Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning MZ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemex94
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 21:05, 01 Lip 2011    Temat postu: Tuning MZ

Witam co sądzicie o tunigu MZ ETZ 251. Nie mam zamiaru tego robić( brak kasy i chęci).Wymiana :
-Cylinder 300ccm od ETZ 301
-Większy gaźnik np od rs 125 36mm dolot
-dyfuzor
-membrana do cylindra.
I tam jeszcze jakieś pierdoły np. wypełnienie wału itp.
Jak sądzicie ile by to dało mocy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:25, 01 Lip 2011    Temat postu:

Powiem że to jest bez sensu bawiłem się w takie coś jak byłem dzieckiem to się wymieniło na większy cylinder to łożyska wał poszedł itd. Trzeba jeździć na tym co fabryka dała, jak by było dobrze motor by chodził na np. Większym cylindrze to by już to w fabryce zrobili. Moim zdaniem to bez sensu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:39, 01 Lip 2011    Temat postu:

Są rzeczy które na pewno warto zrobić.
Po pierwsze zgrywanie karterów z cylindrem, tak samo króciec gaźnika. Polerka wszystkiego kanały i skrzynia korbowa, polerka korbowodu. Wypełniacze w wał tez pomogą zmniejszysz przestrzeń szkodliwą, niestety albo i stety nie włożysz podkowy w skrzynie korbową bo nie ma miejsca. Obróbka tłoka od wewnątrz, czyli przeszlifowanie ścianek by dolne krawędzie były ostre mam nadzieje że wiesz o co chodzi (oczywiście też polerka), zmienianie czasu otwierania okien i membranę sobie odpuść. Fabryczny wydech lepiej zostawić (tam też jest dyfuzor), jak spawasz swój to pod konkretne obroty pod siebie i zmieniasz charakterystykę. To są usprawnienia które prawie nic nie kosztują ale gdy wszystko zrobisz starannie to odczujesz efekt (oczywiście przy nie zużytym silniku np. luzy na wale, zajechane pierścienie).
Ustawić dobrze zapłon 2.5-3mm lecz bardziej przy 3 NIE WIĘCEJ wtedy wolne obroty na 1500. Ustawić gaźnik, zadbać o szczelność i czystość dolotu i wydechu.
To gdy nie masz kasy, jeśli nie masz nawet chęci to znaczy że zmarnowałem czas odpisując na temat.
Jeszcze co do konkretnych przeróbek plus strojenie, na upartego wyciśniesz ponad 30 koni czyli zmiana przełożenia może ze 160km/h pęknie i to nie w dwa dni Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:20, 02 Lip 2011    Temat postu:

przemex94 napisał:
Witam co sądzicie o tunigu MZ ETZ 251. Nie mam zamiaru tego robić( brak kasy i chęci).Wymiana :
-Cylinder 300ccm od ETZ 301
-Większy gaźnik np od rs 125 36mm dolot
-dyfuzor
-membrana do cylindra.
I tam jeszcze jakieś pierdoły np. wypełnienie wału itp.
Jak sądzicie ile by to dało mocy??


A dlaczego chcesz tuningować silnik który i tak jest już zesrtojony że tam nić nie poprawisz. Oster ma racje że można zgrać cylinder z karterami, polerka, poprawna uszczelka pod cylinder itp...ale ja bym nie zmieniał czasów otwierania okien Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:55, 02 Lip 2011    Temat postu:

Jak zmienisz czasy otwierania okien czyli fazy rozrządu to musiał byś od razu pospawać tłumik od nowa pod dany cylek , a co do cylka , można go rozwiercić pod tłok 301 , na allegro znajdziesz ,potem można splanować cylinder od dołu , zmienią się czasy........ , głowicę trzeba roztoczyć pod gar , i kupa innych przeróbek w układ korbowo-tłokowy, chcesz mieć kopa z 250?? Przełóż sprzęgło na wałek główny , MZ zyska na tym momentu , i poprostu bedziesz targał asfalt za sobą ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin