Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spreżarka, kilka słów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 05 Wrz 2006    Temat postu: Spreżarka, kilka słów

Kilka słów o wpływie powietrza na moc silnika. Moc silnika wprost proporcjonalnie zależy od ilości powietrza dostarczanego do cylindrów. Co znaczy, że jeśli chcemy mieć mocne auto, to powinniśmy dostarczyć silnikowi jak najwięcej powietrza. To właśnie dlatego wielu amatorów tuningu rozpoczyna przeróbki silnika od zamontowania stożkowego filtra powietrza. Ale ani on, ani żaden chip, czy sportowy wydech nie jest w stanie zwiększyć napełniania cylindrów nawet o połowę. To można uzyskać tylko przy pomocy doładowania. Najpopularniejszym zabiegiem jest montaż turbiny zasilanej gazami wydechowymi, potocznie znanej jako turbosprężarka. Ostatnio modne stają się turbiny elektryczne.
Rodzaje doładowań:
Doładowanie dynamiczne - nie ma ono jednak praktycznie nic wspólnego z turbodoładowaniem. Jest to układ dolotowy o tak obranej geometrii, aby mógł wykorzystywać drgania powietrza lub gazów wydechowych do samoczynnego zwiększania napełniania. Wadą systemu jest bardzo niska skuteczność jeśli chodzi o zakres obrotów działania, oraz jeśli chodzi o wzrost napełnienia cylindra. Doładowanie dynamiczne stosowane jest w wielu nowoczesnych samochodach.
Elektryczna turbosprężarka - napędzana silnikiem elektrycznym, wymusza dostarczenie dodatkowej ilości powietrza do układu ssącego jednostki napędowej. Do zalet tego rozwiązania należy zaliczyć bardzo krótki czas rozpędzania turbiny, dzięki czemu unikamy powstania tzw. efektu turbodziury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 22:56, 05 Wrz 2006    Temat postu:

dobre, zamontujemy coś takiego w MZ Jezyk
Powrót do góry
Jacky
Street-race
Street-race



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 8:28, 06 Wrz 2006    Temat postu:

HEHEHE Wesoly MZ turbo ETZ Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:55, 06 Wrz 2006    Temat postu:

Hehehe Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavel007
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z mzetz.fora.pl

PostWysłany: Śro 19:00, 06 Wrz 2006    Temat postu:

ja nawet nie wiedziałem że coś takiego jest możliwe w motorze. juz wyobrażam sobie ten charakterystyczy świst podczas przyśpieszania. ciekawe tylko w jakim topniu podniosłoby to moc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:33, 06 Wrz 2006    Temat postu:

a kto mówił że jest coś takiego możliwego do motoru Wesoly chociażnie wykluczam takiej możliwości Wesoly
Powrót do góry
Jacky
Street-race
Street-race



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 21:06, 06 Wrz 2006    Temat postu:

technika idzie z postępem, nie wykluczone że wynalezie ktos turbine do motoru Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 13:13, 07 Wrz 2006    Temat postu:

u mnie kolega w komarze zrobił turbinę i powiedziałbym wam jak to zrobił ale to jest śmieszne (ważne że działa) jak zrobię w mz 150 to napisze jak test wypadł u nie niżle bo jak włączy turbo to bąki sypie jak głupi a jak nie to nie sypie tylko stęczy :-}
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 17:41, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Mam film jakiegos typa co ma turbine w Hayabusie i powiem wam jedno smierc w oczach... Jezdzil po autostradzie i łykał wszytsko co jezdzi. Jak ktos chce to moge wyslac na mejla. W nowych motorach jestem pewien ze to jest mozliwe ale czy da sie to zamontowac do naszych Mz.... moze.. sam niewiem
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 22:31, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Tu nie chodzi o powietrze tylko o tlen !!! autorem tego pomysłu jest użytkownik:Cichy z innego forum o mz on przetestował ten patent to tlen jest potrzebny do spalania a w powietrzu tlenu jest tylko 21% jeżeli wpuścimy go bezpośrednio przez krucieć do cylindra np. używajać czystego tlenu w buteleczce uzyskamy efekt zwiększenia mocy ....
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 7:40, 30 Wrz 2006    Temat postu: turbo..

witam. mój znajomy ma suzi gsxr 1100. nominalnie ta wersja ma 150 koników ale jego moto ma dołozone własnie turbo z interkulerem zmienione tłoki na kute, korbowody i cosik tam jeszcze. moc wyliczona jest na mniej wiecej 240 koni ale na hamowni tego nie sprawdził ponieważ jak pojechał sprawdzic to sie okazało ze hamownia mierzy motocykle do 220 km:)) w kazdym razie na wszystkich biegach włacznie z najwyzszym idzie na koło samym gazem-musi dojsc do okolo 5 tys obr. wtedu turbina zaczyna solidnie pracowac-przy najwyzszych obrotach swist turbiny jest prawie tak głosny jak praca silnika...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 10:50, 05 Mar 2007    Temat postu:

turbina w motorze? czy cos da? wystarczy zajeb... mamusi odkurzacz z szafy, zalozyc odwrotnie rure (tak zeby dmuchala, nie ciagla) i szczelnie podlaczyc. napewno bedzie sie lepiej wkrecal na obroty.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin