierwszy tłumik ma największy wpływ na osiągi auta, a katalizator ma za to negatywny wpływ na moc. Jego istnienie jest warte około 5% mocy silnika. Oczywiście katalizator można usunąć, takie działanie ma jednak negatywny wpływ na środowisko, a co więcej można mieć problem z pozytywnym zaliczeniem badań technicznych. Rozwiązaniem mogą być tu magnetyzery, które całkiem nieźle zmniejszają emisje szkodliwych substancji. Ale samo usuniecie nie poprawi nam w znaczący sposób osiągów, a może je nawet zepsuć. Można za to w miejsce katalizatora wstawić odpowiedni tłumik lub zastąpić go, niestety dość drogim, katalizatorem sportowym.
Tłumik końcowy:
Tłumik końcowy ma największy wpływ ma na dźwięk naszego samochodu. Wymiana tej części układu wydechowego na sportową przelotową w przypadku gdy oryginalny tłumik był wielokomorowy pozwoli nam uzyskać wzrost mocy o około 1-2%. Oczywiście uzyskamy także inny dźwięk auta, co jest bardzo pożądane przez niektórych tunerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 13:41, 19 Wrz 2006    Temat postu:

Ja używam sody kaustycznej. Wsypuje, zalewam gorącą wodą i tyle.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin