Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

piłowanie tłoka
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eryk
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TORUŃ / CHEŁMNO

PostWysłany: Pią 20:17, 15 Lut 2008    Temat postu:

nie stoczyłem go z dwóch stron od strony gaźnika (owszem membrana jest) i od wydechu też bo mi się kawałek ułamał przy montażu. Ale nic się chyba niezmieniło bo końcówka tłoka nie otwiera kanału wydechowego Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MZ150_91ETZ
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 1:04, 18 Lut 2008    Temat postu:

chlopaki mam pytanie czy moge spilowac tlok do simka s70 co mi to da

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Pon 15:58, 18 Lut 2008    Temat postu:

ja spilowalem o 1,5mm od strony raznika wlasnie w s70 i simek slabiej idzie z wolnych ale jakby wiekrze obroty ciagnie i na wiekrzych ma wiecej mocy ale wiecej bym tego nie robil mala elastycznosc na niskich i na srednich tez nie ciekawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elivis
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 19:51, 24 Lut 2008    Temat postu:

panowie.... w mz czy w simsonie nie ma co pilować(a najwyzej nużke loka o 1mm!!
to są niemieckie motory a o czym to swiadczy to chyba wiecie!;Dniewiem jak z simkiem ale w mz można rozwiercić kanały i wypolerowaćJezyk, stoczyć głowice, no i ten tłok podpiłować od strony ssącego o 1mm. gowna spr polega na tym żeby tlok otwierał całe kanały a nie np. tylko pół bo wtedy motor jest słabszy , a ten tłok można podpiłować od strony ssącego poto aby zwiększyć czas napelniania komory korbowej paliwem w skutek czego motor dostje więcej mieszanki paliwowo-powietrznej . nie można go za duzo podpiłować bo tedy nie będzie maszyna prawidłowo chodzić!! wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. jezeli największą moc chcemy obniżyc na wolniejsze obroty
należy zastosowac kolanko o więksszzej średnicy! ale pojemnosć układu wydechowego musi być taka sama czyli to kolanko musi byc krótsze! jeeśli chcemy zas tą największą moc przesunąc na wysokie obroty to kolanko musi byc o mniejszej średnicy(cieniutkie) ale też musi zachowywać swoją pojemność!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elivis dnia Nie 19:56, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacek
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 18:37, 29 Maj 2008    Temat postu: Re: piłowanie tłoka

Łukasz89 napisał:
chyba był kiedyś taki temat ale nie mogę znaleźć. ile trzeba spiłować tłok i z której strony bo wiem że wtedy się zmieni tzw, faza rozrządu i i to doda mocy. mam etke 251 i chce jej dodać trochę powera Jezyk



ej nie piłuj tłoka z góry... jak już to piłuj go od spodu. o strony gaźnika o max 3mm wziękaszasz wtedy czas dopływu mieszanki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eryk
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TORUŃ / CHEŁMNO

PostWysłany: Czw 21:18, 12 Cze 2008    Temat postu:

od dołu może piłowa tylko żeby zamykało kanały a najlepiej spiłowć na dole żeby był taki klin (podobno mniejsze opory nierobiłem ale zamierzam) coś w kształcie takiego czegoś na dole tłoka |/ \| i wtedy podobno lepszy ma sów. U góry też może tylko najlepiej zrobić kontomież na wał i spiłować tak aby kont otwarcia był jak największy to nigdy niezaszkodzi Wesoly ale najlepiej to cały kanał dolotowy od gaźnika powiększyć pamiętając że niemoże być szerszy niż 0,6 średnicy i wtedy efekt natychmiastowy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacek
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 21:46, 12 Cze 2008    Temat postu:

ej zoimki
testowałem to piłowanie tłoka już 1000razy i wychodze z założenia ze najlepiej jest spiłować tylko dół tłoka od strony gaźnika i nic więcej. jak piłujecie góre to zmniejszacie stoień sprężania!!!!! jedynie jeszcze można sam brzeg troszku szlifnać... i wtyedy to daje najlepszy efekt jeśli chodzi o mz 251!!! a ten dół tłoka mozna spiłować o max 3 mm wydaje sie mało ale w takiej sprawie to duuużo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gacek dnia Czw 21:47, 12 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:28, 21 Lip 2008    Temat postu:

ja nie radze tego robić nie pytajcie dlaczego jak chcecie mnic rubcia a nie motur to róbcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shark2
Offroad
Offroad



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 17:10, 23 Lip 2008    Temat postu: lol

lepiej bez obliczen i pomiarow tego nie robic.
W przypadku jak wzmiesz sobie porpsut tlok pilnik i papier scierny i to zrobisz to efekt moze byc ale raczej przejsciowy a potem tylko gorzej.
Kiedys mialem dokladnie co mierzyc jak mierzyc i jak to obliczac ile mozesz spilowac z ktorej strony po jakim kantem w tloku jak i w cycku. Do tego jak dostosowac glowice (planowc tzn ile splanowac) oraz wystajaca czesc tulei cylindra to sie robi zadko ale to tez wynika pozniej z obliczenia. Sciagnalem to z neta razem z fotami i bylo to na podstaiwe silnika od wtz 250.
Mysle ze google.pl napenwo duzo wyjasnia ;-)
znaczenie ma kaze 0.1mm a to to jzu jest bardzo duuuze znaczenie.
Waga tloka ma jak najbardziej wplyw na prace silnika ale pamietajmy tez ze zle wywazony tlok spwoduje szybsze zurzycie nie tlyko tloka ale cycka.

efekt: zwiekszneie momentu obrotowego co za tym idzie mocy i w efekcie kancowym troche wieksza predkosc.
Jak juz ktos sie ma zabierac za tak powazne modyfikacje warto zadbac o szczegoly jak polerka kanalu dolotowego dobra regulacja gaznika po modyfikacjach, polerka okienek wlotowego i wylotowego oraz kanalow pluczacych.
Dla odwarznych modyfikacja walu korbowego ;-) (zabawa z przeciwwagami)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:31, 23 Lip 2008    Temat postu:

Jak chcecie spiłować tłok to owszem można ale wtedy jeszcze trzeba zrobić dodatkowe kanały dolotowe i wtedy pomoże to na 100% a tak robić bez dodatkowych kanałów to nie ma takiej opcji tylko przymuli moto Smutny można jedynie zrobić na górze od tłoka taki jakby kanał Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shark2
Offroad
Offroad



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 11:33, 24 Lip 2008    Temat postu: lol

jakie dodatkowe kanaly? w cylindrze? nomralnie pilujewsz w odpowiendi sposob tlok wtedy wczesniej nastemp-uje zassaine mieszanki do tego jak wygladzisz krawiedzie kanlu dolotowego jak i wydechowego to wiencej miesznaki spalisz to tego scinajac "pilujac" tlok w odpowiednichmiejscahc uzykujesz jeszscze wczesinej ssanie paliwa co za tym idzie wciagnie go wiencej co za tym idzie masz wieksza moc, bez sensu jest babrac sie w dodatkowe kanaly, mozna tlyko schrzainc sobie moto...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:51, 24 Lip 2008    Temat postu:

Ja nie wiem ja robiłem to w Jawie ale innej nie w mojej i nic nie pomogło dopiero wtedy jak powiększyłem kanały i zrobiłem dodatkowe kanały Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin