Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie!!!! M ETZ 150 !!! NIE MAM POMYSŁÓW
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:28, 31 Mar 2010    Temat postu: Ładowanie!!!! M ETZ 150 !!! NIE MAM POMYSŁÓW

Witam.... Mam problem ze swoją mz etz 150 a mianowicie chodzi o ładowanie. Nie mam już wogule pomysłów co trzeba zrobić żeby działało.
Cała instalacja moim zdaniem jest dobrze podłączona, wymieniłem cewkę, regulator . Szczotki są dobre a ładowania nadal nie ma. Instalacja to 12V. Cały czas się pali czerwona kontrolka a akumlator się prędko rozładowywuje. Akumlator może być troche słaby bo w zime zaczoł mi zamarzać ale w ostatniej chwili go uratowałem. Pomóżcie mi bo już naprawdę niewiem co może jej być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:02, 31 Mar 2010    Temat postu:

pradnice i wirnik sprawdzales??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:56, 31 Mar 2010    Temat postu:

A jak mozna sprawdzić czy są one dobre????
Dzięki za pomoc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 31 Mar 2010    Temat postu:

W serwisowce do Jawy TS 350 na tym forum jest opisane wszystko co jak trzeba zrobic zeby sprawdzic alternator w Twojej MZ.
Sprawdzasz analogicznie wedlug opisu gdyz JAWA TS jaki MZ 150 ma alternator. Jednoczesnie jest do sciagniecia kasiazka do MZ znajdujaca sie na forum.

"Kontrola układu ładowania (rys. 5.5):
- zmierzyć napięcie na zacisku +B przy włączonym zapłonie: powinno ono wynosić 12 V;
- ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu „jazda w dzień": zaświeci się wówczas czerwona kontrolka ładowania: napięcie powinno mieć wartość 12 V przy pomiarze między zaciskami +B prostownika a +D regulatora, oraz między zaciskami 30/51 a 87a przekaźnika kontrolki ładowania;
- podczas pracy silnika z prędkością obrotowa większa niż 1000 obr/min można zaobserwować:
- kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y- 86 alternatora powinno wynosić 6 - 7,2 V.

Kontrolka uzwojenia stojana, tak zwane zwarcie do masy (rys. 5.6);

- odłączyć końcówki przewodów z zacisków x, y, z, i 86 alternatora;
- zmontować układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie źródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;
- jeden koniec obwodu połączyć z masą alternatora, a drugi koniec kolejno z zaciskami x, y, z, i 86;
- zaświecenie się kontrolki podczas pomiaru świadczy o zwarciu do masy badanego uzwojenia.

Rys. 5.7 Kontrola uzwojeń wirnika alternatora

Kontrola uzwojeń wirnika alternatora (rys. 5.7V.
- odłączyć końcówki przewodów od zacisków l i DF szczotkotrzymacza;
- dołączyć układ kontrolny kolejno do zacisków l i DF oraz masy wirnika;
- zaświecenie kontrolki świadczy o zwarciu uzwojenia wirnika.
Czynności kontrolne można przeprowadzić również po wymontowaniu szczotkotrzymacza. Układ kontrolny dołącza się wówczas do masy wirnika i poszczególnych pierścieni ślizgowych wirnika.

Diody. Za pomocą układu kontrolnego (żarówka i źródło prądu) można również sprawdzić poszczególne diody układu prostowniczego. Wcześniej jednak należy odłączyć przewody z zacisków prostownika. Pomiar wykonuje się włączając szeregowo diodę w obwód kontrolny raz w kierunku przewodzenia, a drugi raz w kierunku zaporowym. Przy pomiarze w kierunku przewodzenia żarówka powinna świecić, przy pomiarze w kierunku zaporowym nie. Pomiar ten ma charakter wyłącznie orientacyjny, gdyż nie występują w nim konkretne wartości prądu ani napięcia. Dokładne pomiary można wykonać za pomocą amperomierza i woltomierza. Producent określa maksymalny spadek napięcia 1,2 V w kierunku przewodzenia dla prądu 15 A oraz maksymalne natężenie prądu 50 A w kierunku zaporowym dla napięcia 100 V.

Regulator napięcia jest wyprodukowany jako układ nierozbieralny. Nie można więc go regulować ani naprawiać jak podaje serwisówka. Wbrew pozorom regulator napięcia jest prostym układem elektronicznym i jest rozbieralny, a co za tym idzie również naprawialny (opis poniżej). Usterkę regulatora napięcia można wykryć poprzez eliminację możliwości powstania usterek w pozostałych elementach układu ładowania.
Jeżeli podczas jazdy lampka kontrolna ładowania świeci się z pełna lub zmniejszona intensywnością lub nie świeci się - po włączeniu zapłonu przy unieruchomionym silniku - oznacza to uszkodzenie regulatora napięcia. W takim przypadku należy sprawdzić, czy regulator jest prawidłowo zamontowany oraz skontrolować połączenia przewodów. Powierzchnie przylegania muszę mieć czysty, metaliczny styk. Jeżeli oczyszczenie miejsc styku nie przyniesie rezultatu, można zamontować nowy (np. od innego motocykla) sprawny regulator i porównać działanie kontrolki ładowania. Sprawne działanie kontrolki świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu sprawdzanego regulatora, który trzeba wówczas naprawić lub wymienić na nowy.">opis pochodzi ze strony o Jawie TS


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Śro 23:15, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:09, 01 Kwi 2010    Temat postu:

A mógłbyś wytłumaczyć mi jakoś najkrótszym sposobem. Bo troche nie moge sie połapać w tych rysunkach. Postaraj się...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:23, 01 Kwi 2010    Temat postu:

W tym połączeniu chodzi o to że ja się zapali żarówka to znaczy że alternator jest dobry??? czy na odwrót??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:09, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Robisz coś takiego

i podłączasz według tego
>> [link widoczny dla zalogowanych]

VAC to miernik prądu przemiennego, przy 3000obr/min napięcie powinno wynosić 10V~
Żarówki muszą świecić równo jak jakaś będzie słabiej to znaczy że jedna faza nie działa poprawnie.
rysunek z żarówką to sprawdzanie uzwojenia wzbudzenia, DF+ i DF- to te miejsca które stykają się ze szczotkami.

Mam nadzieje że się nie pomyliłem.
Jest do tego strona ale po niemiecku a google nie ogarnia tłumaczenia.
To jest link >> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OsteR9019 dnia Czw 16:10, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:24, 01 Kwi 2010    Temat postu:

kurcze nie moge tego zrozumieć wogule..... możecie jakoś prostym jeżykiem wytłumaczyć???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:44, 01 Kwi 2010    Temat postu:

posiadasz jakis kolwiek miernik ktorym mozna zmiezyc opornosci i napiecie??

masz na 1 rysunku
Kontrolka uzwojenia stojana, tak zwane zwarcie do masy (rys. 5.6);

- odłączyć końcówki przewodów z zacisków x, y, z, i 86 alternatora;
- zmontować układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie źródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;
- jeden koniec obwodu połączyć z masą alternatora, a drugi koniec kolejno z zaciskami x, y, z, i 86;
- zaświecenie się kontrolki podczas pomiaru świadczy o zwarciu do masy badanego uzwojenia
POdlacz prostownik,jedna zaba na alternator a druga przez zarowe do poszczegolnych uzwojen,jesli zaswieci to smiec juz.

uzwojenie wirnika tez tak sprawdzasz.zaba na wirnik(mase) druga przez zarowke do jednego i drugiego punktu.jak nie swieci to jest dobrze..i sprwdzasz czy uzwojenie jest cale wirnika czyli jedna zaba na szczotke,druga do zarowki a koniec zarowki na druga szczotke jak swieci to jest dobrze.jak nie to szmelc.

mozesz tez zmierzyc omomierzem opornosc poszczegolnych uzwojen,tylko to jest wyzsza szkola jazdy troche.
mozesz tez wziasc woltomierz i na odpalonym motoze zmiezyc napiecia na poszczegolncy uzwojeniach jakie generuje alternator.duzy odchylek pomiaru w stosunku do reszty swiadczy o uszkodzeniu.

proscie juz sie nie da.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 20:47, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Dzięki teraz juz zrozumiałem.... tylko mam jeszcze jedno pytanie w innej sprawie.... chodzi mi o licznik prędkościomierza.... rozebrałem go aby wyzerować licznik i póxniej jak zmontowałem to wskazówka juz się nie kręciła. Wziąłem go jeszcze raz rozebrałem i zauważyłem że ten magnez co tam jest to on wogule prawie już nie elektryzuje... co może być??/ Jak to zrobić żeby działało??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:02, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Znowu ja......
Wszystko zrobiłem tak jak mi kazaliście ale te rzeczy były dobre ale na wszelki wypadek kupiłem parę nowych a ładowania jak nie było tak nie ma.
Już mnie to tak wkurza... co możę jej być??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:29, 08 Kwi 2010    Temat postu:

napewno masz wszystko dobrze podlaczone??
i sprwdziles przejscie przez szczotki na wirnik??
cos masz napewno zle albo podlaczenie wszystkiego albo nie ma przejscia miedzy szczotkami a wirnikiem. Ostatecznie akumulator moze byc nie zmasowany z alternatorem co jest malo prawdopodobne.
Ale mowiesz ze spradziles ze pradnica jest dobra..
a sprawdzales woltomierzem na uruchomionym silniku napiecie na poszczegolnych odczepach alternatora: X Y Z???wzgledem masy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin